نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

تولد نوزادان غیر طبیعی و افزایش سرطان در عراق به سبب استفاده از اورانیوم و فسفر سفید از سوی نظامیان آمریکا در زمان حمله نظامی به عراق

Koudak-Naghes-Iraq ١٣٩٢/٠١/٠٣-انتخاب: با آنکه ده سال از حمله نظامی آمریکا به عراق می گذرد اما تولد نوزادان ناقص و عجیب الخلقه و همچنین افزایش بیماری های سرطانی هنوز ادامه دارد.
 
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از روزنامه هافینگتون پست با آنکه ده سال از حمله نظامی آمریکا به عراق می گذرد اما پزشکان در برخی از شهرهای عراق شاهد تولد نوزادان ناهنجار و عجیب الخلقه و همچنین افزایش بیماری های سرطانی در کودکان هستند. 
 
دانشمندان اعلام کرده اند این احتمال وجود دارد تولد نوزادان غیر طبیعی و افزایش بیماری های سرطانی در عراق به سبب استفاده از اورانیوم و فسفر سفید از سوی نظامیان آمریکا در زمان حمله نظامی به عراق باشد. 
 
شهر فلوجه در عراق از جمله شهرهایی در عراق است که بیشترین آمار تولد نوزادان ناهنجار را دارد. اکثر این نوزادان از نظر سیستم ایمنی یا سیستم عصبی یا قلب ، یا ساختار بدنی دچار مشکل هستند. 
 
متولد شدن نوزدان با یک چشم ، قرار گرفتن نیمی از دستگاههای داخلی بدن در خارج از بدن ، داشتن دو سر ، داشتن چند دست و پا از نمونه هایی هستند که هر روز در فلوجه دیده می شود. 
 
یکی از پزشکان فلوجه در عراق می گوید آمار تولد نوزادان ناهنجار در فلوجه می تواند بدتر از آمار هیروشیما و ناگازاکی پس از حمله اتمی آمریکا به ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم باشد. 
 
همین گزارش حاکی است - آمار بیمارستان ها در فلوجه و بصره در عراق نشان می دهد که تولد نوزادان ناقص الخلقه در یک دهه گذشته افزایش یافته است و بیماری های مختلفی نظیر سرطان خون و دیگر بیماری های سرطانی بطرز نگران کننده ای در نوزادان بصره و فلوجه دیده می شود. 
 
آمار نشان می دهد که در فاصله سال 1994 تا 1995 از هر یک هزار نوزاد متولد شده در بصره تنها سیزده نفر دچار نقص عضو و یا بیماری بودند اما تنها در سال 2003 میلادی در زمان حمله نظامی آمریکا به عراق از هر یک هزار نوزاد متولد شده دویست و سی نفر از آنها به انواع بیماری های سرطانی و یا نقص عضو و دستگاه گوارشی مبتلا شدند.
 

هیچ نظری موجود نیست: