نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ بهمن ۱۳, یکشنبه

هشدار جدی روحانی: اغراق نیست، در مرز بحرانیم

هشدار جدی روحانی: اغراق نیست، در مرز بحرانیم

ایسنا: رییس جمهوری چهارشنبه شب در نشست مشترک دولت و مجلس که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تشریح وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف و اعلام این که، در برخی از زمینه ها وضعیت بسیار دشواری داریم، تاکید کرد که در این شرایط چاره‌ای نداریم جز اینکه مرحله دوم یارانه‌ها را شروع کنیم.
روحانی از جمله گفت: در برخی از زمینه ها وضعیت بسیار دشواری داریم. اگر تعبیر کنم که در مرز بحرانیم، شاید اغراق نباشد.
اگر بگویم در زمینه محیط زیست، در بخش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نظیر تهران، اصفهان، اراک مشهد، تبریز، اهواز و امثال اینها به بحران رسیده ایم، درست است. این شرایطی است که مردم در هوای آلوده تنفس می‌کنند. نکند کم کم دیدنِ آسمانِ آبی برای مردم تهران تبدیل به خاطره شود.
در تهران طی ۱۰ ماهه امسال طبق آمار، صدها نفر به خاطر آلودگی هوا در بیمارستان بستری شده‌اند. شاید صدها، عدد درستی نباشد و بلکه هزارها و تعداد زیادی از مردم در سایه همین مسمومیت ها جان باختند.
بخشی از مساله محیط زیست مصرف بی رویه انرژی است و یک سمت آن اصلاح نشدن صنعت در بخش‌های مختلف و بخش دیگر آن مشکل آب است. همه اینها دست به دست هم داده اند معضل ما تنها بحث زیست محیطی نیست. در زمینه انرژی ،گاز، نفت و برق هم دچار مشکل هستیم .
در زمینه برق، وزیر نیرو اعلام کرده که در اوضاع فعلی، سال آینده با قطعی برق مواجه خواهیم بود.
در زمینه آب ،حتی آب آشامیدنی، اگر قدم های جدی برنداریم و سرمایه گذاری کافی نکنیم ، با بحران مواجه می شویم.
در زمینه سلامت شاید کلمه بحران درست نباشد، اما شرایط بسیار دشوار مردم تا نزدیکی های مرز بحران است و این به ما هشدار می دهد که باید در زمینه‌ دشواری‌های کشور و بحران هایی که به آنها نزدیک شده ایم یا به زودی به آن‌ها می رسیم فکری اندیشیده باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: