نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

جابر کلیبی: بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تشکیل کنفدراسیون دانشجویان ایرانی است نباید بهانه ای برای تطهیر جریانات ارتجاعی و خائنین به توده های مردم گردد!



اخیراً برگزار کنندگان جلسه بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تشکیل کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در فرانکفورت اقدام به پخش پیام های جریاناتی از قبیل سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)، جبهه ملی، حزب رنجبران ایران و ...، در چندین نوبت کرده اند.
حساب جبهه ملی که دربه قدرت رساندن جمهوری اسلامی نقش اساسی داشته و هنوز هم "بنام خداوند جان و خرد" سخن می گوید، آنقدر روشن است که نیازی به تکرار ندارد. وضعیت جبهه ملی بیان وضعیت بورژوازی مفلوک ایرانست که همواره با سلطنت، مذهب و قدرت های خارجی علیه جنبش دموکراتیک توده های مردم وحدت کرده است.
سازمان اکثریت نیز که در جنایت و سرکوب جمهوری اسلامی  علیه توده های مردم شرکت مستقیم داشته است لکه ننگ ابدی است که با آب دریاها نیز پاک نمی شود. هنوز شعار این سازمان که خواستار"مسلح" شدن "سپاه پاسداران به سلاح سنگین" بود، از خاطره ها نرفته است.
اما از همه اینها جالب تر حزب رنجبران است که پس از آن همه خیانت به آرمان های مترقی کنفدراسیون و سپس خدمت به جمهوری اسلامی، اینک طلبکار هم شده و در پیام خود به جلسه بزرگداشت مدعی است که "... از زمانی که فرقه گرائی در جنبش سیاسی نیروهای ضد رژیم شاه در دهه ی 1350 مُد روز شد و تاثیرش را در این سازمان دموکراتیک بجا گذاشت، وحدت درونی آن برهم زده شد و انشعابات در آن نیز به تضعیف نهائی این جنبش دانشجوئی انجامید."؟!
حزب رنجبران گویا فراموش کرده است که سیاست راست و سازشکارانه این سازمان که در آن زمان هنوز حزب نشده و بنام "سازمان انقلابی حزب توده" معروف بود، در مقابل مبارزه کنفدراسیون علیه رژیم شاه و در محکوم کردن جنایت های این رژیم قد علم کرد و با پیروی از تز ضد انقلابی "سه جهان" که همکاری با رژیمهایی از قبیل رژیم شاه در مقابل "دو ابر قدرت" را تبلیغ می کرد و در آن دوران سیاست خارجی چین را تشکیل می داد، به راست روی کشیده شد. این جریان در آن زمان به درستی به "خط راست" معروف بود وهمین راست روی باعث شد که دیگر در درون کنفدراسیون برایش جایی نباشد. پافشاری سازمان انقلابی بر سیاست راست روانه خود در کنفدراسیون، یکی از دلایل رشد تناقضات در این سازمان بود که سرانجام منجر به انشعاب در کنفدراسیون شد.
حزب "رنجبران ایران" در جریان قیام و پس از به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی با پیروی از همین نظریه ارتجاعی به حمایت از خمینی و رژیم اسلامی پرداخت. تحت عنوان"سیس" (کنفدراسیون دانشجویان ایرانی" بطور فعال در رفراندم به سود جمهوری اسلامی شرکت نمود و سپس در کنار جریاناتی از قبیل حزب توده، اکثریت و ...، در خدمت جمهوری اسلامی قرار گرفت. در همان زمان، یعنی در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۵۸، ۱۶ تن از دبیران کنفدراسیون طی اعلامیه ای در روزنامه آیندگان (ضمیمه ۱)، ماهیت این جریان را افشاء نمودند. اینک همین جریان همراه با سازمان اکثریت در کنار جبهه ملی از فرصتی که در پرتو بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون دانشجویان ایرانی ایجاد شده است، سوء استفاده کرده و باین ترتیب کوشیده گذشته ی تاریک خود را از نظرها پنهان سازد.
پیام جریاناتی از قبیل اکثریت، جبهه ملی و حزب رنجبران نمی تواند و نباید مورد پذیرش نیروهای مترقی قرار گیرد. این جریانات باید در مقابل سیاست و عملکرد ضد مردمی خود در حمایت از رژیم ترور و سرکوب جمهوری اسلامی باید جوابگو باشند!
سلطنت طلبان مزدور نیز می کوشند تا از فرصت پنجاهمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون برای بیان نفرت خود نسبت به مبارزات توده های مردم که سرانجام رژیم شاهی را به زباله دان تاریخ انداخت، استفاده کنند. آنها این طور وانمود می سازند که گویا کنفدراسیون در به قدرت رساندن جمهوری اسلامی نقش داشته است، در حالیکه جمهوری اسلامی ادامه دهندۀ دیکتاتوری شاه در مقیاس وسیعتر است. سازش بخش های اصلی رژیم شاهی، از قبیل ساواک، ارتش و ارگانهای دولتی دیگر با دار و دستۀ خمینی در همان آغاز انقلاب مانع اصلی بر سر راه تحقق آرمانهای دموکراتیک زحمت کشان ایران بود. درست در همان زمان که بخش های وسیعی از رژیم پهلوی در خدمت تحکیم جمهوری ترور و خفقان اسلامی قرار داشت، دبیران کنفدراسیون طی اطلامیه ای تحت عنوان "کنفدراسیون نربان ترقی نبود" که در روزنامه آیندگان منتشر شد، ماهیت قطب زاده و سایر گردانندگان جمهوری اسلامی را افشاء و ادامۀ مبارزه برای دموکراسی و آزادی را اعلام کردند. (ضمیمه ۲)
۶ ژانویه ۲۰۱۳
http://www.djaber-ka-parvaneh-gh.com/

هیچ نظری موجود نیست: