نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ شهریور ۵, سه‌شنبه

شرایط سخت ساکنان اشرف یا حافظان اموال!
عاطفه اقبال
روز چهارشنبه 21 اوت  مجاهدین اطلاعیه ای مبنی بر قطع آب و برق کمپ اشرف در عراق و ممانعت از ورود مواد غذایی منتشر کردند. بنا بر این اطلاعیه قطع آب و برق اشرف از روز 19 مرداد برابر با 10 اوت یعنی 14 روز... پیش شروع شده است. با توجه به اینکه اولین اطلاعیه مجاهدین در تاریخ 21 اوت منتشر شده است. این سئوال پیش می آید که این تاخیر ده روزه برای اطلاع رسانی در چه رابطه ای بوده است!؟ من سعی کردم از منابع دیگر چگونگی این خبر را دنبال کنم. اما تا کنون هیچ منبع دیگری برای توضیح بیشتر روی این خبر نیافته ام. بنا بر همین اطلاعیه، مقامات عراقی مشکل قطع برق و آب را شامل تمامی مردم عراق می دانند و میگویند که عمدی نیست. مجاهدین مقامات عراقی را متهم به دروغ گویی میکنند و می نویسند، ایستگاه برق اشرف دارای برق است ولی اجازه ی دادن برق به کمپ اشرف را ندارد.
 
ساکنان اشرف که در این اطلاعیه مجددا تعدادشان 100 نفر اعلام شده است، در گرمای بالای تابستان عراق با نبودن برق و آب زیر فشار مضاعف قرار دارند. از وضعیت فروش اموال کمپ اشرف نیز هیچ گزارشی به بیرون داده نمی شود. تا کی قرار است این وضعیت ادامه پیدا کند. آیا قرار است دوباره این مسئله با یک فاجعه انسانی به پایان برسد و تعدادی کشته و مجروح  و ناقص العضو و همچنین مراسم های متعدد تجلیل از شهدایی که معلوم نیست برای چه کشته شده اند بر روی دست بگذارد!؟ در نامه ای که ساکنین اشرف به دبیر کل سازمان ملل نوشته اند. از تمام شدن داروی بیماران، گرمازدگی و همچنین کمبود مواد غذایی شکایت شده است. آیا تعین تکلیف کمپ اشرف که دیر یا زود از جانب مجاهدین انجام خواهد شد، باید باز هم با کشته های بیشتری همراه باشد؟ انتقال مسالمت آمیز ساکنان کمپ لیبرتی و اشرف تا کی قرار است به درازا بکشد؟ آیا زمانی برای آن در نظر گرفته شده؟ مشکلات راه کدامند؟ در پشت پرده بر سر جان این نفرات چه معاملاتی در حال انجام است که هیچ خبری به بیرون درز پیدا نمیکند!؟ به افراد باقیمانده در اشرف در اطلاعیه لقب پر طمطراق " حافظ اموال " داده شده است. چه کسی حافظ جان این " حافظان  اموال "!!  در اشرف است و سلامتی آنها را جدای از هر گونه بازی و معاملات سیاسی تضمین می کند؟ آیا مشکلات کمبود غذایی، گرمازدگی و کمبود دارو که ساکنان اشرف و لیبرتی با آن روبرو هستند در مقر اور سوروآز نیز دیده میشود؟  و یا همچنان به روال قبل مهمانی های سلطنتی و رنگین با شرکت تمام افراد محل، شهردارها، پارلمانترها ،هواداران دور و نزدیک و شهروندان دیگر کشورها در سالن های بزرگترین و گران ترین هتل های پاریس و دیگر کشورها ادامه دارد؟ ساکنان اشرف و لیبرتی چه ماموریت بزرگی در راه سرنگونی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در عراق به عهده دارند و چه نقشی در این جهت بازی می کنند که باز باید سلامتی و جانشان در معرض خطر قرار بگیرد؟ آیا وقت پایان دادن به این بازی تکراری فرا نرسیده است؟
 
- لازم به یادآوری است که در بیانیه کمیساریای عالی پناهندگان تعداد ساکنان فعلی اشرف 80 نفر اعلام شده است. در اطلاعیه های مختلف نیز روی آمار صد و هشتاد به ترتیب مانور داده می شود!
 
عاطفه اقبال - 24 اوت 2013 از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

 

هیچ نظری موجود نیست: