انتشار اخباری درباره دستور شهرداری تهران به مدیران خود که تنها از کارمندان مرد در دفتر خود استفاده و در صورت امکان محل کار زنان و مردان را از هم جدا کنند و همچنین نگرانی وزیر آموزش و پرورش از افزایش تعداد معلمان زن در کشور بازتاب‌های متفاوتی داشته است .
چندی پیش خبرگزاری  کانون دانش آموزی (پانا) صورتجلسه  محرمانه شورای معاونین شهرداری تهران را منتشر کرده بود. براساس این صورتجلسه دستور داده شده بود که تمامی مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران تنها از کارمندان مرد در دفتر خود استفاده کنند.
بر اساس این گزارش‌ها این تصمیم با واکنش معاون زنان ریاست جمهوری روبرو شده است. شهین دخت ملاوردی در این زمینه گفته است موضع دولت را در این باره  پس از تایید این خبر اعلام می کند.
در همین حال فرزاد خلفی، معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در توجیه این دستور العمل شهرداری گفته  به این دلیل که خانم‌ها از نظر خانوادگی و رفت و آمد آسیب نبینند قرار بر این شده است معاونان و مدیران شهرداری منشی و مسئول دفتر خانم استخدام نکنند.”مسئولان شهرداری ممکن است تا آخر شب در محل کار خود حضور داشته باشند و همچنین بازدیدهای مختلفی از پروژه‌ها داشته باشند که نیاز به حضور مسئول دفتر نیز وجود دارد که در این صورت ممکن است خانم‌ها اذیت شوند و آسیب‌ ببینند و نتوانند به زندگی و خانوادهای‌شان برسند”.
اما این تصمیم صرفا چنین محدودیتی را تعیین نکرده است. دراین بخشنامه همچنین از مدیران شهرداری خواسته شده است که حتی المقدور محل استقرار زنان و مردان به صورت جداگانه طراحی شود.
در همین حال یک عضو شورای شهر تهران اقدام شهرداری در محدود ساختن استفاده از کارمندان زن را حرکتی شعاری و ظاهری خوانده است. غلامرضا انصاری به ایلنا گفته است در شرایطی که یک کارمند ناچار است که برای تامین اقتصادی خانواده‌اش دو شیفت کار کند این محدودیت‌ها تبعات منفی به بار خواهد آورد و سبب گسترش فساد، ارتشا و تقلب خواهد شد.
پیش از این نیز شورای شهر تهران در سال گذشته با طرحی برای افزایش ۵۰ درصدی حضور زنان در عرصه مدیریت شهری مخالفت کرده بود.
شهربانو امانی نماینده پیشین مجلس و مشاور رئیس سازمان محیط زیست نیز در واکنشی به این دو خبر گفتهاست زنان معمولا در محیط کار با مسئولیت و به دور از زد و بندهای مالی کار می کنند، بنابراین مدیران سعی می‌کنند که برای پست‌هایی مانند مسئول دفتر بیشتر از زنان استفاده کنند، اما دلیل آینکه شهرداری تهران استفاده از زنان را در این گونه مشاغل محدود کرده مشخص نیس