نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۲۶, سه‌شنبه

دسته کم ۷۱ کشته و ۱۲۴ زخمی در حمله تروریستی در پایتخت نیجریه+ویدئو


Uten navn
در پایتخت نیجریه شهر آبوجا بر اثر انفجار در یک ایستگاه اتوبوس دسته کم ۷۱ کشته و ۱۲۴ زخمی بجا گذاشت.
به گزارش «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» سوء ظن بوجود آمده این هست این انفجار توسط گروه تروریستی «بوکوحرام» که یک گروه تندرو اسلامی که کشتن مسیحیان یکی از برنامه های آنان هست در این انفجار دست داشته است.
به تازگی هم این گروه افراطی شعاری برای خود منتشر کرده است که ترجمه آن به شرح زیر است:
ما در حال کار برای الله هستیم برای برقراری شریعت اسلام،تعهد ما حمایت از اسلام و مسلمانان است با نابودی کفار،ما آنها را میکشیم ،ما کلیساهای آنها را تخریب میکنیم و آنها را به بد ترین وجه میکشیم،ما همه مسلمانان را دعوت میکنیم به جهاد علیه آنها،این شوخی نیست اگر ما آنها را نابود نکنیم آنها اسلام را نابود میکنند و خواهید دید چگونه زنان و فرزندان ما را نابود میکنند،پس بیایید آنها را نابود کنیم .
لقمان امان که یکی از شاهدین این انفجار بود بیان کرد :انفجارها چنان قدرتی داشت  که  به چندین اتومبیل نیز صدمه زده‌اند و باعث انفجار در مخازن سوخت اتومبیل ها  شد  و همچنین شدت انفجار به اندازه‌ای بوده که گودالی به عمق بیش از یک متر در زمین ایجاد کرده است.
همچنین گزارشهایی از حمله های تروریستی بوکو حرام در شمال نیجریه در روز شنبه رسیده که ۱۳۵ کشته برجای گذاشته است.
بوکو حرام (به معنی تحصیل حرام است) یک گروه مسلح و تندرو اسلامی در کشور نیجریه  است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل قانون اسلام بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است.
 زندگی توام با ترس و گرسنگی برای حدود ۲۵۰ هزار نیجریه ای  در سال جاری بدلیل یک شورش اسلامی که توسط گروه افراطی بوکو حرام در این کشور بوجود آمده باعث این شد که این تعداد انسان برای زنده ماندن به همراه خانواده و دوستان از خانه و کاشانه خود فرار  و آوارگی را تجربه کنند و در اردوگاه هایی که از لحاظ بهداشتی وضعیت اسفناکی دارند اقامت گزینند اردوگاه هایی که به ازای هر ۵۰۰ نفر دارای یک سرویس بهداشتی میباشد.
قوانین شریعت اسلامی از سال ۲۰۰۰ میلادی در شمال ونیجریه اجرا می‌شود ولی شورشیان اسلامی از جمله گروه خودخوانده طالبان نیجریه و گروه «بوکو حرام» خواهان اجرای قوانین اسلامی در سراسر نیجریه هستند. درگیری‌های مسلمانان تندرو با دولت نیجریه در ایالت‌های کانو، بورنو و یوبه در شمال نیجریه در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ صدها کشته برجای گذاشت.
برآورد می‌شود که تنها در سال جاری میلادی ١۵٠٠ نفر در حملات بوکو حرام کشته شده باشند.

هیچ نظری موجود نیست: