نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آبان ۲۸, چهارشنبه

پارلمان اسپانیا با تصویب طرحی از دولت این کشور خواست، در چارچوب سیاست‌های اتحادیه اروپا مقدمات به رسمیت شناختن کشور فلسطین را فراهم کند

صدای آلمان
پارلمان اسپانیا با تصویب طرحی از دولت این کشور خواست، در چارچوب سیاست‌های اتحادیه اروپا مقدمات به رسمیت شناختن کشور فلسطین را فراهم کند. طرح نمایندگان برای دولت اسپانیا الزام‌آور نیست.
روز سه شنبه (۱۸ نوامبر / ۲۷ آبان) نمایندگان پارلمان اسپانیا طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن، دولت این کشور موظف است در چارچوب سیاست‌های اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش کند.

۳۱۹ تن از نمایندگان پارلمان به این طرح رای مثبت دادند، تنها دو نماینده با آن مخالفت کردند. این طرح از سوی حزب اپوزیسیون کارگران سوسیالیست اسپانیا مطرح شده بود و حزب حاکم خلق نیز پس از چند اصلاحیه، با آن موافقت کرد.
مصوبه پارلمان اسپانیا برای دولت الزام‌آور نیست اما بعد نمادین آن برای حل بحران خاورمیانه پر اهمیت است. اکثر کشورهای اروپایی خواستار ایجاد کشور فلسطینی هستند و آن را تنها راه حل موثر برای حل بحران خاورمیانه می‌دانند.
پیشتر بریتانیا و ایرلند نیز طرح‌های مشابهی را تصویب کرده بودند. تنها دولت سوئد در روز ۳۰ اکتبر به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.
فلسطینی‌ها خواستار تشکیل کشوری مستقل در کرانه‌ی باختری رود اردن، شرق بیت‌المقدس و نوار غزه هستند. اسرائیل با وجود چنین کشوری مخالف است.

هیچ نظری موجود نیست: