نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۲۵, شنبه

داعش سر 80 مرد ایزدی یک روستا را از تن جدا کرد و زنان را ربود

داعش سر 80 مرد ایزدی یک روستا را از تن جدا کرد و زنان را ربود

 
یک نماینده ایزدی در پارلمان عراق و یک مسئول کرد، روز جمعه 15 اوت اعلام کردند که شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، 80 مرد را در یکی از روستاهای ایزدی در شمال عراق سر بریدند و زنان را ربودند.
هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق و از مسئولان حزب دموکرات کردستان به خبرگزاری رویترز گفت که شبه نظامیان بعد از ظهر جمعه سوار بر چند خودرو به روستا رسیدند و کشتار را آغاز کردند.
زیباری افزود معتقد است این اقدام در پی هشدار سابق داعش به ایزدی ها صورت می گیرد که آن ها برای آن ها انتخاب میان اسلام یا کشته شدن، ضرب الاجل تعیین کرده بود.
محما خلیل نماینده ایزدی در پارلمان عراق نیز با تایید وقوع این کشتار گفت زنان روستا ربوده شدند.
آقای خلیل افزود با روستاییان نجات یافته از فاجعه صحبت کرده که گفتند تمام قتل عام تنها در یک ساعت صورت گرفت.
یکی از ساکنان روستایی در نزدیکی محل حادثه هم گفت یکی از شبه نظامیان داعش که از همان منطقه است، جزئیات ماجرا را برایش تعریف کرده است.
این روستایی که خواسته نامش فاش نشود، ماجرا را اینگونه تعریف کرد: «این عضو دولت اسلامی برایم تعریف کرد که از پنج روز پیش این گروه سعی داشت روستاییان ایزدی را به گرویدن به دین اسلام متقاعد کند. یک سخنرانی طولانی نیز امروز در این باره برای آن ها ایراد شده بود.» او افزود: «پس از آن و به دلیل قانع نشدن روستاییان، مردان جمع آوری شده و کشته شدند. شاید زنان و دختران به تلعفر انتقال داده شدند چرا که شبه نظامیان خارجی آن جا حضور دارند.»
این داستان از منابع مستقل تایید نشده است.
محمد شیاع السودانی وزیر حقوق بشر عراق روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفته بود که شبه نظامیان داعش 50 تن از اقلیت ایزدی را کشته که بسیاری از آن ها زنده به گور شده اند. او همچنین از ربوده شدن 300 زن توسط این گروه تندرو خبر داده بود.
حدود دو هفته پیش حملات شبه نظامیان داعش به مناطق تحت کنترل نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق موسوم به پیشمرگه آغاز شد. مناطق محل زندگی ایزدی ها از جمله شهر سنجار و توابع آن در این حملات، به تصرف داعش در آمد. ده ها تن از پیروان این آیین توسط شبه نظامیان تندرو کشته شده و صدها هزار نفر آواره شدند.
 
 
ایالات متحده آمریکا خود را برای بمباران هوایی مواضع گروه اسلامگرای تندروی دولت اسلامی موسوم به داعش در اطراف بغداد پایتخت عراق آماده می کند.
این در حالی است که نشانه هایی از تلاش های هماهنگ بین المللی برای مقابله با بحرانی که داعش به وجود آورده، به چشم می خورد.
داعش مناطق وسیعی در عراق و سوریه تصرف کرده و در این مناطق، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است.
به گزارش روزنامه بریتانیایی تایمزو وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که مجوز باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور را برای حمله هوایی به پایگاه های تندروها، به دست آورده است.
بغداد 200 کیلومتری جنوب اربیل پایتخت اقلیم کردستان قرار دارد که هفته گذشته مناطق اطراف آن شاهد هدف قرار گرفتن مواضع داعش توسط هواپیماهای نظامی آمریکا بود.
بنا بر این اعلام، این مجوز برای حمایت از مراکز و شهروندان آمریکایی موجود در پایتخت عراق صادر شده است.
دریادار جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که نیروی هوایی و دریایی آمریکا مجوز حمله برای از میان بردن تهدیدها علیه غیر نظامیان و نظامیان آمریکایی را دریافت کرده اند.
او افزود: «حملاتی که تا کنون انجام شده برای حمایت از مراکز و شهروندان آمریکایی مستقر در اربیل و اطراف آن بوده است، با وجود این که سخنان رئیس جمهور بسیار روشن بود و برای ما مجوز حمله هوایی برای حمایت از افراد و مراکز آمریکایی در هرجای عراق باشند را صادر کرده است از جمله در بغداد.»
در همین حال بریتانیا تلاش های خود را برای کمک به 450هزار آواره در شهرد دهوک در نزدیکی مرز ترکیه متمرکز کرده است.
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هم با ارائه کمک های تسلیحاتی به کردها برای مقابله با شبه نظامیان داعش موافقت کرده اند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با اجماع آرا، قطعنامه ای برای جلوگیری از تامین مالی دو گروه داعش و النصره تصویب کرد. النصره شاخه سازمان القاعده در سوریه است.


منبع: العربیه

هیچ نظری موجود نیست: