نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ اسفند ۱, پنجشنبه

جنجال خبرگزاری نزدیک به سپاه در مورد یک اظهار نظر

جنجال خبرگزاری نزدیک به سپاه در مورد یک اظهار نظر
 


خبرگزاری تسنیم:‌ روزنامه آسمان به‌نقل از هرمیداس باوند حکم اسلامی قصاص را "غیرانسانی" خواند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، روزنامه آسمان نزدیک به دولت در صفحه 23 شماره روز گذشته (سه‌شنبه 29 بهمن 92) خود به‌نقل از «داود هرمیداس باوند» لایحه اسلامی قصاص را "غیرانسانی" خواند.
"ویکی‌پدیا" داوود هرمیداس باوند را از اعضای جبهه ملی معرفی کرده است.
جبهه ملی خردادماه سال 60 بیانیه‌ای علیه لایحه اسلامی قصاص صادر کرد و ضمن "غیرانسانی" خواندن این حکم اسلامی، هواداران خود را به شورش علیه این لایحه دعوت کرد.
پیرو این اطلاعیه جبهه ملی علیه لایحه قصاص، امام خمینی(ره)، جبهه ملی را "مرتد" اعلام کرد.
چندی پیش نیز نشریه مهرنامه که گردانندگان آن با روزنامه آسمان مشترک هستند، به‌نقل از محمدعلی ایازی عضو مجمع محققین، فرقه ضاله بهائیت را جزو اقلیت‌های مذهبی خوانده بود.
* تکمیلی:
پس از انتشار این خبر در تسنیم، در تماس خبرنگار ما با عباس بزرگمهر، مدیرمسئول روزنامه آسمان، وی گفت: این بخش از نشریه توسط مدیریت روزنامه آسمان پیش از چاپ حذف شده بود اما متأسفانه به‌دلایل فنی، این حذف، اعمال نشده است.

فضاسازی خبرگزاری های وابسته به سپاه علیه «آسمان» و «مهرنامه»؛ می‌خواهند خودزنی کنند و باعث تشدید فشار علیه کشور شوند!
آفتاب:  رضا سراج در مطلبی با عنوان «خودزنی زنجیره‌ای برای ارباب حقوق بشر» علیه روزنامه «آسمان» و مجله «مهرنامه» در خبرگزاری فارس مدعی شد که این نشریات قصد دارند با «خودزنی» باعث «تشدید فشارهای خارجی» علیه کشورمان شوند!
سراج در مطلب خود در فارس نوشته است که «روزنامه تازه انتشار یافته آسمان تنها چندروز پس از فعالیت مطبوعاتی ... به نقل از هرمیداس باوند حکم اسلامی قصاص را «غیرانسانی» خواند. همچنین در اقدامی دیگر اخیرا نشریه مهرنامه که گردانندگان آن با روزنامه آسمان مشترک هستند، به نقل از محمدعلی ایازی عضو مجمع... محققین، فرقه ضاله بهائیت را جزو اقلیت‌های مذهبی خوانده است.»
به گزارش آفتاب، سراج در ادامه به نقل از منابع آگاه خود پیش‌بینی کرده است که «یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای افراطی در اقدامی مشابه گفتگویی با فرح پهلوی(بیوه شاه معدوم) را آماده ساخته و قصد دارد آن را در روزهای آتی منتشر نماید.» و با استناد به همین ادعاهای خود از «کلید خوردن یک سناریوی پیچیده و در عین حال چندسویه» خبر داد که در این سناریو قرار است این نشریات و برخی محافل «به نفی و انکار مقدسات دینی و همچنین هجمه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی» بپردازند و سپس باعث توقیف خود شوند!
سراج در ادامه مطلب عجیب خود از اهداف این رسانه‌ها رمزگشایی هم کرده و نوشته است «به نظر می‌رسد خودزنی و متعاقب آن توقیف نشریات افراطی توسط مراجع قانونی از سناریوی ستون پنجم داخلی برای تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران آن هم در شرایطی که مذاکرات ژنو [وین] در جریان است» باشد. «در چارچوب این سناریو عناصر افراطی در نقش عوامل ستون پنجمی با اقدامات هتاکانه و قداست‌شکنانه موجبات خودزنی خود را فراهم کرده و توقیف شدن مطبوعات هتاک را به نظاره می‌نشینند تا رهاورد آن پرونده حقوق بشر را علیه ایران همزمان با مذاکرات ژنو [وین] بازگشایی نمایند. از آنجا که موضوع حقوق بشر از مسائل بسیار قابل توجه برای کشورهای اروپایی است به نظر می‌رسد با عملیاتی شدن این سناریو بهانه لازم برای اتخاذ مواضع ضدایرانی و تشدید فشارها به جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات ژنو [وین] فراهم می‌گردد. از طرف دیگر سناریوی مذکور عملا کشورهای اروپایی را در جبهه آمریکایی-صهیونیستی به بازیگران فعال ضدایرانی تبدیل می سازد.»
نویسنده یادداشت خبرگزاری فارس در ادامه مطلب خود با قاطعیت اعلام می‌کند که «جای تردید باقی نمی‌ماند که افراطیون ستون پنجمی با یک بازی چندوجهی و سوژه‌سازی عملا پازل سلطه‌گران را برای تشدید فشار به جمهوری اسلامی ایران کامل می‌کند.» و در پایان نیز خواستار واکنش آنی و اقدام قانونی نسبت به این مسائل شده و تذکر داده است که «اگرچه واکنش آنی و گسترده نسبت به این حرمت‌شکنی‌ها لازم و ضروری است اما اقدام قانونی و حقوقی می‌بایست با اقتضای اهداف پیدا و پنهان این سناریو و با تأمل انجام پذیرد.»
به‌نظر می‌رسد خواسته مشترک خبرگزاری فارس و نویسنده یادداشت آن، توقیف نشریات آسمان و مهرنامه باشد. علت آن را هم شاید بتوان در غیرهمسو بودن نظرات دست‌اندرکاران این نشریات با آن‌ها جستجو کرد نه در نگرانی برای تشدید فشار بر کشور. چه‌بسا اگر این‌طور بود در سال‌های اخیر که شدیدترین فشارها بر کشور و مردم وارد شد، این افراد و رسانه‌های تحت امرشان سکوت نمی‌کردند و به تخریب منتقدان نمی‌پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست: