نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

بر مزار شاملو

, گزارش کامل + ویدئو + عکس

(نگذاشتند سر مزار شاملو بمانیم)

امروز صدها نفر از ساعت پنج عصر و زودتر به مناسبت سالمرگ احمد شاملو بر مزارش درامامزاده طاهر کرج گرد هم آمده بودند و به نوبت شعرهای او و بعضا شعرهای خود را میخواندند.
علاوه بر آن جمعیت تعداد قابل توجهی از پرسنل نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی نیز در آنجا حضور داشتند.
گویا همانجا توافقی بین دو نفر از اعضای کانون نویسندگان و نیروی انتظامی صورت گرفت که برای ختم به خیر شدن این تجمع, و عدم بروز مشکلات احتمالی, جمعیت تا ساعت شش حق حضور داشته باشند. آن دو عینا این موضوع را به اطلاع جمعیت رساندند.
هنوز چند دقیقه به ساعت شش مانده بود که نیروی انتظامی شروع به متفرق کردن مردم کرد. جمعیت در دقیقه های پایانی تجمعشان, سرود"ای ایران ای مرز پر گهر" و "آفتاب کاران" و سر آخر حین متفرق شدن و در حال حرکت, به صورت زیبا و با شکوهی سرود "یار دبستانی من" را خواندند.
بیشتر جمعیت دو انگشت خود را به صورت V و پیروزی بالا برده بودند و گروهی نیز مچ بند سبز به دست داشتند.
نیروی انتظامی و لباس شخصی ها خشونتی در متفرق کردن مردم به کار نبردند. (تا ساعت هفت که من در آنجا حضور داشتم به غیر از خشونت لفظی چیز دیگری ندیدم).اما مدام به مردم تذکر میداند که آنجا را زودتر ترک کنند. چند نفر از لباس شخصی ها از ابتدا تا انتهای تجمع در حال فیلمبرداری از جمعیت بودند.
نیروی انتظامی حتی از گروههای پراکنده ی چند نفره ای که در فاصله های دورتر از مزار شاملو, دورهم نشسته بودند میخواست که آنجا را ترک کنند و بعضا جواب مثبت از مردم نمیگرفتند و مردم همچنان در آنجا میماندند و یا گاهی فقط جای نشستن خود را عوض میکردند.
کسی دستگیر نشد. یا بهتر است اینطور بگویم که من ندیدم کسی را دستگیر کنند. اما نیروی انتظامی گویا چند دوربین را ,قبل از ساعت پنج و وقتی که مردم هنوز زیاد نشده بودند, از چند نفر گرفتند و آنها را شکستند. (پسر و دختر دانشجویی به من شماره تلفن و ایمیل دادند و از من خواهش کردند که ویدئویی که در حال تهیه آن بودم را برای آنها بفرستم و گفتند که دوربینشان توسط نیروی انتظامی قبل از شروع مراسم شکسته شده بود.)
بعد از ساعت شش و متفرق کردن جمعیت, چندین نفر از پرسنل نیروی انتظامی در قطعه ای که مزار شاملو در آنجا بود ایستاده بودند و به کسی(از جمله گروهی از مردم که به صورت پراکنده تازه به آنجا میرسیدند) اجازه نزدیک شدن به مزار او را نمیدادند و بعضا با لحن تندی از آنها میخواستند که آنجا توقف نکنند.
ویدئو زیر چند دقیقه پایانی این تجمع و آن لحظاتی است که جمعیت در حال ترک محل و خواندن سرود یار دبستانی من بودند.
لینک ویدئو :
http://www.4shared.com/file/120403278/4a81944d/bar_mazare_shamlo_pass18181818a_.html
پسورد:
18181818a
ممنون از دوستی که زحمت آپلودش را روی یوتیوب کشید.
این هم لینک یوتیوب :
http://www.youtube.com/watch?v=yY9My5laYqI

چند عکس هم از این تجمع در پایین گذاشتم.
در عکس آخر دوستی را می بینید که همراه یک نفر دیگر و از طرف نیروی انتظامی در حال فیلبرداری از مردم بود. اگر کسی او را میشناسد لطفا بگوید. او فیلمهای با کیفیت و خوبی از این تجمع گرفته که میتوانیم برویم ازش خواهش کنیم فیلمهایش را به ما هم بدهد ببینیم.

پ.ن: اتفاق جالب امروز برایم, ملاقات دوباره سه خانوم از کرج بود که در تمام راهپیمایی ها و تجمع های بعد از انتخابات شرکت کرده بوند و من بار اول آنها را در راهپیمایی اولین دوشنبه بعد از انتخابات دیدم و با هم در راه برگشت به خانه هم صحبت شده بودیم.
کمکم کردند تا بتوانم از لحظات بعد از متفرق شدن مردم و حضور نیروی انتظامی بر سر مزار شاملو عکس بگیرم. از همین جا ازشان تشکر میکنم.

هیچ نظری موجود نیست: