نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ تیر ۳۰, دوشنبه

اخراج خبرنگار سی ان ان از اسرائیل

اخراج خبرنگار سی ان ان از اسرائیل


Magnay-Diana-1 سی ان ان (CNN)، دایانا ماگنای (Diana Magnay) را از پوشش خبری درگیری های اسرائیلی- فلسطینی باز داشت. این تصمیم سی ان ان به جلوگیری از ادامۀ کار، پس از اینکه این خبرنگار در توئیتر نوشته است که اسرائیلی ها از بمباران ها بر روی غزه ابراز شادمانی می کرده اند، و نیز مورد تهدید واقع شدن این خبرنگار توسط برخی اسرائیلی های بر روی تپه سْدروت (Sdérot) و آنها را آشغال ارزیابی کردن، اتخاذ شد. سخنگوی سی ان ان توضیح داد که دایانا ماگنای، در پیش و در حین گزارش تهدید شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته است. در گزارش مستقیم پنجشنبۀ دایانا ماگنای از تپه ای در مرز اسرائیل و غزه می توانست شنیده شود که با مشاهدۀ موشک هایی که غزه را می زدند، اسرائیلی ها کف می زدند و ابراز شادی می کردند. ماگنای در حین گزارش عنوان می کرد: " تصور می کنم که شما شاید تعداد بسیار زیادی اسرائیلی را که در اینجا اجتماع کرده اند مشاهده می کنید که بمحض اینکه این موشک زدن های اسرائیلی را می بینند، فریاد می کشند و کف می زنند". دایانا ماگنای سپس در متن  تویتری که انتشار داد نوشت: "اسرائیلی ها روی تپه سْدروت (Sdérot) وقتی بمب ها غزه را می زدند، فریاد کشیده و کف می زدند. آنها تهدید کردند که اگر یک کلمه بی جا گفته شود، اتومبیل ما را تخریب خواهند کرد. آشغال ها". این خبرنگار سریعاً این انتشار تویتری خود را پاک کرد، اما تنها بعد از اینکه بیش از ٢٠٠ بار، باز انتشار شد. دایانا ماگنای توسط سی ان ان به مسکو ارسال شد. سخنگوی سی ان ان اضافه کرد که دایانا ماگنای عمیقاً از الفاظی که استفاده کرده، که مستقیماً آنهایی را منظور داشته که اکیپ گزارش را مورد هدف قرار داده بودند، متأسف است. او بهیچوجه نمی خواسته هیچ کس را بجر این گروه مورد اصابت الفاظش قرار دهد، و با سی ان ان در معذرت خواهی از هرکسی که می تواند احساس توهین کند، همراه می شود. این جلوگیری از ادامۀ کار، یک روز بعد از اینکه ان بی سی نیوز ( NBC News) پوشش خبری درگیری های غزه را از ایمان مایهالدین (Ayman Mohyeldin) باز ستاند، به وقوع پیوست.
 
خبرگزاری مهر: خبرنگار شبکه خبری سی.ان.ان پس از انتقاد از رژیم صهیونیستی و اعلام اینکه از سوی نظامیان این رژیم در مورد نحوه پوشش اخبار موشک باران غزه تهدید شده، از سرزمین های اشغالی خارج شد. 
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، "دایانا ماگنای" خبرنگار شبکه خبری سی ان ان در فلسطین اشغالی به دلیل نحوه پوشش اخبار حملات به نوار غزه مجبور به ترک این منطقه شد. 
 
ماگنای روز پنجشنبه از روی تپه ای در مرز سرزمنی های اشغالی و غزه در حال پوشش خبری حملات موشکی رژیم صهیونیستی به غزه و به تصویر کشیدن شادی ساکنان سرزمین های اشغالی از اصابت موشک ها به مناطق فلسطینی بود اما پس از مدتی تهدید شد که اگر خبرهای ارسالی وی در انتقاد از تل آوبو باشد وی و همراهانش جان خود را از دست می دهند. 
 
همین امر باعث شد تا ماگنای شادی ساکنان سرزمین های اشغالی از موشک باران غزه و همچنین تهدید شدن خود را در توئیتر منتشر کند. هر چند توئیت های وی بواسطه فشار تل آویو حذف شد اما وی مجددا پیام هایی را در این خصوص منتشر کرد. 
 
همین امر موجب شد تا رژیم صهیونیستی با فشار بر سی ان ان خواستار خروج این خبرنگار از منطقه شود. 
 
این دومین خبرنگار غربی است که به دلیل انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیست مجبور به ترک سرزمنی های اشغالی می شود. 

هیچ نظری موجود نیست: