نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ دی ۵, پنجشنبه

سه بمب خبری باچه انگیزه ای: شایعه فرار زندانی سیاسی، تصادف مشکوک خواننده پاپ، شایعه مرگ بازیگر سرشناس



بنیامین بهادری

 

آیا برای وزارت اطلاعات کار دشواریست تا راننده پژو ۲۰۶ که شماره پلاک از این راننده فراری در اختیار مأموران پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است را شناسایی و دستگیر نماید؟ احتمال اینکه مسببین حادثه تصادف بنیامین بهادری، همانند مهدی اقبال که پس از شایعه سازی و اتهام به پیمان عارفی که به سراغش رفت و با او عکس گرفت، در مراسم عزاداری همسر خواننده پاپ حضور یافته باشند چقدر است؟
پس از تنظیم این گزارش، در خبر‌ها آمد که مقصر مرگ همسر بنیامین شناسایی شد. آنطور که بنیامین گفته، هنوز نمی داند راننده متواری را می بخشد یا نه و تصمیم دارد با او صحبت کند تا ببیند دلیل رانندگی‌اش با آن سرعت غیر معمول چه بوده است؟
آیا مقصر مجازات خواهد شد یا مانند بسیاری از پرونده‌های قضائی شامل مرور زمان خواهد شد؟
یا سوالات زیادی دیگری که مطرح میشود و هنوز برای آنها پاسخی موجود نیست …
سپیده دم - ۲۲ روز پیش در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۲ حشمت طبرزدی از پایه گذاران جبهه متحد دانشجویی در صفحه فیس‌بوک رسمی‌ خود مطلبی با عنوان “دور جدید سرکوب‌ها شروع شد” در رابطه با “برخورد هشدار آمیز به برخی فعالان سیاسی از طریق تصادف‌های ساختگی و اقداماتی از این دست که رو به گسترش است” منتشر نمود.
 صلح نیوز یکی‌ از رسانه‌‌های حکومتی  ۲۴ آذر ۱۳۹۲ خبر دروغین “خوشحالی‌ و رضایت خانواده ستار بهشتی‌” از روند رسیدگی به پرونده ستار بهشتی‌  منتشر کرد. این در حالیست که داماد خانواده ستار بهشتی‌ از فشار نیروهای امنیتی پرده برداشت که در تاریخ  پنجشنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۲ در سایت سپیده دم منتشر شد:
 “گفتند بگویید ستار در تصادف رانندگی کشته شده و به شما پول هم می دهیم .. گفتم: بگم کجا تصادف کرده؟ توی اوین یا فتا؟ گفت: خفه میشی‌ یا خفه ا‌ت کنیم؟ گفتم: ما با نان کارگری بزرگ شده ایم ولازم نداریم ”
پس از گذشت ۱۵ روز از هشدار  حشمت طبرزدی،  زیبا صادق‌زاده همسر پیمان (امیر رضا) عارفی، و ناهید رحمانی، مادر پیمان، روز چهارشنبه گذشته (۲۷ آذر / ۱۸ دسامبر) هنگام بازگشت از مسجد سلیمان، محل تبعید پیمان عارفی، در سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند و تا این لحظه جزئیات این تصادف مرگ بار در رسانه‌‌ها منتشر نشده است.
پرسش هایی که توسط مینا سیگل فعال سیاسی مقیم آمریکا مطرح شده و در تاریخ ۲ دی‌ ۱۳۹۲ در صفحه فیس‌بوک سپیده دم منتشر شد: ولی‌ تا کنون هیچ پاسخی به این سوالات داده نشده: این تصادف چگونه رخ داده ؟ مقصر کی بوده ؟ خود اینها چپه کردند و از جاده پرت شدند بیرون ؟ با چه سرعتی میرفتند ؟ زدند به کسی؟ کسی به آنها زده ؟ زن بوده ؟ مرد بوده ؟ با ماشین بوده ؟ با کامیون بوده ؟ با موتور بوده ؟ آن شخص یا آن اشخاص چی شدند ؟ زخمی شدند ؟ سالم فرار کردند؟ ایستادند تا پلیس بیاید؟ … هیچ گزارشی از این تصادف در رسانه ای وجود دارد؟
بعد از اعتراضات گسترده در فیس بوک و سایتهای اجتماعی در ارتباط با درگذشت همسر و مادر پیمان عارفی در سانحه رانندگی رسانه‌ها اعلام داشتند پیمان عارفی با وثیقه یک میلیاردی از زندان به ‌مرخصی یک هفته‌ای برای خاکسپاری همسر و مادرش آمده است …
بنیاد برومند: گفتنی است برخی از رسانه‌های اصلاح طلبان در ایران در خبری عجولانه از فرار پیمان عارفی در پی مرخصی از زندان خبر داده بودند!
یکی‌ از این خبرگزاری ها  انصاف نیوزبود که اعلام داشت پیمان عارفی بعد از آزادی فرار کرده است …
مهدی اقبال یکی‌ از اصلاح طللبان نزدیک به محمد خاتمی شخصی‌ که در یک سوی ماجرا به شایعه “فرار پیمان عارفی” دامن زد، و او را تررویست نامید، … پس از افشا شدن این دروغ شتابان خود را به خانه برادر پیمان عارفی رسانید، و در کنار پیمان عارفی که چنین مصیبتی بر سرش آمده نشست، عکس گرفت و خودش را به عنوان دوست پیمان به رسانه‌‌ها معرفی‌ کرد!
شایعه دیگری که در روز‌های اخیر توسط  یکی‌ از خبرگزاری‌های داخل ایران به نام صلح نیوز منتشر شد، خبر درگذشت بهروز وثوقی بازیگر سر شناس ایرانی‌ مقیم آمریکا بود. که این چنین با واکنش بهروز وثوقی مواجه شد:
 کامران ملک مطیعی: “چند لحظه ی پیش با ایشان صحبت کردم. میگفت من نه نان کسی را بریدم ، نه بد کسی را خواستم . بالاخره هم میرم . بذارن وقتش که شد!!! حالش خوب بود و سرحال اما عصبی بابت این شایعه . چون از نصفه شب خواب را از ایشان و خانواده ی اشان گرفته اند.”

انگیزه‌های احتمالی‌ برای ایجاد  سه‌ بمب خبری

یکی‌ دیگر ازبمب‌های خبری روز‌های گذشته  حادثه تصـادف بنیامیـن بهـادری خواننده پاپ ایرانی‌ بود. بنیامین بهادری فعال سیاسی نبود، ولی‌ از شهرت زیادی برخوردار بود تا حادثه‌ای برای او بتواند همانند شایعه ” فرار پیمان عارفی” و شایعه “درگذشت بهروز وثوقی”  بمب خبری ایجاد کند. هر سه اتفاق  جنجال برانگیز پس از انتشار بزرگترین  فساد مالی ترکیه ( که تا این لحظه منجر به استعفای دو وزیر  ترکیه شد )  روی داد، که عامل اصلی‌ آن‌  به گزارش دویچه وله فارسی  یک ایرانی‌ اصل به نام رضا ضراب که در اعترافات خود  نام رئیس خود را فاش کرده است:  بابک زنجانی  (سایت انتخاب  ۰۳ دی ۱۳۹۲)
با توجه به انتشار گسترده این رسوایی عظیم مالی‌، و زیر پا گذاشتن تحریم‌های های بین المللی که به دلیل برنامه هسته‌ای مشکوک جمهوری اسلامی  اعمال شده، از این رو خبرسازی برای انحراف افکار عمومی‌ در ایران و جهان دور از ذهن به نظر نمیرسد، و پیشبینی‌ میشود در روز‌های آینده نیز به شکل‌های مختلف ادامه خواهد یافت.
در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۲ مجید محمدی با انتشار مقاله‌ای در رادیو فردا به نقش بابک زنجانی‌ها در نظام مالی‌ ولایت فقیه پرداخته بود: نظام مالیهٔ ولایت فقیه و نیاز به جزایری‌، زنجانی‌ و ضراب‌ها
۳ روز قبل از آن‌ در تاریخ  چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲، محمد خاتمی گفته بود: ما طرفدار نظام هستیم و تقویت نظام را می‌خواهیم . ما می‌خواهیم اصل نظام باشد و دنبال همین هم هستیم!
و در ادامه گفت:
« همیشه نباید ایده‌آلی فکر کرد. مگر وقتی دوران ما بود همه‌چیز ایده‌آل بود؟ بالاخره مشکلاتی بود که یا ناشی از ضعف خود ما بود یا شرایط و اقتضائات جامعه ایجاب می‌کرد. ممکن است توقعاتی داشته باشیم ولی نشود، یعنی واقعاً عملی نباشد. ولی آنچه واقع شده است مبارک است و آثار خیرش هم در جامعه آشکار است. »    ابتکار نیوز

محمدرضا خاتمی برادر سید محمد خاتمی نیز در گفتگو با روزنامه اعتماد به تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۲ درباره انتخابات ۲۴ خرداد و ماه‌های پس از آن گفته بود: “امروز اصلاح‌طلبان از هیچ کس طلب ندارند، هیچ ادعایی ندارند و حتی در شرایط کنونی که بخشی از حقوق اولیه آنها هم گرفته شده، باز راضی هستند.”   که با واکنش بسیاری از کاربران فیس‌بوک مواجه شد .



 
دلایل مشکوک بودن تصادف بنیامین بهادری بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ ها 
آسمان دیلی نیوز اول دی‌ ۱۳۹۲ :
77531 سه‌ بمب خبری با چه انگیزه ای: شایعه فرار زندانی سیاسی، تصادف مشکوک خواننده پاپ، شایعه مرگ بازیگر سرشناس
پایگاه خبر خرداد: بنیامین بهادری تصویری از همسرش «نسیم» را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت
همسر خواننده سرشناس پاپ ایرانی در تصادف رانندگی به کام مرگ تلخی فرورفت. نسیم حشمتی در حالی پشت فرمان خودرویش بود که بنیامین بهادری و دختر دو ساله‌شان وی را همراهی می‌کردند غافل از این‌که تراژدی هولناکی در کمین آن‌ها است.
حوالی ساعت ۴ عصر جمعه ۲۹ آذرماه سال‌جاری بنیامین بهادری با نسیم حشمتی، همسرش و دختر دو ساله‌اش سوار بر خودروی ماتیز از بزرگراه شهید باکری وارد اتوبان همت غرب می‌شوند، رانندگی خودرو بر عهده نسیم حشمتی بود و وی آرام و با سرعت معمولی رانندگی می‌کرد، ناگهان یک پژو ۲۰۶ نوک مدادی با سرعت زیادی به خودروی بنیامین بهادری برخورد ‌کرد و در اثر این تصادف سهمگین خودروی ماتیز واژگون شد.
مقصر متواری شد
تصادف سنگین بزرگراه همت توجه همه را به خود جلب می‌کند، در این میان راننده خودروی ۲۰۶ بدون توقف و با همان سرعت بالا از محل دور شد. فرار راننده مقصر باعث شد دو خودروی دیگر وی را تعقیب کنند، شماره پلاک این ۲۰۶ تنها نشانه‌ای است که از این راننده فراری در اختیار مأموران پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.
پلیس به دنبال راننده فراری
دقایقی پس از تصادف پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت، اطلاعات به دست آمده و شماره پلاکی که دو راننده در اختیار پلیس قرار داده‌اند و بررسی دوربین‌های بزرگراه نخستین سرنخ‌ها را در اختیار پلیس قرار داد. بنابر اظهارات نزدیکان بنیامین بهادری، بررسی پلیس برای یافتن مقصر اصلی تصادف و عامل مرگ همسر ۲۹ ساله خواننده پاپ کشور آغاز شده و تلاش‌ها برای دستگیری‌اش ادامه دارد.
مراسم خاکسپاری انجام شد
ظهر دیروز بهشت زهرا(س) میزبان جمعی از هنرمندان کشور بود که برای مراسم خاکسپاری نسیم حشمتی و همدردی با بنیامین بهادری به این آرامستان آمده بودند.
بعدازظهر دیروز در میان حزن و اندوه حاضران، پیکر نسیم حشمتی به خاک سپرده شد تا تلخ‌ترین ترانه زندگی بنیامین را روزگار برایش بخواند.

اظهار بی‌اطلاعی عجیب مسئولان
خبرنگاران شوک پس از شنیدن این حادثه غمبار با پلیس راهور تهران، اورژانس و آتش‌نشانی تهران تماس گرفتند تا در جریان جزییات تصادف مرگبار قرار بگیرند و عجیب این‌که همه این سازمان های امدادی اظهار بی‌اطلاعی کردند و عنوان داشتند چنین حادثه‌ای به آنان گزارش نشده است.

سرویس اجتماعی خرداد سوم دی‌ ۱۳۹۲: رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیکی پلیس راهور تهران جزئیات سانحه تصادف خودروی بنیامین بهادری را اعلام کرد.
سرگرد احمد شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حوالی ساعت ۱۶ روز ۲۹ آذرماه سال جاری یک دستگاه “دوو ماتیز” در مسیر شرق به غرب همت نبش شهران در حال حرکت بود که یک دستگاه “پژو ۲۰۶ ” از پشت به این خودرو برخورد کرده و به علت سرعت و شدت ضربه، خودرو به سمت راست منحرف و در فضای سبز سمت راست حاشیه بزرگراه واژگون شد.
وی افزود: در پی این حادثه “نسیم حشمتی” حدودا ۳۰ ساله بر اثر ضربه، مصدوم و به بیمارستان منتقل و متاسفانه در آنجا فوت کرده است.
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه خودروی پژو ۲۰۶ از محل متواری شده است، گفت: خوشبختانه دو نفر از شاهدانی که در محل بودند، شماره این خودرو را برداشتند و در اختیار پلیس قرار دادند که پرونده خودروی فراری به کلانتری ۱۴۲ کن برای پیگیری‌های قضایی ارجاع شد.
شیرانی با اشاره به اینکه خودروی دوو ماتیز حامل چهار سرنشین بود، افزود: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد پژو ۲۰۶ به دلیل عدم توجه به جلو و نقض ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهور، مقصر حادثه بوده است.

منبع:سپیده دم

هیچ نظری موجود نیست: