نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۲۸, یکشنبه

سود ۶۴ میلیاردی یک نفر در ازای واردات ۸۰۰ دستگاه خودروی خارجی با ارز مرجع

سود ۶۴ میلیاردی یک نفر در ازای واردات ۸۰۰ دستگاه خودروی خارجی با ارز مرجع
تقاطع: سخن‌گوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با افضای بخشی از پشت پرده‌ فساد و رانت موجود در واردات خودرو به ایران گفت که در پرونده‌ای که در این کمیسیون در این خصوص وجود دارد یک نفر به تنهایی ۸۰۰ دستگاه خودروی خارجی وارد کرده و «به ازای هر خودرو ۸۰ میلیون تومان سود کرده و رقم این رانت بسیار گسترده است».
مصطفی افضلی‌فرد، روز سه‌شنبه (۲۳ مهر-۱۵ اکتبر)، در گفتگو با خبرگزاری فارس، تصریح کرد که فرد واردکننده، «این خودروها را با ارز مرجع و تعرفه گمرکی وارد کرده و با ارز آزاد فروخته است و ما به‌التفاوت آن را به حساب دولت پرداخت نکرده‌ است».
وی با بیان اینکه «برخی‌ها دوست ندارند ما این مسائل را رسانه‌ای کنیم تا شاید این افراد روز به روز چاق و فربه شوند،» افزود: «باید دست این خیانتکاران در هر جایگاهی باشند اعم از صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی از حقوق بیت‌المال بریده شده و اجازه ندهیم چنین تضییع حقوقی صورت گیرد.»
این عضو مجلس تاکید کرد که «با ارجاع پرونده به مراجع قضایی برخورد جدی با این منفعت‌طلبان صورت گیرد».
بر اساس آمار منتشرشده از سوی گمرک ایران، در ۵ ماه اول سال جاری، معادل ۲۶۵ میلیون دلار از ارز مرجع، به واردات خودرو اختصاص داده شده است.
پیش‌تر خبرگزاری فارس گزارش داده بود که از آغاز سال جاری تا پایان مردادماه، ۱۵۷۰۰ دستگاه خودرو به ارزش ۳۴۱ میلیون دلار وارد کشور شده که ۷۸ درصد ارزش وارداتی آن‌ از محل ارز مرجع بوده است.
در تیرماه امسال هم محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، ترخیص خودروهای لوکس توسط دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف را «بدون ضابطه و قانون» دانسته و گفته بود: «بر اساس بررسی‌های انجام شده، بانک مرکزی حدود یک میلیارد دلار ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس به وزارت‌خانه‌های مربوط اختصاص داده است.»
در آبان‌ماه سال گذشته هم حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادعای نداشتن ارز برای واردات دارو از سوی دولت را زیر سوال برده و گفته بود: «این چه نداری است که ۶۰۰ میلیون دلار ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس اختصاص می‌دهند. آن وقت برای واردات دارو حتی با دلار ۳ هزار تومانی و ۴ هزار تومانی هم در بانک‌ها و گمرگ کارشکنی می‌کنند.»
منبع:تقاطع

هیچ نظری موجود نیست: