نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

مهستی شاهرخی: توماری از جنایات رژیم در سی سال گذشته


دوستان عزیز سلام، در مورد گردهم آیی "روز جهانی همبستگی با مردم ایران" که قرار است فردا بیست و پنجم ژوییه در برابر برج ایفل و بر ایوان "حقوق بشر" انجام بگیرد تاکنون سه فراخوان مختلف به دستم رسیده که با هم تفاوت دارد. در فراخوان اول تاکید بر "همبستگی و اتحاد" بود و با حضور چهره های حقوق بشری!

در اطلاعیه دوم که به فارسی بود البته ننوشته بودند که آفیش و تراکت نیاورید اما نوشته شد بود که قرار است از طومار سبز رونمایی بشود! (تو خود حدیث همبستگی را بفهم از این حرکت!)

در اطلاعیه سوم که امروز به دستم رسیده است نام گردهم آیی تغییراتی کرده و در این تغییرات از"همبستگی با جنبش سبز" و تومار دوکیلومتری که قرار است در محل دراز یا پهن بشود و طی مراسمی بر روی برج ایفل آویخته شود حرف زده شده است.

دوستان، در این لحظه، دیگر نوشتن این که "احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست" کافی نیست! انتخابات با دروغ و تقلب تمام شد و این فقط به معنای این نیست که دیگر احمدی نژاد را نمی خواهیم بلکه به این معناست که کل نظام در حال فروپاشی است و قرار نیست احمدی نژاد برود و میرحسین همراه آل نبوتش در یک انقلاب - رفرم هالیوودی به تخت بنشینند.

دوستان من، به رای و عقیده خود و همچنین به مردم ایران احترام بگذارید و توماری از اسامی قربانیان جنایات رژیم در سی سال گذشته را تهیه کنید و از ذکر قریب یک میلیون سرباز جوانی که در طی یک جنگ فرمایشی هشت ساله در نبرد "حق علیه باطل" جان باختند تا تمام اعدامیان صحرایی و یا بدون وکیل و ترورهای رژیم در سراسر جهان، قتل اقلیت های مذهبی، یهودیان و مسیحیان و بهاییان و دراویش کشته شده را فراموش نکنید، کشتار زندانیان دهه شصت را مگر می شود از یاد برد و یا دانشجویان مورد تهاجم قرار گرفته و به قتل رسیده را و قتلهای زنجیره ای، اعدام نوجوانان و اعدام و سنگسار روسپیان و همجنسگرایان، همراه با کشته شدگان وقایع اخبر، هیچکدام را از قلم نیندازید. فهرستی هم از تعداد و اسامی دستگیرشدگان و مفقود شدگان ارائه بدهید. رنگ تومار مهم نیست، سفید باشد خواناتر است!

فردا فقط به شعارهای کمرنگ سبزقباهای هدایت شده از سوی جناح بازنده انتخابات و هم پیمانهایشان اکتفا نکنید و از "آزادی و دموکراسی و لائیسیته" حرف بزنید. برای رسیدن به "لائیسیته" یا مدنیت و داشتن حکومتی انسانی و قانونمند، در درجه اول ما خودمان بایست قانون را رعایت کنیم. در روز هیجده تیر، این سپاه سبزقبای مهرورزی به هیچ عنوان شعار "لائیسیته" یا مدنیت را تکرار نمی کرد و قبول نداشت.

فردا به شخصیت های حقوق بشری حاضر در محل، که تعدادشان هم کم نیست، بگویید "هر ایرانی فقط حق یک رأی دارد" و هیچکس سخنگوی دیگری نیست و آنها نبایست بدون هیچگونه مجوز قانونی، هیچکس را به عنوان سخنگوی مردم ایران بپذیرند. از آنها بخواهید که قانون را رعایت کنند و اظهارات افراد فرصت طلب را به عنوان "حرف مردم ایران" قبول نکنند.

احترام به قانون از خود ما آغاز می شود؛ و ما بایست از قانون ریش سفیدی و کدخدامنشی دست برداریم، نگذارید افراد پراکنده مسئولیت جمع آوری اسناد و اطلاعات در مورد کشته شدگان را تقبل کنند و به وکالت از جانب شما جلو بیفتند، اسناد و اطلاعات خود را مستقیماً به مراجع و نهادهای حقوقی و بین المللی و حقوق بشری بسپارید.

فردا اگر خانم عبادی و یا دوستان و نمایندگان ایشان در گردهم آیی حضور داشته باشند، قانوناً موظف اند که حرف شما بشنوند و "آزادی بیان" را از شما نگیرند. فردا فدراسیون حقوق بشر، عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، کمیته بین المللی حقوق بشردر ایران، وکلای حقوق بشر، گزارشگران بدون مرز در گرد هم آیی حضور دارند. پس این فرصت طلایی را از دست ندهید و نگذارید مبارزه ملت ایران برای رسیدن به آزادی و استقلال و قانون، به نفع خاندان نبوت تمام شود.

هشیار باشید و از حمل پلاکارد یا پرچم یا توتم دیگران خودداری کنید و ببینید چه حساب شده دوربین فقط خود این افراد را مد نظر دارد و از آنها مانند فیلمی از پیش تعیین شده، فیلمبرداری خواهد کرد. سعی کنید در کادر صحنه های از پیش تنظیم شده قرار نگیرید و به رایگان برای کارگردانان پشت صحنه نقش سیاهی لشگر تاریخ را بازی نکنید. از درگیری با لمپن ها و عوامل نفودی متحد با لمپن هایشان خودداری کنید. در راه پیمایی هیجده تیر، وقتی شروع به سانسور و حذف دیگران کردند و صدایمان در آمد، دو سه نفر از عوامل گروه های دیگر، نقش دلال محبت را به عهده گرفتند تا با سر و زبان ریختن و مهرورزی قائله را خاتمه دهند و آنها سپاه سبزقبا را آزاد بگذارند تا هر کاری دلشان می خواهد بکنند. فردا روز مهمی است، نگذارید فردا به روز بیعت اهالی کوفه با آل نبوت تبدیل شود. برای رسیدن به دموکراسی، از احادیث مذهبی و سیدهای نبوی دوری بجویید. دموکراسی چندصدایی و چند رنگی است.

فردا لطفاً از جریان های جنبی و رفتن به سوی سفارت روسیه یا چین و یا آمریکا خودداری کنید. فردا وقتش نیست. فردا روز جهانی همبستگی با مردم ایران است و نه روز تسویه حساب با مردم جهان. فردا روز گردهم آیی است نه وقت خط و نشان کشیدن برای ابرقدرتها! فردا مواظب باشید و نگذارید گردهم آیی فردا به کمک سینماگران و دلاله هایشان را تبدیل به شوی تلویزیونی بکنند . فردا به هیچ وجه نقش تماشاگر کف زننده و یا سیاهی لشگر نمایش را بازی نکنید.

دوستان من، "آزادی دادنی نیست، بلکه گرفتنی است" و اگر سیدان سبزه قبا در خارج از کشور به هزار کلک و حقه شما را خاموش می کنند و سانسورتان می کنند، گمان مبرید که هنگامی که به قدرت برسند "آزادی" را به شما اعطا خواهند کرد. سهم خود از آزادی و آزادی بیان را همین فردا طلب کنید و به سپاه مهرورزی بفهمانید که با گوش شنیدن و پای راه آمدن و کنار آمدن با شما را از هم اکنون باید بیاموزند. دموکراسی به زور صداخفه کن کسب نمی شود سید!

دوربین عکاسی و فیلمبرداری فراموش نشود، تا می توانید از زوایای مختلف عکس و فیلم تهیه کنید. لازم می شود.

لطفاً شعارهای خود را به فرانسه بنویسید و به فرانسه شعار بدهید. یادتان نرود ما در خارج از کشور هستیم و این خارجی ها فارسی نمی فهمند. فردا لطفاً یک "نع!" محکم و بزرگ به جمهوری اسلامی و سی سال جنایتش بگویید.

به امید ایرانی آزاد و آباد و دموکراتیک

هیچ نظری موجود نیست: