نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

فرهنگ تجاوز باندهای بزهکار بریتانیا 'مشابه شرایط مناطق جنگی'



در اجلاسی جهانی در لندن سیاستمداران و فعالان حقوق بشر در مورد خشونت و بهره برداری جنسی در مناطق جنگی و کشورهای بحران‌زده به گفتگو نشسته‌اند. اما کارشناسان می‌گویند همین جا در بریتانیا تجاوزهای گروهی به دختران در باندهای خیابانی شباهت زیادی به آنچه در مناطق جنگی اتفاق می‌افتد دارد. لینا حوسی خبرنگار بی بی سی در لندن به فرهنگ خشونت و تجاوز در باندهای خیابانی بریتانیا پرداخته است.
تونی دختر شانزده ساله بریتانیایی به خاطر دوست پسرش عضو یکی از این باندها شد. دوست پسر نوزده ساله اش سردسته باند بود. تونی می‌گوید در اطرافش دختران خیلی کمی را می‌شناسد که به آنها تجاوز نشده باشد.
دوست پسر تونی در پانزده سالگی به او تجاوز کرد. او تونی را تهدید کرد که اگر به خواسته های او و باقی اعضای باند تن ندهد به خانواده اش آسیب خواهد زد.
تونی می‌گوید دختران در باندها دست به دست می‌چرخند. آنها عضو باند هستند و توان مقابله با همه را ندارند.
آمار دقیقی در مورد میزان و گستردگی این خشونت‌ها وجود ندارد ولی در سراسر بریتانیا باندهای خیابانی به دخترانی که عضو این باندها هستند تجاوز می‌کنند.
کارشناسان می‌گویند تجاوزهای گروهی درباندهای خیابانی این دختران را در همان شرایط پیچیده و وحشتناکی قرار می‌دهد که در مناطق جنگی تجربه می‌شود. مهمترین شباهت این شرایط تکرار و عادی شدن این اتفاق است.
در این باندها که اعضای آن را بیشتر نوجوان‌ها و جوان‌ها تشکیل می‌دهند، دختران به طرز وحشتناکی توسط مردان باند تحقیر می‌شوند و مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.
پلیس لندن می‌گوید تنها در لندن بیش از ۲۰۰ باند خیابانی وجود دارد که تقریبا ۳۵۰۰ عضو دارند.
دختران هم عضو این باندها هستند. ولی نقش دختران متفاوت از مسئولیت مردان عضو این باندها است. از این دختران مثل ابزار استفاده می‌شود.
هلن بکت محقق در زمینه خشونت جنسی در میان نوجوانان در دانشگاه برفوردشایر می‌گوید فرهنگ حاکم بر باندها مثل فرهنگ حاکم برقبایل در مناطق جنگی است. جنگ برسر قلمرو است. و دختران در باندهای خیابانی لندن خیلی راحت مورد استفاده در دعواهای بین باندها قرار می‌گیرند.
در خیلی از موارد ممکن است باند رقیب به خاطر انتقام به دوست دختر یا خواهر یکی از اعضای باند دیگر تجاوز کنند.
گاهی هم ممکن است از دختران برای به دام انداختن استفاده شود. یکی از دختران پسر باند رقیب را به خیابانی خلوت می‌کشاند و بقیه او را به شدت کتک می‌زنند.
اما در مرحله بعد خود این دخترهدف قرار می‌گیرد و اعضای باند رقیب ممکن است برای انتقام به او تجاوز کنند.
ریچل پانزده ساله بود که قربانی خشونت جنسی یکی از باندهای خیابانی لندن شد.
پسرهای عضو باند روی بدنش ادرار کردند، لباس هایش را پاره کردند، و بعد او را تهدید کردند که عکس هایش را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کنند تا زندگی اش را به جهنم تبدیل کنند.
ریچل می‌گوید دختران در این باندها به برده های جنسی تبدیل می‌شوند. خیلی از آنها به این خاطر به ادامه این شرایط تن می‌دهند که پسران تهدید می‌کنند فیلم ها و عکس هایشان را در اینترنت منتشر خواهند کرد.
ریچل می گوید خیلی از این دختران بارها دست به خودکشی می‌زنند یا همیشه به آن فکر می‌کنند.
کارلن فیرمین از یک موسسه غیردولتی برای پیشرفت تساوی جنسیتی میان نوجوانان می‌گوید آنچه در باندهای خیابانی بریتانیا اتفاق می‌افتد شباهت زیادی به شرایط در مناطق جنگی دارد.
زنان و دختران در این شرایط خیلی به ندرت تقاضای کمک و حمایت می‌کنند.
"این حقیقت که تجاوز توسط چندین نفر و در ملا عام اتفاق می‌افتد و در نه خفا، شبیه آنچه است که در مناطق جنگی اتفاق می‌افتد."
خانم فرمین می گوید به همین دلیل باید درسهایی که ازخشونت در مناطق جنگی می‌گیریم را با مددکارانی که به این باندها کار می‌کنند در میان بگذاریم.
ریچل و تونی هر دو تحت مراقبت هستند و توانسته اند از عضویت این باندها بیرون بیایند.
داستان آنها مشابه داستان خیلی از دختران جوان دیگر عضو این گروه‌ها است.
ریچل می‌گوید دختران بیشتری باید جرات کنند و حرف بزنند. دختران وقتی وارد دبیرستان می‌شوند نمی‌دانند که ممکن است مورد آزارو سوء استفاده جنسی قراربگیرند و باید به آنها آموزش داده شود.

هیچ نظری موجود نیست: