نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ تیر ۲۰, جمعه

یر صنعت، معدن و تجارت در تازه ترین اظهارات خود آمار عجیب و تکان دهنده‌ای را درباره میزان تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر کشور ارائه کرده است.

یر صنعت، معدن و تجارت در تازه ترین اظهارات خود آمار عجیب و تکان دهنده‌ای را درباره میزان تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر کشور ارائه کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا نعمت زاده به تازگی با ارائه گزارشی به هیات دولت در زمینه آخرین وضعیت صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور خبر داد که 14 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط طی سالهای گذشته به دلیل مشکلات مختلف تعطیل و متوقف شده اند.
نعمت زاده این را هم گفته که می توان با ارائه تسهیلاتی معادل 40 هزار میلیارد ریال به بخشی از این واحدها که قابلیت راه اندازی مجدد را دارند در کوتاه مدت اشتغالی معادل 11 هزار و200 نفر ایجاد کرد.
هیات وزیران نیز پس از بررسی گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست را مامور بررسی پیشنهادهای ارائه شده به منظور تقویت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کرد.
البته به غیر از وزیر صنعت، معدن و تجارت دیگر مسئولان این وزارتخانه نیز به صورت موردی به آمار مربوط به تعطیلی واحدهای صنعتی اشاره می کنند. از جمله اینکه در تازه ترین اظهارنظر علی یزدانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفری به گرگان اعلام کرد که شرایط اقتصادی کشور باعث شده تا بیش از 30 واحد صنعتی استان گلستان به صورت 100 درصد تعطیل شوند.
به گزارش ایسنا طبق آخرین آمارهای ارائه شده صنایع کوچک و متوسط حدود 92 درصد از کل صنایع کشور را شامل می شوند و اشتغال موجود در آنها نیز بالغ بر یک میلیون نفر می شود که این رقم حدود 45 درصد از کل اشتغال صنعتی کشور را در بر می گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی در تازه ترین اظهارات خود آمار تعطیلی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور را ارائه کرد که معاون وی نیز به تازگی آمار طرحهای نیمه تمام صنعتی و معدنی را اعلام کرد.
به گفته حسین ابویی مهریزی در حال حاضر حدود 29 هزار طرح صنعتی و معدنی نیمه تمام با سرمایه گذاری 320 هزار میلیارد تومانی در کشور وجود دارد که اگر به بهره برداری برسند یک میلیون و 170 هزار شغل در کشور ایجاد می شود.
البته وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین کل این طرحهای نیمه تمام، به 150 طرح با سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی و اشتغال 80 هزار نفری اولویت داده و به صورت مداوم وضعیت پیشرفت آنها را رصد می کند.

هیچ نظری موجود نیست: