نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۲۹, شنبه

بازداشت گسترده و ضرب و شتم درویشان گنابادی


بازداشت گسترده و ضرب و شتم درویشان گنابادی




در خیابان‌های اطراف دادستانی تهران

«بازداشت بیش از ۴٠٠ نفر از دراویش گنابادی»

۱۳۹۳ شهریور ۲۹
خبر / رادیو کوچه

در جریان اجرای یک برنامه اعتراضی به نام «کمپین کوچ دراویش به زندان اوین» روز شنبه بیست و نهم شهریور ماه، ۴٣٠ درویش گنابادی در خیابان‌های اطراف دادستانی تهران بازداشت و تعدادی از زنان درویش نیز توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
وب‌سایت مجذوبان نور که اخبار مربوط به دراویش کنابادی را پوشش می‌دهد، ضمن اعلام این خبر می‌گوید، در این کمپین دراویش با ارسال نامه‌هایی به مسئولان قضایی، از آنها خواسته‌اند که اگر دراویش زندانی آزاد نمی‌شوند، باقی دراویش عضو این کمپین نیز دستگیر شوند.
پیش از این دو هزار درویش گنابادی اعلام کرده بودند که برای پیگیری وضعیت ۹ درویش زندانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند روز شنبه، ۲۹ شهریور، در مقابل دادستانی تهران تجمع می‌کنند.
darawish
بنابه این گزارش، نیروهای امنیتی با استقرار تجهیزات ضدشورش و بازداشت «۴۳۰» درویش گنابادی در خیابان‌های منتهی به دادستانی تهران مانع این تجمع شده‌اند.
بر اساس این گزارش، دستگیرشدگان به صورت پراکنده به کلانتری‌های ۱۱۳ بازار و ۱۰۷ فلسطین، ۱۲۴ قلهک، ۱۵۹ بی‌سیم (شوش)، ۱۳۰ نازی‌آباد، ۱۰۹ بهارستان و کلانتری افسریه منتقل شده‌اند.
در گزارش این وب‌سایت همچنین آمده است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به تعدادی از زنان درویش در خیابان بهشت تهران حمله کرده و تعدادی از آنان در کوچه معراج آن خیابان که محل حسینیه دراویش گنابادی است طعمه «ضربات پیاپی مشت و لگد و باتوم» شده‌اند.
بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی همچنین خانواده‌های ۹ درویش زندانی در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز که در این کوچه حضور داشتند را به همراه  تعدادی از زنان درویش در «۹ ون نظامی محبوس» کرده‌اند.
خانواده‌های این زندانیان که اینک در بیستمین روز از اعتصاب غذای نامحدود هستند، در روزهای گذشته اعلام کرده بودند برای گرفتن مجوز آخرین ملاقات با این زندانیان مقابل دادستانی تهران حضور خواهند یافت.

هیچ نظری موجود نیست: