نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۱۸, شنبه

اقدام شورای شهر گلاسکو به دنبال درخواست ˈورا بابونˈ شهردار شهر بیت لحم در کرانه باختری رود اردن از رییس این شورا، برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین صورت می پذیرد.


 رییس شورای شهر گلاسکو روز جمعه در دفاع از تصمیم شورا گفت که این یک اقدام نمادین در حمایت از مردم آسیب دیده غزه بوده است.
اقدام شورای شهر گلاسکو به دنبال درخواست ˈورا بابونˈ شهردار شهر بیت لحم در کرانه باختری رود اردن از رییس این شورا، برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین صورت می پذیرد.
گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند، از سال ۲۰۰۷ میلادی با شهر بیت لحم واقع در کرانه باختری پیوند خواهرخواندگی بسته است.
رییس شورای شهر گلاسکو در پاسخ به درخواست شهردار بیت لحم، اخیراً در نامه ای به وی نوشت که در همدردی با مردم غزه، پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شورای شهر گلاسکو برافراشته می شود.
وی در این نامه نوشت که گلاسکو، خانه خیلی از دوستداران فلسطین بوده و در این زمان بشدت برای آنها ناراحت است.
از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، کشور انگلیس شاهد حرکت های مختلفی در حمایت از مردم غزه بوده که برافراشتن پرچم فلسطین در مراکز عمومی و خصوصی، از آن جمله است.
به گزارش روزنامه رکورد چاپ اسکاتلند، تصمیم شورای شهر گلاسکو برای برافراشتن پرچم فلسطین باعث شد که خشم گروه های یهودی را برافروخته سازد.
به نوشته این روزنامه، ˈپائول مورونˈ رییس شورای نمایندگی یهودیان در گلاسکو، گفته است که برافراشته شدن پرچم فلسطین می تواند منجر به تنش های مذهبی در اسکاتلند شود.
وی همچنین در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز اظهار داشت: برافراشته شدن پرچم فلسطین بدترین اقدام سیاسی است و این اقدام، چیزی را در ذهن ها عوض نمی کند و شورای شهر گلاسکو بایستی پرچم اسرائیل را نیز برافراشته سازد!!
در نقطه مقابل، اقدام شورای شهر گلاسکو که متعاقب اقدام مشابه شورای شهر ˈدوبارتون شایر غربیˈ واقع در اسکاتلند صورت می پذیرد، با استقبال کمپین های حمایت از مردم فلسطین که هر هفته اقدام برگزاری تظاهرات علیه حمله اسرائیل به غزه می کنند، مواجه شده است.
ˈمیک ناپیرˈ دبیر کمپین ˈهمبستگی اسکاتلند با فلسطینˈ در این خصوص گفته است: ما از تصمیم شورای شهر گلاسکو برای این حرکت نمادین که بیانگر همبستگی با مردم غزه است، استقبال می کنیم.
شهرداری بخش شرقی لندن نیز هفته گذشته به منظور همبستگی با مردم غزه و پایان بخشیدن به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و به رغم مخالفت و انتقادهای صورت گرفته خصوصاً از سوی گروه های طرفدار رژیم صهیونیستی در این مورد، پرچم فلسطین را بر فراز ساختمان این شهرداری نصب کرد.
ˈلفتور رحمانˈ شهردار مسلمان بخش شرقی لندن ضمن دفاع از این اقدام شهرداری، گفته است که این کار به منظور حمایت و همبستگی با مردم غزه و برقراری آتش بس و صلح در غزه صورت گرفته است.
روزنامه دیلی میل در شماره اخیر خود با اشاره به جنجال آفرینی های صورت گرفته به دنبال نصب پرچم فلسطین در ساختمان شهرداری بخش شرقی لندن، نوشته بود: در زمان حاضر این بحث در میان مقامات محلی انگلیس درباره پیروی و یا عدم پیروی از شهرداری بخش شرقی لندن در جریان است.

هیچ نظری موجود نیست: