نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۱۸, شنبه

وجود 800 هزار قاچاقچی مواد مخدر در کشور


مهر : سیزدهمین قسمت از برنامه مناظره شبکه یک سیما دیروز با موضوع «اعتیاد و آسیبهای مرتبط با آن» برگزار شد.
دین پرست،  بابک دین پرست معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر در این مناطره گفت: تفاوت زیادی بین جرم مواد مخدر و سایر جرائم وجود دارد. در جرم قتل یک قاتل و یک مقتول مورد بحث هستند اما در موضوع مواد مخدر این طور نیست. 10 میلیون قاچاقچی در دنیا در خدمت 240 میلیون معتاد هستند. در ایران 800 هزار قاچاقچی وجود دارد و یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد. باید ببینید با چه شرایطی  در کشور مواجه هستیم و چرا یک میلیون و 325 هزار نفر از چرخه 800 هزار نفری حمایت می کنند.
دین پرست در ادامه بار دیگر به نبود آمار معتادان در کشور اشاره کرد و بیان کرد: باید آماری از معتادان داشته باشیم چون بدون آن نمی توان در این باره برنامه ریزی کرد اما آمار سازمان ملل نشان می دهد که آنها هم اعلام کرده اند بین 130 تا 240 میلیون معتاد در جهان وجود دارد و این یک رقم تخمینی است آیا در ایران باید معتادان سوار بر ماشین های گران قیمت را شمارش کرد و یا معتادان گوشه خیابان را. آماری که جهاد دانشگاهی اعلام کرده است از وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد خبر می دهد. ما حتی با مواد روانگردان جدیدی مواجه هستیم که قبلا وجود داشته اما اسمش جدید است و منشاء آن گیاهان شادی بخش است ولی وقتی ترکیب می شود به عنوان مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد این موضوع آنقدر مهم است که حتی سازمان ملل روی آن بحث کرده است ما باید به جایی برسیم که جامعه نخواهد مواد مصرف کند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از معتادان را به جزیره فارو بردیم تا هیچ موادی در دسترسشان نباشد بعد متوجه شدیم پرزهای موکت کم شده است. آنها پرز موکت را لای کاغذ گذاشته و می کشیدند.
 

هیچ نظری موجود نیست: