نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۵, یکشنبه

«بر اساس آمارهای ارایه شده در شورای عالی اشتغال، نرخ بیکاری جوانان ۲۶درصد است/ این نرخ بیش از ۲ برابر نرخ بیکاری کل کشور است/ تفاوت نرخ بیکاری در استان‌های کشور بالغ بر ۱۳ درصد است.»


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری تحصیل کرده‌ها در کشور در حال افزایش است، گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در برخی از شهر‌ها به بالای ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در مراسم افتتاحیه «سومین نمایشگاه کار» که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: بر اساس آمارهای ارایه شده در شورای عالی اشتغال، نرخ بیکاری جوانان ۲۶ درصد است.
ربیعی با اشاره به نرخ ۱۲/۲درصدی بیکاری کل کشور، افزود: امروز نرخ بیکاری جوانان بیش از ۲ برابر نرخ بیکاری کل کشور است.
وی همچنین از نرخ ۳۸ درصدی مشارکت اقتصادی کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر تفاوت نرخ بیکاری در استان‌های کشور بالغ بر ۱۳ درصد است که این مسئله بیانگر عمق شکاف منطقه‌ای در کشور است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه هم اکنون رتبه جهانی ایران در خصوص شاخص‌های سهولت کسب و کار و رشد سرمایه گذاری به ترتیب ۱۴۴ و ۱۶۶ است؛ افزود: رتبه‌های یاد شده گویای نرخ بیکاری بالا و سهل نبودن کسب و کار در ایران است.
وی در ادامه این مراسم با بیان اینکه دانشگاه و کار باید عزت آفرین باشند، از دانشجویان به عنوان کارگران فکری یاد کرد که در شرایط کنونی نیاز داریم تا دانشگاه‌ها و نظم آموزشی کشور رویکرد خود را نسبت به فرهنگ کار و کارآفرینی تغییر دهند.
ربیعی بابیان این که مراکز داشنگاهی باید تربیت کننده نیروهای ماهر و نظریه‌پرداز باشند گفت: از کیفت کنونی نظام آموزشی انتقاد کرد و افزود: دانشگاه‌ها امروز در مقاطع ارشد و دکتری نتوانستند به تحقق اهداف مورد نظر کمک کنند.
این مقام دولتی افزود: رشته‌های دانشگاهی باید مطالعه و بر اساس نیازهای کشور تهیه و تدیوین شوند و دراین راستا ضروری است که حتما مانند سایر کشور‌ها الگویی ویژه برای صنعتی شدن کشور طراحی کنیم.
ربیعی با انتقاد از پایین بودن میزان بهره‌وری در کشور گفت: متاسفانه امروز میزان ۲۰ میلیون نیروی انسانی ما باوجود انجام هشت ساعت کار روزانه تنها در حدود ۱۰ دقیقه بهره‌وری دارد.
وی افزود: به عنوان مثال طبق تحقیقات انجام شده امروزه اکثر کارکنان شاغل در موسسات دولتی در طول ساعات کاری روزانه به موضوعاتی غیر کاری و سازمانی توجه می‌کنند.
وزی تعاون کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه امروز دولت تدبیر و امید فرصتی برای آزمون و خطا ندارد گفت: باید با افزایش ساعات مفید کار زمینه ارتقا و افزایش میزان بهره‌وری را در محیط‌های کار فراهم کنیم.
وی بابیان اینکه بحران نقدینگی باید هرچه زود‌تر حل شود گفت: امروز تفکر نگهداری پول در پستو‌ها دیگر یک اندیشه کهن است و باید به جای آن از تجریه بنگاه‌ها و کارآفرینان موفق الگو برداری کنیم و برای آن‌ها ارزش قائل شویم.
به ربیعی با اشاره به تجربه موفق کشور هند در زمینه سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعاعات IT گفت: اگر درست عمل کنیم تنها با ایجاد ۲ میلیون فرصت شغلی در این صنعت مواجه خواهیم بود.
«سومین نمایشگاه کار» با حضور بیش از ۴۰ شرکت دولتی و خصوصی فعالیت خود را از امروز  در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کردو به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: