نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۲۰, پنجشنبه

صدها پیشمرگه در پیکار با تروریست‌های دولت اسلامی کشته شده‌اند

صدها پیشمرگه در پیکار با تروریست‌های دولت اسلامی کشته شده‌اند
گروه تازه‌ای از پیشمرگه‌های کرد برای دفاع از شهر کوبانی به شمال سوریه رفته‌اند. بنا به گزارش‌ها تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از مبارزان کرد در نبرد با "دولت اسلامی" جان خود را از دست داده‌اند.
از آغاز حمله پیکارجویان گروه "دولت اسلامی" (داعش سابق) تا امروز، صدها نفر از مبارزان کرد کشته و زخمی شده‌اند.
بنا به اطلاعیه فرماندهی ارتش اقلیم خودگردان کردستان در شمال عراق، از ماه ژوئن تا امروز ۷۲۲ مبارز مسلح کرد (پیشمرگه) در نبردها جان خود را از دست داده‌اند. در همین مدت بیش از ۳۵۰۰ رزمنده کرد زخمی شده‌اند.
گروه تروریستی "دولت اسلامی" مناطقی را در سوریه و عراق تصرف کرده و در آن‌ها "خلافت" تشکیل داده است. سلطه این‌گروه در همه جا با وحشت و ترور همراه بوده و گزارش‌های مخوفی از شیوه‌های خشن و بیرحمانه آن‌ها علیه مخالفان و افراد غیرنظامی منتشر شده است.
در شمال عراق، کردها نیروی اصلی هستند که در برابر حملات جهادگران مسلح پایداری می‌کنند. جامعه جهانی، از جمله آلمان فدرال از نظر نظامی از کردها حمایت می‌کند.
دومین گروه پیشمرگه‌های عراق در کوبانی
در شمال سوریه، نبرد بر سر شهر استراتژیک عین‌العرب (معروف به کوبانی) در شرق رود فرات و نزدیک مرز ترکیه، از اهمیت زیادی برخوردار است.
پیکارجویان "دولت اسلامی" از چند ماه پیش به گلوله‌باران این شهر ادامه می‌دهند و با تمام توان تلاش می‌کنند آن را تصرف کنند. اما در هفته‌های گذشته ضربات شدیدی را متحمل شده‌اند.
ائتلافی به سرکردگی ارتش امریکا حملات هوایی بیشماری به مواضع "دولت اسلامی" در عراق و سوریه انجام داده‌است.
آگاهان به اوضاع منطقه تخمین می‌زنند که "دولت اسلامی" بیش از ۶۰۰ نفر از افراد خود را از دست داده است.
بنا به گزارش‌ها، گروه تازه‌ای شامل ۱۵۰ نفر از پیشمرگه‌های کرد عراق وارد کوبانی شده‌اند.
آن‌ها از شهر اربیل در شمال عراق با هواپیما به جنوب ترکیه پرواز کرده، سپس با عبور از مرز خود را به شمال سوریه رسانده‌اند. پیشمرگه‌ها به اسلحه و مهمات مناسبی مجهز هستند.
در ماه اکتبر گذشته، ترکیه سرانجام زیر فشار ایالات متحده و کشورهای غربی به گروهی ۱۵۰ نفره از مبارزان کرد عراقی اجازه داد که با عبور از خاک آن کشور به شمال سوریه سفر کنند.
دولت ترکیه همچنان رابطه پرتنشی با مبارزان کرد دارد و نگران آن است که پیشرفت و پیروزی کردها در عراق و سوریه به تقویت گروه چپ‌گرای "پ کاکا" منجر شود که از نظر ترکیه گروهی تروریستی شناخته می‌شود.
منبع:دویچه‌وله

هیچ نظری موجود نیست: