نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

تشکیل پرونده برای طائب به دنبال شنود از اعضای ارشد بیت رهبری، فرماندهان سپاه و اعضای بیت امام
در حالی که بحث شنودهای غیر قانونی و خودسری نیروهای امنیتی به یکی از موضوعات روز در محافل سیاسی تبدیل شده است، خبرهای تازه تری از گسترش دامنه این شنودها به داخلی ترین لایه های جریان اقتدارگرا دریافت شده است.
به گزارش کلمه، خبری که اخیرا محفل بسته و به ظاهر امن و گزینش شده رده های بالای هسته اصلی قدرت را غرق عصبیت و سردرگمی کرده است، افشای شنود تلفن های اعضای ارشد بیت رهبری شامل محمدی گلپایگانی به عنوان رئیس دفتر و علی اصغر میرحجازی و وحید حقانیان از اعضای ارشد و موثر در بیت رهبری و نزدیک به آیت الله خامنه ای است. این شنودها به اعضای بیت رهبری محدود نشده و درباره سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه و تعدادی از سرداران ارشد این نیرو نیز اعمال شده است تا به این ترتیب با قوت گرفتن شواهدی دال بر انجام این اقدام توسط سازمان اطلاعات سپاه به فرماندهی حسن طائب، پرونده ای برای وی تشکیل شود.
این رسوایی که خارج از هسته اصلی قدرت، کلیه اعضای بیت و دفتر امام خمینی را نیز در بر گرفته است، باعث شده بود تا برای چند هفته کلیه دسترسی های سازمان اطلاعات سپاه به شنودها، قطع شود. آنچه مسئولان بررسی این پرونده را به سمت نیروهای تحت امر طائب کشانده است، اختلافات اخیر درون نیروهای امنیتی، قوت گرفتن وزارت اطلاعات در برابر سپاه و احتمال اقدام های امنیتی متقابل از سوی اطلاعات سپاه در جنگ پنهان بین نیروهای امنیتی است.
این شنودها پیش از این به صورت هماهنگ علیه نیروهای منتقد و مخالف انجام می شد. چندی پیش علی مطهری، نماینده صریح اللهجه مردم تهران در مجلس از کشف دستگاه شنود در دفتر کارش خبر داد. اقدامی که معلوم نیست کار کدام یک از نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه بوده است. پخش گسترده این خبر که قبلا به صورت پراکنده، مشابهش را در کشف شنود از دفاتر احزاب منتقد، منازل، دفاتر کاری و خودروی برخی فعالان سیاسی منتقد و اطلاح طلب تنها به صورت محدود و در بین فعالان سیاسی رد و بدل می شد، با افشای خبری این موضوع از سوی علی مطهری به یک موضوع عمومی بدل شد. اما با بالا گرفتن جنگ قدرت و لجام گسیختگی حاکم بر نیروهای امنیتی که با افشای خبر این رسوائی به اوج خود رسیده است، جنگ پنهان بین قدرت طلبان متکی به ابزار امنیتی، نظامی و اطلاعاتی در سطحی خطرناک تر به نمایش در آمد.
هنوز از سرنوشت پی گیری پرونده این رسوائی که تحت نظر مقامات ارشد نظام در حال رسیدگی است، خبری در دست نیست.
منبع:کلمه

هیچ نظری موجود نیست: