نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه


ترفیع عضو «هیات مرگ» به دست حسن روحانی


عکس از بادبان
اعضای کابینه ی حسن روحانی –رییس دولت جدید حکومت جمهوری اسلامی- به مجلس معرفی شدند. بر اساس این معرفی، مصطفی پور محمدی به عنوان وزیر دادگستری برگزیده شده است.

مصطفی پور محمدی عضو اصلی کمیته سه نفره مرگ بود که اصلی ترین نقش را در قتل عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷ بعهده داشته است. 

گفته می شود پورمحمدی یکی از جنایتکارترین چهره های خدمتگذار به نظام جمهوری اسلامی و بویژه شخص خمینی بوده است. او در سال ۵۹، و پس از آغاز جنگ با عراق، تنها درحالی که 21 سال داشت، در اقدامی عجیب توسط روح الله خمینی به سمت دادستان خوزستان و هرمزگان گماشته می شود و بلافاصله نسبت به سرکوب اعتراضات دانش آموزان و معلمان در بندر عباس اقدام می کند. در جریان سرکوب این اعتراضات بیش از 100 تن از دانش آموزان و معلمان اخراجی جان خویش را از دست می دهند.

از زمان وقوع این کشتارها به بعد، پورمحمدی تا سال 1365 به طور مستمر بعنوان دادستان انقلاب و نظامی در استانهای مختلف کشور مامور ایجاد جو خفقان و سرکوب می شود. او از سال 1366 ارتقا مقام یافته و تا سال 78 به عنوان معاون و جانشین وزیر اطلاعات به فعالیت های خود ادامه می دهد. پورمحمدی در طول ماجرای ترور شخصیت های سیاسی داخل و خارج کشور که به "قتلهای زنجیره ای" شهرت دارد معاون وزیر اطلاعات دولت خاتمی بوده است. در جریان قتلهای زنجیره ای، مصطفی پور محمدی طراح اصلی مجموعه ترورهای برون مرزی صورت گرفته بوده است.

گفتنی است که وی در همان دوران، در قتل فجیع و سوزاندن جسد اشرف السادات برقعی همسر پسرعموی خودش نیز دست داشته است.

وزیر دادگستری معرفی شده توسط حسن روحانی یکی از معتمدان و نزدیکترین مقامات به علی خامنه ای است. او در سال ۸۱ به عنوان مشاور رییس دفتر و مدیرگروه «سیاسی– اجتماعی» خامنه ای منصوب شد و همچنان از گردانندگان دفتر ویژه اطلاعات و امنیت خامنه‌ای می باشد.

بنظر میرسد با پشت سرگذاشتن قله های جنایت توسط مصطفی پور محمدی، حسن روحانی تصمیم گرفته است تا باری دیگر به وی ترفیع مقام دهد. 

در سالگرد تابستان خونین 67، حسن روحانی به اصلی ترین عضو «هیات مرگ» و بانی کشتار هزاران زندانی سیاسی ترفیع مقام داده و او را به عنوان وزیر عدالتخانه ی دولت خود معرفی کرده است. امری که با سوابق تروریستی و امنیتی حسن روحانی هماهنگی و همخوانی دارد.

هیچ نظری موجود نیست: