نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۲۴, جمعه

صاویری کمتر دیده شده: راکت‌ها از غزه به چه شکل و از کجا به سمت اسراییل شلیک می‌شوند

صاویری کمتر دیده شده: راکت‌ها از غزه به چه شکل و از کجا به سمت اسراییل شلیک می‌شوند


ویدئویی به تازگی در یوتیوب قرار گرفته و در آن یک شبه نظامی فلسطینی دیده میشود که در نوار غزه در حال آمده کردن و شلیک راکت از روی یک چرخ دستی است.
این ویدئو چند روز پیش توسط کانال رسمی گروه شبه نظامی شهدای الاقصا شاخه نظامی فتح منتشر شده است؛ با اینکه دولت خودگران فتح تنها در کرانه باختری حضور دارد اما شاخه نظامی آن که مدت هاست تقریبا به صورت مستقل عمل میکند در نوار غزه در کنار گروه های دیگر نظامی مانند جهاد اسلامی و گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس حضور دارند.
در ابتدای این ویدئو دیده میشود که یک مرد که صورتش پوشانده شده است در حال هل دادن یک چرخ دستی است که روی آن با کارتن پوشانده شده است، پس از یک سری فعالیت های نامشخص در اطراف این چرخ دستی و پس از دور شدن این فرد از کنار آن دیده میشود که یک راکت از روی این چرخ دستی شلیک شد.



این تصاویر از معدود تصاویری است که نشان دهنده محل و شکل شلیک راکت از غزه به سمت اسراییل است. به نظر میرسد به علت نظارت بسیار شدید و دقیق غزه از سوی دستگاه های اطلاعاتی اسراییل توسط ماهواره های جاسوسی و یا پهپادها، شلیک این موشک ها به شکل مخفیانه و همراه با صحنه سازی و پوشاندن آنها توسط کارتن صورت میگیرد.
با اینکه از ابتدای درگیری های اخیر بین اسراییل و حماس در غزه، هزاران راکت از این دست به سمت اسراییل شلیک شده است، اما به علت عدم دقت عمل این راکت های دست ساز و همینطور فن آوری گنبد آهنی اسراییل که توانایی انهدام این راکت ها را روی آسمان دارد، دو اسراییلی بر اثر این راکت پرانی ها کشته شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: