نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۸, جمعه


635000  لیتر نفت غلیظ در خلیج گلوستون هستون به آب ریخته شد
635000  لیتر نفت غلیظ در خلیج گلوستون -هستون به آب ریخته شد، و در یک صانحه جداگانه دیگر مقدار نامعلوم نفت از پالایشگاه سفیداب (Whiting refinery ) بریتیش پترولیوم در ایالت ایندیانا پس از نقص مکانیکی به دریاچه میشیگان درز کرد.
محیط زیست و اکوسیستم همچنان تحت نظام سرمایه داری-امپریالیستی فاجعه می آفریند و آنرا به حالت وضعیت اضطراری کشانده است.
روز شنبه 3 فروودین 1393( 22 مارس 2014 ) یک کشتی حامل 3 میلیون و چهارصد هزار لیتر نفت غلیظ متعلق به کمپانی حمل و نقل نفت کربی-اینلند هستون ( Houston-based Kirby Inland Marine Corp )  با یک کشتی بزرگ حمل و نقل اقیانوس پیما، تصادف نمود. بلافاصله دولت آمریکا و روزنامه های وابسته به آن تلاش نمودند(و همچنان می نمایند) که وخامت اوضاع این فاجعه را کوچک جلوه دهند.
تیتر اکثر مجله های امپریالیستی آمریکا و جهان به نگرانی شرکت های حمل و نقل دریائی سرمایه داری در تاخیر عبور و مرور کشتی ها که در آنطرف این کانال آبی متوقف شده اند، اختصاص دارد!
این فاجعه در یکی از حساسترین زمانهای (اوایل بهار) مهاجرت هزاران پرستو و ده ها هزار پرندگان دیگر اتفاق افتاده است که به طرف خلیج هستون در حال پروازند یا هم اکنون در آن محیط سکونت دارند، رخ داده است. زندگی آبزیستان را نیز دستخوش خطر جدی قرار داده است.
در خبر دیگری امروز سه شنبه ( 25 مارس 2014) بالاخره سخنگوی شرکت سرمایه داری- امپریالیستی بی پی(BP) پس از یک تاخیر یک روزه اعلام نمود که مقدار نامعلوم(!) نفت از پالایشگاه سفیداب (Whiting refinery ) بریتیش پترولیوم در ایالت ایندیانا به دریاچه میشیگان پس از نقص مکانیکی در بعد از ظهر دوشنبه( 5 فروردین 1393) درز کرد.
هنوز مشخص نیست که چه مقدار نفت در دریاچه ریخته و برای چه مدت تخلیه(درز) ادامه داشته است.
اثر مخرب بر دریاچه میشیگان که منبع آب آشامیدنی برای 7 میلیون نفر در شیکاگو و حومه می باشد، به احتمال زیاد ظرف چند روز آینده تعیین خواهد شد. بنا بر این مشخص نیست که آیا نفت درز کرده به این دریاچه آب آشامیدنی را مسموم ساخته است یا نه!
نظام سرمایه داری-امپریالیستی جهانی طبق مکانیسم و قانون آنارشیی( به عنوان تضاد اساسی سرمایه داری) غالب بر آن نمی تواند از محیط زیست و کره زمین مراقبت کند!
شروع انقلاب صنعتی سرمایه داری سالهای 1700، جهش آن به مرحله امپریالیسم در اواخر قرن 19،  و  از اواسط قرن 20 تا به امروز فشار(استرس) بر محیط زیست شتاب فزراینده ای بخود گرفته است و  محیط زیست را با یک اوضاع به شدت وخیم نگران کننده روبرو ساخته است.
در حال حاضر چنان اثرات مخربی همچون: رویدادهای شدید آب و هوا ( سیل های بی سابقه، طوفان-سایکولونز- و توفان یا تایفون)، خشکسالی، بیابان زایی، ذوب یخ  قطب شمال به پایین ترین سطح آن، در اطراف ما وجود داشته و با ماست. در عین حال که امپریالیستها به سرمایه گذاری سرسام آور در سوخت های فسیلی(نفت)ادامه می دهند، سهم روزافزونی را برای دسترسی به اصطلاح ذخایر "غیر متعارف" نفت و گاز ( نفت و گاز زیر آبی، در عمق سواحل، ماسه تار، نفت خام سنگین و سنگ نفت زا ، و غیره ) اختصاص می دهند. همانطور که می دانیم: مذاکرات جهانی آب و هوا "کپنهاگ 2010" که یکی از قابل توجه ترین شان بود به هیچ نتیجه ای نرسید.
از یک طرف، نفت اساس عملکرد سودآورنده کل سیستم امپریالیستی را تشکیل می هد. ازبین 10 شرکت بزرگ 6 تای آن در آمریکا، و از بین 10 تا از بزرگترین شرکت در جهان 8 تای آن جزء صنعت خودرو و شرکت های نفت می باشند. از سوی دیگر، نفت نقش مرکزی در رقابت داخلی امپریالیستی را ایفا می کند. شرکت های سرمایه داری بزرگ و قدرت های بزرگ سرمایه داری که شامل امپریالیسم آمریکا، چین، کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، ژاپن و دیگران برای کنترل بر مناطق همچون قطب شمال، اقیانوس اطلس جنوبی و جاهای دیگر که در آن منابع جدید سوخت فسیلی وجود دارد، در حال رقابت می باشند.

چشم انداز زنده برای یک جامعه کاملا متفاوت رادیکال! انقلاب کمونیستی تنها راه نجات بشریت و محیط زیست می باشد

سرنگونی دولت سرمایه داری امپریالیستی و دول ارتجاعی دست نشانده اش، به عنوان گام مهمی، آغاز انقلاب و گام نخستین است. زمانیکه ما در مورد نیاز یک راهکار برای غلبه بر میراث هزاران سال از تقسیمات طبقاتی و اجتماعی، و همچنین به رنج های ایجاد شده توسط سرمایه داری-امپریالیستی در چند قرن گذشته، از جمله تخریب محیط زیست فکر کنیم، آنوقت عمیقا پی میبریم که ما نیاز به حرکت قاطعانه ی گسست از اقتصاد غیر منطقی، بی فایده و مخرب سرمایه داری و ایجاد یک اقتصاد کاملا نوین داریم که بتوانیم یک اقتصاد را سازماندهی و تولید هماهنگ شده ای منطقی را به نفع اکثریت توده های تحت ستم و استثمار بوجود آوریم.
برهان عظیمی

هیچ نظری موجود نیست: