نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۲۷, پنجشنبه

امید کوکبی، دانشجوی نخبه ایرانی که از سال ۱۳۸۹ با عناوین اتهامی موهوم در زندان به سر می برد، دچار اوضاع بحرانی جسمانی شده است.


omid-kokabi-saham-news

امید کوکبی، دانشجوی نخبه ایرانی که از سال ۱۳۸۹ با عناوین اتهامی موهوم در زندان به سر می برد، دچار اوضاع بحرانی جسمانی شده است.

به گزارش سحام، امید کوکبی از روز گذشته در بند ۷ قرنطینه زندان دچار مشکل نارسائی قلبی شده، این درحالی‌ست که پزشکان زندان، شدت فشارهای روحی و روانی را عامل اختلالات قلبی وی معرفی کرده اند.
امید کوکبی هم اکنون نیز با مشکل درد مکرر کلیه‌ها در زندان روبروست که علاوه بر مشکلات جسمانی دیگر، درد ناشی از دفع مکرر سنگ کلیه را نیز تحمل می کند.

به گفته یک منبع آگاه، امید کوکبی دوهفته پیش، از پوشیدن لباس تحقیرآمیز زندان درمواقع تردد به دادگاه انقلاب سرباز زد و تحت تنبیه مسئولین زندان قرار گرفت و کلیه معالجات وی در داخل زندان متوقف شد. این درحالی‌ست که اقدام مسئولین زندان مغایر با آئین نامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور است.

این منبع آگاه به سحام گفته است: طبق تشخیص دکترعلی دستجردی، دندان‌پزشک معتمد زندان اوین، دندان‌های امید کوکبی نیاز به عصب کشی، ترمیم و جای‌گزینی دارد، اما دادستانی تهران هم‌چنان با اعزام وی به خارج از زندان برای معاینه در مطب پزشک معتمدقوه قضاییه و زندان مخالفت می کند. هم‌چنین امید کوکبی به علت شرایط نامساعد رطوبت و نبود نورآفتاب در زندان از دردپا و مفصل رنج می برد. وی مدت۲ سال است تحت درمان زخم معده هم قرار دارد، ولی به علت کمبود و یا نبود دارو در زندان، درمان این بیماری نیز به تعویق افتاده است.

گفتنی ست امید کوکبی، از۴۴ ماه گذشته تا کنون از مرخصی زندان بهره مند نبوده است و به وی اجازه ملاقات با وکیل داده نشده، هم چنین در دادگاه فرصت دفاع نداشته و هیچ‌گونه دسترسی به متن حکم صادره شده ندارد.

امید کوکبی برنده جایزه انجمن فیزیک آمریکا، ترکمن و اهل سنت است. وی با کسب رتبه ۲۹ در کنکور توانست به طورهم‌زمان در دو رشته فیزیک و مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کند. کوکبی پس از اخذ لیسانس با توجّه به نمرات بالای درسی‌اش، برای ادامه تحصیل با پیشنهادات زیادی از سوی دانشگاه های برجسته دنیا مواجه شد.

وی فوق لیسانس و دکتری را با اخذ بورسیه ای تحصیلی از اتحادیه اروپا در اسپانیا در رشته فیزیک اتمی در گرایش لیزر دنبال کرد. پس از اتمام دروس و تحقیقات دوره دکتری برای ادامه تحصیل در گرایش «برهمکنش لیزرهای پرقدرت با پلاسما» با دریافت بورسیه تحصیلی دیگری ازآمریکا به دانشگاه تگزاس که بالاترین سطح علمی را در رشته فیزیک اتمی دراین گرایش در میان دانشگاه‌های دنیا دارد، رفت و در آنجا مشغول تحصیل شد. در بهمن ماه ۱۳۸۹ جهت بازدید از خانواده اش به ایران آمد که در بهمن ماه در هنگام خروج از ایران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.
گفته می شود یکی از دلایل نگهداری وی در زندان، پیشنهاد همکاری با ماموران اطلاعات در آمریکا بوده که وی آن را رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: