نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آبان ۲۸, چهارشنبه

سازمان ملل از نقض جدی حقوق بشر در ايران ابراز نگرانی کرد، فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان‌های عضو آن

سازمان ملل از نقض جدی حقوق بشر در ايران ابراز نگرانی کرد، فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان‌های عضو آن

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان‌های عضو آن، جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و کانون مدافعان حقوق بشر، از تصويب قطعنامه ديروز در کميته سوم مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کردند. در اين قطعنامه سازمان ملل "نگرانی عميق خود را از نقض جدی، مداوم و مکرر حقوق بشر" در ايران، به ويژه "شمار هراس‌برانگيز اعدام‌ها و افزايش اعدام‌ها بدون توجه به موازين بين‌المللی محافظتی، از جمله اعدام در انظار عمومی" ابراز کرد.
فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر
و سازمان های عضو آن
جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران
کانون مدافعان حقوق بشر
پيام مشترک رسانه ای
ايران:
سازمان ملل از نقض جدی حقوق بشر در ايران ابراز نگرانی کرد
http://www.fidh.org/16500
پاريس، ۲۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۹ نوامبر ۲۰۱۴)، سازمان های ما از تصويب قطعنامه ديروز در کميته سوم مجمع عمومی سازمان ملل استقبال می کنند. در اين قطعنامه سازمان ملل «نگرانی عميق خود را از نقض جدی، مداوم و مکرر حقوق بشر» در ايران، به ويژه «شمار هراس برانگيز اعدام ها و افزايش اعدام ها بدون توجه به موازين بين المللی محافظتی، از جمله اعدام در انظار عمومی» ابراز کرد. دولت های عضو سازمان ملل دولت ايران را فراخواندند از جمله به اعدام کودکان پايان دهد، شکنجه را ملغا کند، به هرگونه تبعيض عليه جوامع قومی و اقليت های دينی و ديگر موارد نقض حقوق بشر عليه زنان آنها خاتمه و به سرکوب آزادی ها پايان دهد، و همکاری با کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل را گسترش دهد.
عبدالکريم لاهيجی، رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، گفت: «فراخوانِ فراگيرترين نهاد سازمان ملل نشان می دهد که وضعيت حقوق بشر در ايران هنوز باعث نگرانی جدی و به حق شايسته توجه جهانيان است. ما از دولتمردان ايران می خواهيم با اجرای فوری توصيه های اين قطعنامه تعهد جدی خود را به حقوق بشر به نمايش بگذارند.»
پيش از گفتگوهای مربوط به اين رأی مهم سازمان ملل، سازمان های ما با نمايندگان بسياری از کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل ديدار کردند و ضمن طرح نگرانی های اصلی ما در باره وضعيت حقوق بشر در ايران خواهان پشتيبانی آنها از اين قطعنامه شدند. ما از اين واقعيت استقبال می کنيم که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل بسياری از توصيه هايی را که در بيانيه اعلام مواضع خود به هیأت های نمايندگی سازمان ملل ارايه کرديم در برگرفته است.

قطعنامه سازمان ملل با رأی موافق ۷۸ کشور، رای منفی ۳۵ کشور و رای ممتنع ۶۹ کشور به تصويب رسيده است. انتظار می رود اين قطعنامه در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه دسامبر مورد تاييد قرار بگيرد.

هیچ نظری موجود نیست: