نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

تلاش سایت مجاهدین برای کمرنگ نشان دادن حمله نیروهای ضد شورش به بند زندانیان سیاسی اوین

سایت آفتابکاران متعلق به سازمان مجاهدین خلق در اقدامی تأمل برانگیز در گزارشی با عنوان « حمله به زندان اوین از دو نگاه و بسیار قابل تأمل »  با در کنار هم قرار دادن دو خبر که توسط سایت‌های «کلمه» و «هرانا» در ارتباط با حمله‌‌ی وحشیانه‌‌ی نیروهای گارد اوین به زندانیان سیاسی انتشار یافته، نتیجه‌گیری کرد که سایت «کلمه» اقدام به بزرگنمایی خبر حمله به زندانیان سیاسی که انعکاسی بسیار وسیع در رسانه‌های خبری بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری داشته کرده است.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان ها روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری ایلنا درگیری زندانبانان با زندانیان و ضرب و شتم آنها را تکذیب کرد.

او گفت: «نباید به اخبار ضد انقلاب‌ها توجه کرد و ما به فرافکنی و شایعه سازی هم کاری نداریم.»
او گفت: «بنا نداریم که به ادعاهای سایت‌های معارض که دروغ پراکنی علیه نظام می‌کنند پاسخگو باشیم.»

اسماعیلی اما گفت: «براساس آیین نامه سازمان زندان‌ها ماهانه یک بار بازرسی نوبه‌ای انجام می‌شود که امروز این بازرسی انجام شد.»
 
 
سایت آفتابکاران که در واقع بایستی آن را ارگان اصلی سازمان مجاهدین خواند، در گزارش مزبور به خوانندگان خود تأکید می‌کند «در ضمن بیاد داشته باشید که این سایت (کلمه) یک سرما خوردگی ساده زندانی‌ها را با آب و تاب فراوان انعکاس می‌دهد.»! آیا بهتر از این می‌توان به رژیم و رئیس سازمان زندان‌های آن امدادرسانی کرد؟ چنانچه کیهان شریعتمداری مبادرت به انعکاس این خبر می‌کرد به شکل دیگری به خوانندگان خود تذکر می‌داد یا از روی دست گردانندگان این سایت کپی‌برداری می‌کرد؟
 گزارش سایت آفتابکاران در زیر آمده است:‌
حمله به زندان اوین از دو نگاه و بسیار قابل تأمل
تلفن از اوین : امروز اینجا عاشورا بود بند ۳۵۰ اوین امروز شاهد بی سابقه ترین برخورد و خشونت علیه زندانیان سیاسی ای بود طی قریب به دو دهه گذشته بود، خشونتی که با خونریزی توام شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، بر اثر تهاجم امروز صبح به بند ۳۵۰ اوین که توسط عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها صورت گرفت زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم و … مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده اند. سی و دو نفر نیز به پس از ضرب و جرح به انفرادی منتقل شده اند. تهاجم امروز در پی اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پیوست و بیش از پنج ساعت به طول انجامید. ماموران از کلیه عملیات خود فیلم و عکس تهیه کرده اند. شدت برخورد و خونریزی در بند ۳۵۰ به حدی بود که در هنگام انتقال زندانیان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، مینی بوس حامل آنها خونین شد. همچنین محوطه هواخوری این بند نیز به خون زندانیان آغشته شد.
پارگی رگ دست امید بهروزی، شکستگی دنده اسماعیل برزگری، شکستگی سر اکبر امینی، یک مورد حمله قلبی منجر به اعزام به سی سی یو، چندین مورد شکستگی و جراحت انگشتان دست و پا، جراحت و خونریزی صورت و آثار کبودی ناشی از باتوم بر روی بدن تعداد زیادی از زندانیان وجود دارد، از جمله آثار تهاجم پنجشنبه در بند ۳۵۰ است. براساس این گزارش، زندانیانی که به انفرادی منتقل شده اند پس از انتقال از تونل سربازان باتوم به دست و ضرب و شتم شدید با دستبند و چشم بند به انفرادی ۲۴۰ و یا مکان دیگری منتقل شده اند؛ از وصعیت سلامتی این افراد اطلاعی در دست نیست. بخشی از ضرب و جرح زندانیان که تنها رفتار اعتراضیشان سرودخوانی بود، در هواخوری بند و بخش دیگری نیز در اتاقها و سالن ها صورت گرفت. سربازان و لباس شخصی ها عمدتا سر زندانیان را از بالای پله ها هدف باتوم قرار داده اند. سرهنگ امانیان مسول کل حفاظت زندانهای تهران و قبادی مسول حفاظت زندان اوین از نزدیک شاهد و آمر این رویداد یوده اند.
عبدالفتاح سلطانی، محمد امین هادوی، سعید متین پور، بهنام ابراهیم زاده، بهزاد عرب گل، هوتن دولتی در میان ۳۲ انتقال یافته به انفرادی هستند. کلمه در تلاش است که جزییات بیشتری از این واقعه دردناک و برخورد سبعانه را پس از بررسی و تایید، منتشر سازد. از همه انسان های دلسوز و شرافتمند نیز، در هر جایگاه و با هر مقام و مسئولیتی، انتظار می رود در برابر ریختن خون زندانیان بی دفاع سکوت نکنند و در پاسخ به ندای وجدان خود، از هر اقدامی برای توقف خشونت ها علیه اسرای حاکمیت دریغ نورزند.
انعکاس همین خبر توسط هرانا. به عکس یادگاری هم توجه کنید
                       
در ضمن بیاد داشته باشید که این سایت یک سرما خوردگی ساده زندانی‌ها را با آب و تا ب فراوان انعکاس می‌دهد

خبرگزاری هرانا – مامورین گارد زندان اوین صبح امروز بند ۳۵۰ را مورد بازرسی قرار داده و زندانیان را ضرب و شتم کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری ۱۰۰ تن از ماموران گارد زندان اوین به همراه ماموران نهادهای امنیتی به بند ۳۵۰ اوین مراجعه کرده و اقدام به بازرسی وسایل زندانیان کردند.
مامورین امنیتی که از کلیه مراحل فیلمبرداری می‌کردند پس از اعتراض چندتن از زندانیان به نحوه برخوردشان دستور ضرب و شتم زندانیان سیاسی توسط سربازان گارد را صادر کرده و در این بین تعدادی از زندانیان سیاسی بشدت مجروح شدند.
این بازرسی چندین ساعت به‌طول انجامید و در ‌‌‌‌نهایت بیش از ۳۰ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل شدند.
گفتنی است، ۴ تن از زندانیان سیاسی بدلیل شدت جراحات وارده به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شدند


هیچ نظری موجود نیست: