نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه


دو زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام ، بیش از یک سال بدون وکیل هستند


آخرین وضعیت از پرونده علی و حبیب الله افشاری در زندان مرکزی ارومیه :  پرونده آنها بیش از یک سال است که بدونه حضور وکیل پیش رفته است.
علی افشاری به همراه برادرش حبیب الله افشاری دو زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام ، این دو فعال کرد  اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب کردی مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده اند. حکم صادره در دی ماه سال 1390 به آنها در زندان ارومیه ابلاغ شد که اوایل تابستان امسال   دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد.
بنا به گزارش یکی از اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی  از  این دو زندانی سیاسی کرد, جویا شده, حکایت از این دارد این دو زندانی سیاسی کرد همکنون بدونه وکیل هستند و فشار روحی شدیدی از طرف مسئولین زندان و عواملهایشان بر این دو زندانی سیاسی تحمیل میشود. 
علی افشاری متولد 1359 شمسی و حبیب الله افشاری متولد 1367 شمسی هر دو متهل  و هر دو دارای یکی یک دختر هستند . همسر یکی از این دو فعال سیاسی کرد  می‌گوید:«هم‌اکنون در خصوص پرونده قضایی آنها اقدام قانونی جدیدی صورت نگرفته و مسایل هیچ تغییری نکرده. آنها بدون وکیل هستند و کسی نیست پیگیر قانونی پرونده های آنها شود و ما هم به عنوان خانواده از لحاظ مالی  توانای گرفتن وکیل را نداریم .»
در ادامه در مورد اینکه گویا وضعیت جسمی علی افشاری روز به روز وخیم تر میشود گفت بله متاسفانه هنگامی وی  مورد اثابت گلوله قرار گرفت بطور سطحی و اینکه تنها آن موقعه جان نسپارد مورد مداوا قرار گرفت و همکنون بیشتر اعضای بدن وی دچار عفونت شدید شده و هر روزه حال وی وخیم تر میشود و تا کنون هم مورد مداوای اساسی قرار نگرفته است.
شایان ذکر است این دو زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام در بند 12 زندان مرکزی ارومیه نگهداری میشوند که این بند  از وجود امکانات اولیه یک زندانی از جمله ، حمام ، نظافت کافی ، غذای سالم و استفاده از تلفن بطور کامل  برخوردار نیستندو از همه مهمتر این  بند با بی توجهی کامل مسئولین زندان اداره میشود و متوان گفت تبعید گاهیست برای اذیت کردن زندانیان سیاسی و مدنی که به قول مسئولین این زندان بخواهند کسی را اذیت کنند به این  بند انتقال داده می دهند .
گفتنی است که زندان مرکزی ارومیه سومین زندان بزرگ ایران بشمار میاید.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست: