نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ اسفند ۱۴, چهارشنبه

گزارش ميدل ايست از بزرگترين فروش اسلحه در تاريخ آمريکا

معامله 60 ميليارد دلاری اسلحه عربستان سعودی

دولت اوباما در جريان بزرگترين معامله تسليحاتی اين کشور، کنگره را در جريان طرح  فروش هواپيماهای پيشرفته به ارزش 60 ميليارد دلار به عربستان سعودی قرار خواهد داد. اين خبر در روز دوشنبه در نشريه وال استريت ژورنال اعلام شده است.
وال استريت ژورنال نوشت دولت برای به روز رسانی دفاع موشکی و دريايی عربستان سعودی، که ارزش آن می تواند بالغ بر ميلياردها دلار شود نيز در حال گفتگو با دولت پادشاهی اين کشور است.
در اين گزارش آمده است که از نظر دولت آمريکا، فروش تسليحات بخشی از يک سياست جامع تر برای دادن اطمينان خاطر به متحدان عربی آمریکا در برابر ايران است.
به گزارش وال استريت ژورنال، هواپيماهای جنگنده و بالگردهايی به ارزش 60 ميليارد دلار در صدر درخواست های سعودی ها قرار دارد. البته احتمال می رود پادشاهی عربستان در ابتدا تنها نيمی از سفارش های خود را خريداری کند.
دولت آمريکا در گزارشی که انتظار می رود هفته جاری يا در هفته آينده تسليم کنگره شود، اجازه خريد 84 جت جنگنده جديد اف- 15، بروز رسانی 70 جنگنده ديگر، خريد سه نوع بالگرد شامل 70 آپاچی، 72  باز سياه و 36  پرنده کوچک، را صادر خواهد کرد. اين مطلب به نقل از یک منابع ناشناس در روزنامه وال استريت ژورنال درج شده است.
گزارش دولت به کنگره، زمينه را برای بازنگری در اين معامله در کنگره فراهم می کند. نمايندگان مجلس می توانند برای اعمال تغييرات، تحميل برخی شرايط و يا لغو انجام معاملات همزمان فشار وارد کنند اما به نوشته وال استريت ژورنال، انتظار وقوع اين اقدامات از سوی کنگره نمی رود. 
رسانه ها پيشتر گزارش کرده بودند دولت اوباما برای رفع نگرانی اسرائيل، تصميم گرفته سيستم های دفاعی شامل تسليحات پيشرفته با برد زياد و قابل اتصال به جنگنده های اف- 15 را به عربستان پيشنهاد نکند. اين سيستم ها قابل استفاده در عمليات  تهاجمی عليه اهداف زمينی و دريایی هستند.

هیچ نظری موجود نیست: