نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۳۱, دوشنبه

ضرب و شتم، بازداشت و ادامه تجمع دراویش گنابادی

ضرب و شتم، بازداشت و ادامه تجمع دراویش گنابادی


نیروهای امنیتی و انتظامی از ساعات اولیه صبح روز یکشنبه ۳۰ شهریور حدود ۳۰۰ درویش گنابادی عضو «کمپین کوچ به زندان اوین» را که قصد ادامه تجمع ناکام روز گذشته‌شان در مقابل دادستانی را داشتند به محاصره سربازان و خودروهای انتظامی درآورده‌اند.

مجذوبان نور - دراویش در تنگنای محاصره ماموران که مانع از حرکت آن‌ها به سمت دادستانی می‌شوند قرار گرفته و صدای فریاد از خیابان بهشت به گوش می‌رسد.

این افراد که در میان آن‌ها نزدیک به ۵۰ زن نیز حضور دارند توسط مامورین انتظامی و ماشین‌های ون و انتظامی محاصره شده‌اند تا جمعیت به سمت کاخ دادگستری و دادستانی کشیده نشود.

همچنین خبر‌ها حاکی از آن است که در جریان وقایع امروز خانم نازیلا نوری، پزشکی که به تازگی خطاب به آقای حسن روحانی رییس جمهور ایران نامه نوشته و از وی خواستار پایان بخشیدن به ستم بر دراویش گنابادی و تصحیح حرف‌های وزیر اطلاعات شده بود، توسط نیروهای مستقر در خیابان بهشت دستگیر شده است.

دراویش گنابادی از صبح روز گذشته به دنبال اعلام این خبر که قصد تجمع صلح آمیز با دستان و چشم‌های بسته در مقابل دادستانی دارند در محدوده بازار تهران مورد حمله ماموران قرار گرفته و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب دیروز قریب به ۸۰۰ نفر از آنان بازداشت شدند.


این دراویش با اعلام اینکه ساعت ۹ امروز مقابل دادستانی گردهم خواهند آمد گفته بودند هدفشان از برگزاری تجمع مقابل دادستانی پایان بخشیدن به حملات خودسر‌ها به پیروان متصوفه و برداشتن نگاه امنیتی از دراویش است و در صورتی که مسوولان به خواسته ایشان توجه نکنند حاضرند خودخواسته و بدون درگیری به زندان بروند.

یادآور می‌شود این کمپین از زمانی راه افتاده است که ۹ درویش گنابادی محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی با دراویش دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.

همچنین تارنمای مجذوبان نور نوشت، نیروهای امنیتی و پلیس امنیت پس از محاصره چند ساعته دراویش در خیابان بهشت که حسینه دراویش گنابادی نیز در آن واقع است، این محل را به صحنه آشوب و درگیری تبدیل کرد.

نظامیان مستقر در خیابان بهشت با پرتاب گاز اشک آور میان دراویش محصور در نرده‌های یگان ویژه نیروی انتظامی، با باتوم به جان دراویش افتاده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: