نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ تیر ۱۲, پنجشنبه

قتل ها و تجاوزهای زنجیره‌ای به زنان نشانه‌ی جنایت علیه بشریت پریسا کلاه‌قوچی

قتل ها و تجاوزهای زنجیره‌ای به زنان نشانه‌ی جنایت علیه بشریت
پریسا کلاه‌قوچی

بازتاب تجاوز  به زنان  و  کشتار زنان،  همه روزه خوراک رسانه ها شده است. اما  این تنها گوشه ای از قله ی یخی است در  دریای خون.
 
نمونه ی هندوستان
 زنی سی ساله شهروند آمریکا در ایالات «هیما چل پرادش» قربانی تجاوز شد. سپس خبرهای دیگر:
 تجاوز به چند زن کانادایی و کشورهای دیگر در هندوستان بازتاب می یابد.
 خبر تجاوز به دختری 5 ساله  که به مرگ وی انجامید،  در «مدهیا پرادش» هندوستان  در 30 آوریل 2012،
 تجاوز گروهی به یک دختر جوان دانشجو در اتوبوس در راه دهلی، در برابر چشم همه گان و دوست پسرش در اتوبوس و سپس در خیابان  که به مرگ دختر جوان انجامید،  در 16 دسامبر 2012، تظاهرات زنان در هندوستان و بی تفاوتی حکومتیان را در پی داشت.
تجاوز گروهی به دو دحتر جوان در حومه دهلی پایتخت هندوستان، در دهم خرداد 92،  زنجیره دیگری از تجاوزهای زنجیره ای را خبر می داد.
جنازه دختران به درخت بسته شده بود وپس از بارها تجاوز به دار آویحته شده بودند .آنان زیر چتر پلیس، قربانی تجاوز و شکنجه و دار می شدند  زیرا که از «کاست» پایینی هندو و حاشیه نشینانی بودند از ولایت «اوتار پرادزش».
زنان در هندوستان همه روزه در برابر مجالس قانون گذاری و حکومتی به  اعتراض می آمدند و می آیند. اما گوش های کنگره سرمایه داران ناشنوا مانده است. 
تنها در روز14  ماه می 2012، دو پلیس به اتهام تجاوز گروهی در این رابطه موقتا بازداشت شدند.
فرماندهان  پلیس و مراکز انتظامی، به حاشیه نشینان به کاست پایینی جامعه، جز تمسخر و توهین، پا سخی نداشتند.
 پیکر زنی 44 ساله از همین لایه فرودست اجتماعی در هند بر دار درختی یافتند.
 چندین بار پیش از مرگ به او تجاوز شده بود.
 
 نیجریه
طالبان والقاعده و درسالهای اخیرو داعش والنصره و بوکوحرام و حزب الله ایران و لبنان  مجریان خشونت و جنا یت  در بین جوامع اسلامی شده اند.
 گروه تروریستی"بوکوحرام" به تحریک رقبای کمپانی های نفتی، در حمله به آموزشگاهی در نیجریه  با گروگانگیری بیش از ۲۰۰ دختر دانش آموز که بیشترشان مسیحی بودند زیر پوشش اقدام انقلابی برای جلوگیری از آموزه های غربی! و دشمنی با کتاب و حرام دانستن کتاب و دانش و آموزش  و کافی دانستن تنها یک کتاب قرآن برای تمامی جهان، چهره واقعی دین و اسلام را به نمایش گذاشت.
دوم تیر ماه 1393، د رهفته گذشت، شبکه تلویزیونی NTA نیجریه، از کشته شدن دست کم 30 نفر در حمله ی به روستایی در نیجریه از سوی حرام دانان کتاب، خبر داد. شبه نظامیان، بوکو حرام پس از حمله به روستای «کومابزا» در منطقه «دامبوآ» 60 دختر را ربودند.
این جنایت کاران، پس از به آتش کشیدن خانه های این روستا، دختران 3 تا 12 ساله را جدا کرده و با خود برده اند. بوکو حرام که در زبان محلی به معنای "آموزش کتاب حرام است" (جزقرآن) ماه گذشته نیز 30 زن را از اقامتگاه چادر نشین ها در شمال شرق نیجریه ربوده بودند.
 
نمونه پاکستان
جمعه 20 ژوئن 2014 - 30 خرداد 1393، در پاکستان،  زنی 20 ساله در پی تجاوز و شکنجه،  قربانی تجاوز گروهی می شود و گردنش را این بار نه به شاخه درخت که به تنه درخت بسته بودند.
به گزارش خبرگزاری فارسی بی بی سی، «این زن شب گذشته به خانه باز نگشت و خانواده‌اش گمان می‌کردند که ممکن است ربوده شده باشد، اما بعد از جستجوی پلیس جسد او پیدا شد.
این زن جوان به درخت آویخته نشده بود، اما جسدش روی زمین و در حالی پیدا شد که یک سر شال گردنش به گردن او و سر دیگر شال به تنه درخت بسته شده بود.
به گفته خبرنگاران در اکثر موارد پلیس پاکستان در مورد تجاوز جنسی تحقیق نمی‌کند و به دلیل نبودن شواهد کافی پرونده‌ای برای آن تشکیل نمی‌دهد.»
موردها،  بسیارند.
نمونه ا ی از صدها مورد تجاوز و کشتار زنان در ایران:
سال 90 شهریور ماه سی و یکم،  مردی محکوم به زندان ابد از زندان دیزل آباد مرخصی می گرفت تا به خانه آید و با اتوموبیل، سه دختر 13 ساله تا هفده ساله خود را در آستانه عروسی دختر 17 ساله، به بهانه خرید به بیرون شهر کشانید و هر سه را با تفنگ شکاری به خون غلتانید. او سپس، خونسردانه به خانه بازگشت و به مادرشان گفت دیگر منتظر دختران نباشد و خود را به پلیس معرفی کرد و گفت: « می خواستم بچه ها را راحت کنم تا در این زندگی بیش از این زجر نکشند.» مریم ، مهسا و لادن نخستین و آخرین قربانیان کشتار نبودند. گوشی تلفن دختر بزرگتر در حالی که روی سینه خون آلودش رها شده بود، صحنه تیرباران ها را ضبط کرده بود..
 
کردستان - عراق
 13 خرداد 93، همین چند روز پیش، در شهرستان شیخان در نزدیک دهوک کردستان،  دختری 15 ساله  به دست  همسر 45 ساله اش به قتل رسید. او  در سن 13 سالگی به ازدواجی اجبار ی و دوباره  محکوم شده بود.
اخبار کشتارها، تجاوز،  شکنجه، قتل ها، و خودکشی های زنان و قتل هایی که به نام «خودکشی» بازتاب می یابند،  در ایران و  در عراق و ترکیه و پاکستان و هندوستان و بنگلادش و... همیشه بازتاب نمی یابند. اما همین موارد از بیشماران، نشانه ی جنایتی علیه بشریت است.
این جنایت های گسترش یابنده، نه در روانشناختی مرتکبین جنایت، بلکه باید در ریشه های جامعه طبقاتی جستجو کرد. مالکیت بر ابزار تولید، مالکیت خصوصی، بر مذهب و ایدئولوژی و فرهنگ و باورهای برآمده از مناسبات جنایت بار حاکم باید  ریشه یابی کرد. در این جوامع، زن به ویژه زنان لایه ها و طبقه فرودست، همانند ابزار تولید، بدون حقوق انسانی  و بنا به قوانین همین مناسبات، شیئی در مالکیت مردان  بالادست  انگاشته می شود. زنان در این جوامع، بی پناه و بی پشتوانه ترین گروه اجتماعی اند. در جوامع طبقاتی در هزاره سوم، زن، ددمنشانه موضوع استثمار و بردگی، موضوع سرکوب جنسیتی، موضوع مالکیت، موضوع تجاوز و موضوع «تصاحب» قرار می گیرد. زن، قربانی مناسبات سرمایه داری ، قربانی مناسبات مالکیت خصوصی و بی پناه ترین ابزار تولید است. نگرانی روانی و نا امنی و اضطراب از ربایش، شکنجه، کتک و اسید پاشی، سوزانده شدن، بیرون راندن از خانه، تجاوز و قتل، بیکاری و بی حقوقی، و نابرابری های اجتماعی و طبقاتی هستند.
زنان که خود آفریننده زندگی اند، خود قربانیان خدایگان قدرت و خشونت اند.
سرمایه داران و حکومت هایشان در بسیاری موارد به آسانی می توانند به این جنایات پایان دهند، و زنان را در پناه قوانین ادعایی اشان قرار دهند، اما جان  تن زنان فرودست بی ارزش تر از آن است که به چیزی گرفته شوند. اما دهشتاک تر در جوامعی مانند ایران و کردستان و عراق و پاکستان است . در چنین جوامعی است که دین و سنت و فرهنگ، تصاحب و تملک و تجاوز به زنان را مجاز می شمارند و جنایتکاران را در پناه قوانین و کتابهای مذهبی و مذهب و سنت های خویش ایمن می دارند تا دست شان به جنابت بیشتر باز باشد.
تنها با لغو مالکیت خصوصی  و منساابت سرمایه داری است که زنان به رهایی می رسند. انقلاب کارگران، برقراری سوسیالیسم و جامعه کمونیستی است که رهایی زنان، تضمین می شود.
 
سرنگون باد حاکمیت  طبقاتی
پیروز باد سوسیالیسم.
 پریسا کلاه قوچی
1ول ژولای 2014
 

هیچ نظری موجود نیست: