نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه


یادمان اعدام های ۶٧ در خانه بهکیش ها در تهران

عصر روز پنجشنبه  ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ یادمان بیست و پنجمین سالگرد اعدام محمود و محمدعلی بهکیش، مهرداد پناهی شبستری و دیگر زندانیان سیاسی که در تابستان سال ١٣۶٧ اعدام شدند، در خانه خانم بهکیش، با حضور دخترش منصوره بهکیش و با همراهی جمعی از اعضای خانواده ها و دوستان و آشنایان برگزار شد.
IMG_1143 گفتنی است  که در سال  ١٣٨٩، و به درخواست بنیاد عبدالرحمان برومند، «جفری رابرتسون»، یکی از کارشناسان برجسته حقوق بشر بین المللی، به بررسی ابعاد کشتار زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان ١٣۶٧ پرداخت و نتیجه تحقیقاتش توسط این بنیاد منتشر شد. متن کامل این گزارش  را در این لینک بخوانید.
در مراسم روز پنجشنبه جمعی از مادران و خانواده های قربانیان دفن شده در “خاوران”، شماری از زندانیان دهه شصت، شماری از خانواده های کشته شدگان اعتراضات سال ١٣٨٨ و بازداشتگاه کهریزک، و نیز برخی از زندانیان سیاسی که اخیر از زندان ها آزاد شده اند، به همراه برخی از اعضای کانون نویسندگان ایران، فعالان حقوق بشر و مادران پارک لاله حضور داشتند.
همچنین در این مراسم خاطرات قربانیان قتل های سیاسی بیان شد و در ادامه، یکی از مادران کشته شدگان سال ١٣٨٨ با بیان این که من در مقابل شما مادرانی که حتی نمی دانید فرزندتان را  کجا دفن کرده اند و سنگ قبری نیز از آنها ندارید، شرمنده هستم و غم خود را در مقابل شما کوچک می دانم. به این مادر گفته شد چرا تو شرمنده باشی، جنایت کاران باید شرمنده باشند. این مادر برای لحظاتی در آغوش تعدادی از مادران گریست. بنیاد عبدالرحمن برومند شناخت حقیقت، دادخواهی و پاسخگویی مسئولان را از حقوق انسانی و اوّلیه قربانیان و بازماندگانشان می داند و در این راه پشتیبان آنهاست.

هیچ نظری موجود نیست: