نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه


بانکی بنام دین


بنا به گزارش واشنگتن پوست درآمد سالانه ی کلیساهای امریکا در سال گذشته ٨٢.٥ میلیارد دلار بوده است (١).

کدام موسسه ی بازرگانی می تواند سالانه ٨٢.٥ میلیارد دلار سود خالص داشته باشد؟ برای همین است که کلیسا و کنیسه و مسجد دست در دست هم تلاش می کنند که مردم جهان در جهل و نادانی نگاه داشته شو
ند.

برای درک بهتر این مبلغ بهتر است بدانید که سود خالص سالانه ی کمپانی عظیم ماکروسافت حدود ٢١ میلیارد دلار است یعنی یک چهارم این مبلغ (٢)، سود خاص سالانه کمپانی گوگل تنها ١٠ میلیارد است یعنی یک هشتم این مبلغ (٣).

تنها بودجه سالانه ی ٣٦ کشور جهان در سال گذشته از این مبلغ بیشتر بوده یعنی بودجه ی سالانه ی ١٥٣ کشور جهان از جمله کشورهایی چون ایرلند، تایوان، تایلند، مالزی، جمهوری چک، مصر، اوکراین، فیلیپین، مراکش و ... کمتر از سود خالص سلالانه ی کلیساهای تنها یک کشور امریکا بوده است (٤).

بگذریم که این چاپ خانه ی پول بنام دین هیچگونه ریسکی را که شرکت ها در بازار رقابتی متحمل می شوند را به خود نمی بیند و تازه در شرایط سخت مالی و جانی باورمندان خرافاتی هجوم بیشتری به این اماکن می برند و به گونه ای زمانی که جهنم شرکت های بازرگانی و صنعتی است بهشت دکان های دین فروش است و آنها نه تنها از مصائب بشر اندوهگین نمی شود چه بسا استقبال هم می کنند.

بله این دکان دین با این درآمد هنگفت دارای ماشین تبلیغات بزرگی برای جذب مشتریان بیشتر است، مسیونرهای مسیحی در سراسر جهان به تبلیغ دینی می پردازند که اصولش را خود کلیسا حتی به یاد ندارد. تنها برای جذب صدقه و اعانه بیشتر و پر شدن جیب اربابان دین.

بشر دین و خدا را اختراع کرد که ترس او از ناشناخته ها و مشکلات اجتماعی اش را کمک کند، اما نمی دانست این اختراع او زمانی او را به بند خواهد کشید و استثمار می کند. بله سالها به اشتباه بریتانیا را استعمارگر پیر خوانده ایم، شاید روزی در کتاب تاریخ نوشته شود بزرگترین استعمارگر طول تاریخ بشریت دین 

هیچ نظری موجود نیست: