نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۶, شنبه

ظهارات بی سابقه ابوترابی منابع ارزی را در اوج تحریم‌ آتش زدیم/مصیبت رابخوانم همه گریه می‌کنند!

محمدحسن ابوترابی‌فرد این سخن را شامگاه جمعه در همایش سراسری مسئولان و کار‌شناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، گفت: در برنامه 5 ساله دیده بودیم که 30 درصد از منابع لازم برای رسیدن به اقتصاد پویا و رشد 8 درصد از محل بهره‌وری تأمین شود، این در حالی است که در بعضی از کشور‌ها 70 درصد منابع را از بهره وری تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه 30 درصد بهره‌وری فقط با یک اراده در ایران تحقق می‌یابد ولی اراده آن نیست، اظهار کرد: در اوج تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می‌کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان و کار‌شناسان دارالقر‌آن‌های سراسر کشور گفت: شما به ما نگاه نکنید، به قرآن نگاه کنید که چگونه اسراف و تبذیر را ریشه معضلات می‌داند. اسراف کنندگان مساوی با برادران شیطان هستند. شما به این فکر کنید و هر قدر می‌توانید بهره‌وری را در سازمان ارتقا ببخشید و گزارش بدهید.

رشد منابع یکی از عوامل ناکارآمدی کشور

وی تصریح کرد: بیش از آنکه نگاهمان معطوف به ارتقای بهره وری باشد، معطوف به افزایش سطح منابع است. این یکی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی کشور و کلیدی‌ترین مصایب ماست که گره توفیق را در رشد منابع می‌بینیم. در صورتی که شما با رشد منابع به افزایش تولید قابل قبول دست پیدا نمی‌کنید بلکه با مدیریت منابع و استفاده صحیح از منابع است که می‌توان به تولید خدمات و کالای بهتر دست یافت.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه راه حرکت در ارتقای بهره وری است نه در رشد منابع، به ذکر مثالی در این مورد پرداخت و اظهار کرد: آنجا که برای یک گیاه یا درخت متناسب با نیازش منابع آبی را تامین کنید رشد آن به مراتب بیشتر از جایی است که بیش از حد نیاز، آب در اختیارش قرار می‌گیرد. مدیریت درست منابع آب علاوه بر اینکه به افزایش تولید کمک می‌کند کیفیت را ارتقا می‌بخشد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی در کشور همین منابع و نیروهای انسانی متراکم است که متناسب با وظیفه سازمانی نیست.



نظام بودجه‌ریزی منفعل است

وی با بیان اینکه در نظام بودجه ریزی، تخصیص منابع بر اساس عملکرد نیست، افزود: اگر به حوزه فرهنگ این گونه نگاه شود و همه منابع مورد نیاز واقعی در هر حدی که باید، تامین شود، با تحول جدی روبرو می‌شویم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حرکت ما در برابر بودجه دستگاه‌ها حرکت انفعالی است و بر اساس ارزیابی دقیق کار‌شناسی نیست، اظهار کرد: امیدوارم در نظام بودجه ریزی شاهد تحول باشیم؛ هر چند حرفش را می‌زنیم ولی اتفاق نمی‌افتد.

هیچ نظری موجود نیست: