نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ فروردین ۳۰, جمعه

در استادیم صد هزار نفری آزادی در مراسم پر هزینه دولتی : "توپ، تانک فشفشه، نهار ما چی می شه؟"


 ahmadinejad nan va panir 18042013  ۱۳۹۲/۱/۲۹-  انقلاب اسلامی در هجرت: بالاخره گرد هم آیی بزرگی که از آن به عنوان میتینگ تبلیغاتی دولتی ها  برای انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه نام برده  و گفته میشد از اهداف آن  معرفی غیر رسمی نامزد مورد حمایت دولت است در استادیوم یکصد هزار نفری  بدون حضور مشائی برگزار شد در این مراسم احمدی نژاد و تعدادی از وزرا و معاونان و روسای ادارات دولتی شرکت کردند . بنا بر گزارشها این مراسم که تحت عنوان تجلیل از خادمین  ستاد تسهیلات سفرهای کشور در ایام نوروز برگزار شد هزینه های میلیاردی را در بر داشته است . این همه هزینه کردن برای تجلیل از چند کارمندی که به وظیفه خود عمل کرده اند در حالی  حالی صرف میشود که هنوز بسیاری از زلزله زدگان مناطق آسیب دیده در زلزله های آذربایجان و بوشهر و ...حتی بم از حد اقل تسهیلات لازم برای زندگی محرومند که مطمئنا با هزینه کمتری میشد به درد بسیاری از آنها رسیدگی کرد. در زیر دو گزارش یکی از عصر ایران و دیگر ی بازتاب از این مراسم را می آوریم:


عصرایران : تناقضات رفتاری احمدی نژاد؛از فروش هدایای ریاست جمهوری به نفع فقرا تا به باد دادن میلیاردی پول ملت در"نمایش استادیوم آزادی"

 دولت احمدی نژاد را می توان دولت تناقض های رفتار نام نهاد که نمونه ای از این موضوع را می توان در مقایسه دو رفتار احمدی نژاد در همین اسفند گذشته و فروردین جاری دید.
اواخر سال گذشته بود که ریاست جمهوری اعلام کرد که هدایایی که سران و مقامات کشورهای دیگر به رئیس جمهور ایران داده اند ، فروخته می شوند تا درآمد حاصل از آن ، صرف کمک به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی شود.
این اقدام ، در آن زمان با این نقد مواجه شد که هدایای داده شده به رئیس جمهور ایران ، هدایای شخصی نیستند که با تصمیم شخصی فروخته شوند ، بلکه آن هدایا ، که عمدتاً سمبلیک هم هستند و گاه گرانبها ، نمادهایی از روابط ایران و کشورهای جهان هستند که به "رئیس جمهور ایران" - و نه شخص احمدی نژاد - داده شده اند و باید در موزه نگهداری شوند کما این که هدایای مقامات سایر کشورها به مسوولان ایران ، چه در قبل از انقلاب و چه بعد از آن ، در موزه نگهداری می شوند.
فارغ از وارد یا وارد نبودن این نقد - که موضوع ما نقد آن موضوع خاص نیست - هدایای ریاست جمهوری ، با جار و جنجال تبلیغاتی زیادی به حراج گذاشته شد و چند صد میلیون تومان نیز ، آن طور که خودشان اعلام کردند، در برابر رفتن این هدایا به خانه های افراد متمول ، جمع شد تا صرف کمک به نیازمندان شود.
حال همان دولت و همان رئیس جمهوری که برای چند صد میلیون تومان ،هدایای ریاست جمهوری را به حراج می گذارد ، مراسمی در استادیوم یکصد هزار نفری آزادی برگزار می کند و دهها هزار نفر را به آن دعوت می کند تا به قول خودش ، از خادمان سفرهای نوروزی در عید 1392 تجلیل کند! هزینه مراسم نیز چندین برابر پولی است که از رهگذر حراج هدایای ریاست جمهوری کسب شده بود!
در این مراسم ، که خبرگزاری دولتی ایرنا ، تعداد حاضران دعوت شده به آن را 70 هزار نفر اعلام کرده است ، احمدی نژاد به 9 نفر شامل یک پزشک، یک روحانی،یک راننده ، یک امدادگر و... لوح تقدیر داد.
جالب است! 70 هزار نفر از از استان های مختلف هماهنگ کرده و با بودجه بیت المال به تهران آوردند و هزینه های رفت و آمد و اقامت و تغذیه و حق ماموریت و اجرای مراسم و تدارکات از هلی کوپتر و پوسترها گرفته تا بیلبوردهای خیابانی و ساندیس و ... را از بودجه نحیف ناشی از تحریم و سوء مدیریت ، پرداخت کردند که چه بشود؟ که رئیس جمهور یک سخنرانی کند و به 9 نفر لوح تقدیر بدهد!
این که این مراسم انتخاباتی بوده یا نه ، دغدغه نوشتار حاضر نیست. هر هدفی اعم از انتخاباتی و غیرانتخاباتی پشت این "نمایش پرهزینه" باشد ، معنایی جز هدر دادن پول ملت ایران و ادامه تناقض های رفتار دولت ندارد.
واقعاً یعنی چه که رئیس جمهور در اسفند ماه ، هدایا را می فروشد که چند صد میلیون برای نیازمندان جمع شود ولی در فروردین ، چند میلیارد که می توانسته برای همان نیازمندان صرف کند را هزینه مراسم نمایشی استادیوم آزادی می کند تا به 9 نفر لوح تقدیر بدهد. واقعاً هر لوح تقدیر برای ملت ایران چقدر آب خورده است؟!
بله! اگر ضرورتی باشد ، بیش از این ها هم می توان هزینه کرد و نمی شود گفت چرا هزینه کردید و به فقرا ندادید زیرا در هر جا ، مقایسه درست نیست. مثلاً کسی قاعدتاً نمی تواند بگوید رئیس جمهور در فلان اجلاس بین المللی شرکت نکند و پولش را به فقرا بدهد. ولی نمی توان در برابر به زباله دانی ریختن پول ملت در روز روشن توسط عالی ترین مقام اجرایی کشور ، سکوت کرد و آن را نادیده گرفت.
آیا اگر قرار بود از دست اندرکاران سفرهای نوروزی تقدیر شود، نمی شد مراسمی در سالن نهاد ریاست جمهوری یا میراث فرهنگی برگزار کرد؟
  در این وانفسای بودجه ، که کارگران بسیاری در دریافت حقوق ماهانه شان نیز مشکل دارند و همان افرادتحت پوشش بهزیستی هم همچنان نیازمندند ، آیا لازم بود  70 هزار نفر را از مدت ها قبل بسیج کرد و از نقاط مختلف کشور به تهران و استادیوم آزادی آورد که آقای رئیس جمهور می خواهد به 9 نفر لوح تقدیر بدهد؟
نمایش استادیوم آزادی در حیف و میل کردن بودجه در استادیوم آزادی را در تاریخ معاصر ایران می توان با جشن های 2500 ساله مقایسه کرد و این اقدام را ماکت بسیار کوچکی از آن حیف و میل تاریخی دانست با این تفاوت که در جشن های 2500 ، کلیت رژیم بدان ولخرجی دست یازید و مورد غضب مردم قرار گرفت و این بار ، دولتی رو به پایان ، در سطحی کوچکتر ، پول مردم را برای یک مراسم بیهوده به باد داد ؛ اما وجه اشتراک شان نیز همین هدر دادن بودجه عمومی بود.
رئیس جمهوری که روزگاری می گفت فقط یک نوع غذا باید بر سر سفره اش باشد و عکس های ساده زیستی اش بر سر سفره ای با نان و پنیر ، هوش از سر دلداگانش می برد ، اینک به راحتی آب خوردن ، میلیاردها تومان را بر سر یک مراسم صد در صد بی فایده و برای دادن لوح تقدیر به 9 نفر ، بر باد می دهد و آب هم از آب تکان نمی خورد و کسی هم پیگیر نمی شود که این ولخرجی ها از کیسه ملت با کدام مجوز انجام می شود؟!
اگر آن روز که رئیس جمهور ، دهها نفر زائد بر نیاز ، از دوستان و خانواده و اقوام گرفته تا مسوولان بی ربط را با خود به سفر نیویورک برد و برایشان هزینه های آنچنانی کرد ، با او برخورد قانونی می شد که چرا پول ملت ایران را صرف سفر نیویورک این ها کردی؟ امروز شاهد پرده دیگری از این ریخت و پاش در روز روشن نبودیم. اینان فکر می کنند که پول ملت ایران بی پایان است و آنها هم حق دارند ، هر کاری دلشان خواست با این پول انجام بدهند.

 بازتاب امروز :شکست میتینگ ده ها میلیاردی دولت: مشایی نیامد
 ahmadinejad stad Azadi 18042013
  با وجود چند هفته تبلیغات و جنجال بر سر میتینگ دولت در ورزشگاه آزادی، این برنامه با سردی و حضور یک سوم جمعیت پیش بینی شده انجام شد و مشایی نیز در آن حضور نیافت.
به گزارش خبرنگار «بازتاب» از ورزشگاه آزادی تهران ، در این برنامه که با ده ها میلیارد تومان هزینه و آوردن جمعیت از استانها و شهرهای مختلف بوسیله اتوبوس و... انجام شد، حدود چهل هزار نفر حضور یافتند، در حالی که گفته شده بود دولت از 250 هزار نفر برای حضور دعوت کرده بود و پیش بینی می کرد دست کم 120 هزار نفر در سکوها و حاشیه زمین استادیوم آزادی حضور یابند.
یک احتمال این است که در پی انتقادات گسترده رسانه ها و مقامات مسوول و هشدار درباره استفاده انتخاباتی از امکانات دولت، طیف دولت از انتخاباتی کردن این همایش خودداری کرده اند. همچنین ممکن است برخی از دعوت شدگان هم از حضور در این همایش به خاطر احتیاط خودداری کرده باشند.
با این وصف آنچه هفته گذشته در سفر به سمنان و امروز در استادیوم آزادی رخ داد، نشان داد کار عوامل دولت بسیار سخت تر از سال 88 است که همه ارگانها پشت آن بودند و انواع برنامه های خود را اجرا می کردند.
ظرفیت طبقه پایین ورزشگاه آزادی پس از نصب صندلی حدود 35هزار نفر است و ظرفیت طبقه بالا نیز در حالت فشرده حدود 55هزار نفر می باشد که حداکثر جمعیتی که امروز در استادیوم حاضر شد، به نیمی از ظرفیت کل یعنی 45 هزار نفر می باشند.
محمود احمدی نژاد در ساعت 15:45 دقیقه وارد ورزشگاه شد و مورد استقبال جمعیت قرار گرفت.اما اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها در این مراسم همراه او نبود.
رئیس جمهور را در هنگام حضور در ورزشگاه آزادی افرادی چون محمد مصطفی نجار وزیر کشور، نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمعیت هلال‌احمر، ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تمدن استاندار تهران و موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کردند.
در حال حاضر کلیپی از فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای کشور در ایام نوروز در حال پخش است و رئیس جمهور نیز در جایگاه ویژه ورزشگاه حضور پیدا کرده است.
برخی حواشی این مراسم به نقل از تسنیم و مهر می آید:
* درهای ورزشگاه آزادی از صبح امروز باز شده و افرادی که به این مراسم آورده شده‌اند, از همان ساعات صبح در صندلی‌های ورزشگاه مستقر شده‌اند.
* ‌تعداد زیادی از اعضای ستاد تسهیلات ‌که اغلب آن‌ها را جمعیت جوانان هلال‌احمر از استان‌های مختلف کشور تشکیل می‌دهد, با اتوبوس و وسایل نقلیه دیگر ‌از‌‌جمله خودروهای سازمانی و اداری ‌به استادیوم آزادی منتقل شده‌اند. اتوبوس‌های متعددی که این افراد را از شهرستان‌ها به تهران آورده‌اند, در اطراف ورزشگاه آزادی مستقر هستند.
* هر سازمانی در طبقه اول ورزشگاه، جایگاه‌های مخصوصی را به خود اختصاص داده‌ است. در میان خادمین سفرهای نوروزی از خردسال تا قشر میانسال و یا حتی خانواده‌ها نیز دیده‌ می‌شوند. برخی نیز عنوان می‌کنند که فقط برای گذران وقت به اینجا آمده‌اند.
* پیش از آغاز رسمی این مراسم، برنامه‌های گوناگونی برای حاضران در ورزشگاه آزادی اجرا شد. ‌ازجمله گروه موسیقی سنتی عشایری در زمین چمن مجموعه آزادی به اجرای برنامه پرداخت که تعداد زیادی از حاضران با آن هم‌نوایی کرده و برخی دیگر نیز ‌با حرکات موزون با اعضای این گروه موسیقی همراهی می‌کردند.
* پس از اجرای گروه موسیقی عشایری، بلندگوی ورزشگاه اعلام کرد "گروه رقص" استان ایلام تقدیم می‌کند. فضا در این لحظه به شدت ‌احساسی شده بود و احساسات جوانان نیز برای تهییج محیط ورزشگاه به کار گرفته می‌شد.
* همچنین گروه موسیقی عاشقی از استان آذربایجان غربی در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت که با ابراز احساسات و حرکات موزون حاضران همراه بود.
* رهبر گروه پیشگامان هلال‌احمر، جمیعت حاضر در ورزشگاه را به تشویق و ابراز احساسات دعوت می‌کرد. همه حاضران پرچم‌های ایران را در دست دارند.
* سوت، دست و جیغ حاضران بعضاً با صلوات آمیخته می‌شد و حاضران در پایان صلوات‌ها "لبیک یا حسین" می‌گفتند.
* برخی از حاضران می‌گفتند که بهتر است بجای هزینه برای این مراسم، آن را به خودشان می‌دانند تا قسمتی از مشکلاتشان حل شود.
* 2 کودک خردسال تمبک‌نواز در بین گروه ارکستر که برای حاضران برنامه اجرا می‌کرد, دیده می‌شدند. اعضای زن گروه ارکستر وضعیت ظاهری و حجاب مناسبی نداشتند و برخی از جوانان حاضر در ورزشگاه نیز برای آنها دست تکان می‌دادند.
* هر کدام از مهمانان که از جلوی جایگاه عبور می‌کردند، برخی حاضران بطری‌های آب را به سمت آنها پرتاب می‌کردند. حاضرین با بطری‌های آب معدنی از خبرنگار ورزشی واحد مرکزی خبر هم استقبال کردند.
* زنان و مردان در طبقه پایین ورزشگاه آزادی در قسمت‌های جداگانه‌ای استقرار یافته‌اند، در صورتی که در طبقه بالا اینطور نیست.
* در ساعت 13:45 ظهر، حاضرین  با شعار "ناهار می‌خواهیم؛ ناهار می‌خواهیم" اعتراض خود را به عدم پذیرایی از خود اعلام کردند.   در قسمت دیگری از ورزشگاه شعار می دهند: «توپ تانک فشفشه، ناهار ما چی می شه!» این در حالیست که پیش‌تر مسئولان برگزاری این مراسم اعلام کرده بودند که تمهیدات لازم برای ناهار حاضرین فراهم شده است.
* مجری مراسم در قسمتی از برنامه, اعلام کرد که قرار است عملیات راپل از بالگرد در جریان مراسم تجلیل به نمایش گذاشته شود. او گفت که قرار است بالگرد از ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی به داخل استادیوم بیاید.
• اسپانسر اصلی این برنامه شرکت رایتل، شرکت ارایه دهنده خدمات ارتباطی متعلق به شرکت شستای تامین اجتماعی است. آرم نیروی انتظامی در حالی بر روی پرچم های نصب شده است که اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا چندی پیش با برگزاری این مراسم مخالفت کرده بود.
.....
 * حوالی ساعت 11 صبح هلیکوپترهایی که در سفرهای استانی برای حمل و نقل رئیس جمهور و هیات همراه استفاده می شود، بر فراز استادیوم آزادی ظاهر شد و دقایقی بر فراز ورزشگاه به گشت زنی پرداخت. در میان حضار این تلقی ایجاد شد که احمدی نژاد برای اطمینان از تعداد شرکت کنندگان بوسیله هلیکوپتر بر بالای استادیوم حاضر شده است.
* جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی شعار می دهند "توپ، تانک فشفشه، نهار ما چی می شه؟"
* در بخشی از استادیوم آزادی بنرهای مراسم و شعار "لبیک یا خامنه ای" و "سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نقش بسته است.
* نحوه توزیع غذا در میان مردمی که از ساعات ابتدایی صبح در استادیوم حضور دارند به نحو مناسبی انجام نشد. کارتن های ساندیس و غذا بر سر مردمی که بیرون ورزشگاه ایستاده اند پرتاب می شود و ماشین های حمل غذا و نوشیدنی در میان مردم چرخ می خورد و مردم نیز دنبال آن می دوند.
* آلبوم «یک خاطره از فردا» احسان خواجه امیری از بلندگوهای ورزشگاه در حال پخش است.
* این اولین مراسم در استادیوم 100 هزارتفری آزادی است که به صورت مختلط برگزار می شود. موج مکزیکی دور تا دور استادیوم اجرا می شود.
* قرار است در این مراسم، گروه های موسیقی و هنرمندان ضمن حضور به اجرای نمایش بپردازد.
* همچنین گفته می شود یکی از شرکت های بزرگ محصولات لبنی قرار است محصولات خود را بین شرکت کنندگان در این مراسم به صورت رایگان توزیع کند.

آغاز رسمی مراسم
* مراسم رسماً از ساعت 15:15 دقیقه با قرائت قرآن کریم آغاز شد و دو مجری برنامه سید جواد هاشمی و خانم آزادی اجرای برنامه را آغاز کردند. در ابتدای برنامه سید جواد هاشمی از حاضران خواست تا برای «خدا» دست بزنند، جمعیت هم بصورت یکپارچه با تشویق خود به این در خواست پاسخ مثبت دادند.
* علی نیکزاد، مرتضی تمدن و محمدشریف ملک زاده از اولین مسئولانی هستند که در جایگاه ویژه مسئولان حاضر شد

هیچ نظری موجود نیست: