نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

شواهد، حکایت از ورشکستگی تعدادی از موسسات مالی و اعتباری دارد. هجوم دارندگان حساب‌ها برای بیرون کشیدن سپرده‌های خود این خبر را تقویت کرده و هشدار معاون نظارتی بانک مرکزی به آن ابعاد تازه‌ای داده است.
 
روزنامه همشهری در روز شنبه ۲۱ دی ماه «گزارش خبری» منتشر کرده است که طی آن معاون نظارتی بانک مرکزی نسبت به مشکل‌دار بودن تعدادی از موسسات مالی و اعتباری که حتی اگر عنوان تحت نظارت بانک مرکزی را بر سر در شعبات خود نسبت کرده‌اند هشدار داده است.
حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی طی این مصاحبه گفته است که لیست کلیه موسسات مالی اعتباری و بانک‌های خصوصی و دولتی دارای مجوز و مورد تایید بانک مرکزی  در وب‌سایت بانک مرکزی درج شده است و شهروندان می توانند با مراجعه به این وب سایت از اسامی آنها مطلع شوند.
درحال حاضر، در میان لیست موسسات دارای مجوز که بر روی وب‌سایت رسمی بانک مرکزی منتشر شده است یک موسسه قدیمی به نام موسسه مالی و اعتباری مهر و بانک آینده به چشم نمی‌خورند.
بر پایه مشاهدات میدانی طی اواخر هفته گذشته به‌ویژه در تهران موسسه مالی اعتباری مهر (که به بانک مهر اقتصاد تغییر نام یافته است) با هجوم دارندگان حساب بر بستن حساب و بیرون کشیدن سپرده‌های خود مواجه شده است اما این موج هنوز به شهرستان‌ها نرسیده است.
هجوم سپرده‌گذاران برای بستن حساب و بیرون کشیدن سپرده‌ها امریست که به‌لحاظ روانی خود می‌تواند موجبات ورشکستگی بانک‌ها یا موسسات مالی را فراهم کند.
بنا به گزارش تابناک بانک‌های آینده و مهر اقتصاد از فهرست بانک‌های غیردولتی و نام موسسات اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکریه، کوثر، آرمان و نور از لیست موسسات و بانک‌های مجاز مورد تائید بانک مرکزی حذف شده است.
 وب‌سایت بانک مرکزی در صدر مطالب خبری منتشر شده در وب سایت  خود خبری با عنوان  «برخي از موسسات حذف‌شده، مجوز خود را دريافت خواهند کرد» منتشر کرده است. یک کارشناس معتقد است که می‌توان این خبر آن‌را جهت آرام کردن  فضا و جو حاکم که می‌تواند باعث ورشکستگی  این موسسات و بانک‌ها شود تلقی کرد.
این‌که موسسات و بانک‌های حذف شده از لیست دارای مجوز بانک مرکزی با ورشکستگی مواجه شده‌اند هنوز خبر منتشر نشده است اما هجوم دارندگان حساب برای بستن حساب‌ها می‌تواند این احتمال را بالا ببرد.

هیچ نظری موجود نیست: