نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: ماهانه یک میلیارد دلار باید خرج پارس‌جنوبی شود/ هر روز تاخیر 100 میلیون دلار ضرر دارد / فرصت آزمون و خطا نداریم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:
اگر درآمد هر فاز از پارس جنوبي حدود 2.5 ميليارد دلار در سال باشد از مجموعه 12 فازهاي توسعه نيافته پارس جنوبی، سالانه 30 ميليارد دلار درآمد حاصل مي شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برای تحقق اهداف توسعه پارس جنوبی باید ماهانه یک میلیارد دلار منابع مالی در توسعه این میدان مشترک گازی هزینه شود زیان هر روز تاخیر در توسعه پارس جنوبی را 100 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: فرصت آزمون و خطا نداریم.

به گزارش عصر ایران به نقل از مهر، ركن‌الدين جوادي در تشریح مهمترین برنامه‌های توسعه پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید با بیان اینکه براي تحقق كامل توسعه تمامي فازهاي پارس جنوبي تا دو سال آینده باید حدود 25 ميليارد دلار سرمايه در این میدان مشترک گازی سرمایه‌گذاری شود، گفت: به عبارت دیگر براي تحقق اهداف توسعه‌اي پارس جنوبی بايد ماهانه يك ميليارد دلار منابع مالی و اعتباری هزینه شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه در شرکت نفت و گاز پارس به عنوان متولی توسعه پارس جنوبی باید برای حدود 35 ميليون دلار به صورت روزانه بايد تصميم سازي و تصميم گيري شود، تصریح کرد: تا منابع مالی به موقع در پروژه‌ها هزينه شود که اين فرآیند نيازمند ساز و كار دقيق است.

معاون وزیر نفت همچنین درباره درآمدهای حاصل از توسعه هر فاز استاندارد پارس جنوبی، تصریح کرد: اگر درآمد هر فاز از پارس جنوبي حدود 2.5 ميليارد دلار در سال باشد از مجموعه 12 فازهاي توسعه نيافته پارس جنوبی، سالانه 30 ميليارد دلار درآمد حاصل مي شود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت، افزود: اگر درآمد 30 ميليارد دلار را بر هر روز تاخير در توسعه فازهای پارس جنوبی تقسيم شود، رقمي معادل 100 ميليون دلار حاصل مي شود و اين بدين معنا است كه اين شركت روزانه بايد 35 ميليون دلار هزينه و 100 ميليون دلار به درآمد كشور اضافه كند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با هر روز تاخير در بهره‌برداري پروژه هاي پارس جنوبي، به اندازه 3 روز هزينه كه معادل يك روز درآمد شركت نفت و گاز پارس است، ضرر خواهيم كرد، اظهار داشت: براي بهبود امور و فعاليت‌هاي شركت نفت و گاز پارس به صورت روزانه تلاش كرد و انجام فعاليتي كه مختص به امروز است نبايد به فردا واگذار شود.

معاون وزير نفت تاکید کرد: عوامل متعددي در تاخير پروژه هاي پارس جنوبي دخيل است كه با هنر مديريت مي توان آنها را شناسايي و در راستاي بهبود امور قدم برداشت.

جوادي با بیان اینکه براي به ثمر رساندن پروژه‌هاي پارس جنوبي، فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، تاکید کرد: زيرا با هر روز تاخير از درآمد 100 ميليون دلاري، كشور بي نصيب خواهد ماند و اين رقم بزرگي است و بايد با احساس مسئوليت زمان را از دست ندهيم.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران، خط قرمز شركت نفت و گاز پارس را زمان اعلام كرد و گفت: اگر به زمان توجه شود و در اولويت فعاليت ها قرار گيرد؛ بي ترديد صرفه جويي نيز به دنبال آن ايجاد خواهد شد.

وي همچنین از شركت نفت و گاز پارس به عنوان يك شركت بزرگ با ماموريت پيچيده ياد كرد و افزود: اين شركت همزمان در دو بخش توسعه اي و توليدي فعاليت مي كند و اين موضوع يكي از دلايل پيچيدگي اين شركت است.

معاون وزير نفت در پایان بر روند تسريع پيشرفت پروژه هاي نفت و گاز پارس تاكيد کرد و خاطرنشان ساخت: درآمد 100ميليون دلاري روزانه از فازهاي پارس جنوبي بايد هر چه زودتر باید محقق شود. 

هیچ نظری موجود نیست: