نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

خلاصه ای از مهمترین نکات مندرج در گزارش پنتاگون در خصوص وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (2)

خلاصه ای از مهمترین نکات مندرج در گزارش پنتاگون در خصوص وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (2)

قسمت دوم؛ سفارتهای ایران در کشورهای خارجی بعنوان لانه های جاسوسی استفاده می شوند!قسمت دوم؛ سفارتهای ایران در کشورهای خارجی بعنوان لانه های جاسوسی استفاده می شوند!
نیروهای گزینش شده در تهران و قم آموزش می بینند. هرچند مستثنی های معدودی دیده شده است اما یکی از اصلی ترین شرایط لازم برای استخدام شدن در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی قبول داشتن اصل ولایت فقیه است. این وزارت، افراد بالاتر از 27 سال را برای آموزش نمی پذیرد.
این وزارتخانه از راههای گوناگونی برای انجام عملیات های خویش بهره می گیرد. افراد وابسته به این سازمان ممکن است بصورت مخفی و در پوشش سفیر جمهوری اسلامی، کارکنان شرکت ایران ایر، کارمند شعبات بانکی و یا دیگر پوشش ها از قبیل کارمند ادارات خصوصی به انجام ماموریت خویش بپردازند. این گزارش می افزاید که بسیاری از دانشجویان اعزامی به کشور های خارجی نیز می توانند از عوامل این وزارت خانه باشند. معمولا دانشجویان بخاطر دریافت بورسیه های تحصیلی و همچنین بازگشتشان به ایران تن به همکاری با این سازمان می دهند.
حزب الله لبنان و نیروهای قدس مستقیما در ارتباط با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عمل می کنند. نیروهای حزب الله لبنان بیشتر وظیفه ی مقابله با اسراییل و انجام خدمات اطلاعاتی در آن کشور را بر عهده دارند. ایران این گروه را به شدت از لحاظ مالی و منابع تامین می کند.
اکثریت سفیران و کارمندان سفارتخانه های ایران در استخدام وزارت اطلاعات کشور می باشند. سفارتخانه ها معمولا وظیفه ی جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و انجام عملیات های اطلاعاتی را [همانند یک لانه ی جاسوسی] برعهده دارند.
نیروهای اطلاعاتی و همچنین اعضای سپاه قدس از طریق سفارتخانه ها پاسپورتهای دیپلماتیک دریافت می کنند.
در بخش دیگری از این گزارش مفصل آمده است که یکی از برنامه های نفوذ در نیروهای مخالف جمهوری اسلامی ایران از طریق زندانی کردن افراد خودی و مطرح کردن آنها در فضای سیاسی می باشد. این گزارش می گوید که اندکی پس از زندانی شدن این افراد، معمولا با اعلام اینکه ایشان از زندان (و یا از کشور و پس از آزادی) گریخته است عوامل این وزارت خانه آنها را بعنوان فعالان ضد رژیم جا می زنند که درواقع استفاده از این روش علاوه بر نفوذ در گروههای اپوزسیون امکان ایجاد بی اعتمادی افکار عمومی به فعالین واقعی را نیز اللخصوص در خارج کشور افزایش می دهد.
این گزارش تصریح می کند که برای عموم مردم عمدتا زندانی بودن شخص کافیست تا به وی به عنوان یک فعال سیاسی ضد رژیم اعتماد کنند و مردم عموما به دنبال سابقه ی فعالیت های سیاسی قبلی این افراد نمی روند.
گزارش مورد بحث در بخش دیگری با بیان سیاست 80-20 شاخه ی «نفاق» وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تشریح می کند که این شاخه از وزارت اطلاعات وظیفه دارد تا اخبار دروغ و دستکاری شده را در راستای اهداف خویش تنظیم و منتشر نماید.
بنا براين گزارش 64 صفحه اي جنگ رواني عليه سازمان مجاهدين خلق ايران از اصلي ترين وظايف اين ارگان بعد از جنگ خليج فارس در سال 1991 بوده است.
کنترل اینترنت یکی دیگر از برنامه های این وزارت خانه برای مبارزه با اقداماتی است که منجر به آسیب پذیری دستگاه جمهوری اسلامی ایران می شود. این برنامه اللخصوص پس از جریان اعتراضات سال 88 در ایران در دستور کار قرار گرفته است.
اشاراتی به روابط ایران و سوریه در زمینه های برپایی پایگاههای سایبری و همچنین قدرت اندک ایران در این بخش و توانایی بسیار محدود ایران در استفاده از هواپیماهای جاسوسی در این گزارش به چشم می خورد.
این گزارش با تاکید بر فعالیت شدید اطلاعاتی ایران در کشور های همسایه ی خویش عنوان می کند که این کشور بارهای بی شماری، تحت نام مرسولات دیپلماتیک، اسلحه به کشورهای مورد نظر ارسال کرده است. فعالیت شدید و نفوذ بالای ایران در عراق و بر شخص نوری المالکی یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این بخش از گزارش پنتاگون می باشد.
نفوذ نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی در میان شیعه های آمریکای لاتین یکی دیگر از موارد مطرح شده می باشد که به گفته ی این گزارش باعث نگرانی دولت آمریکا گشته است.
پژوهشگران پنتاگون معتقدند که ایران یک واحد ضد اطلاعات قدرتمند با نام عقاب ۲ ایجاد کرده که با هدف صیانت از فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی در راستای غنی سازی اورانیوم ایجاد شده و با تمرکز بر مقابله با کوشش ایالات متحده برای نفوذ به اطلاعات برنامۀ هسته ای ایران فعال تر شده است، اما راه اندازی و فعالیت آن چندان اثرگذار نبوده است.
علیرضا عسگری، کارمند پیشین وزارت اطلاعات که از آن جدا شد، به غرب کمک کرد تا ارتباط جمهوری اسلامی با حزب الله و جزئیات آن را تا اندازه ای دریابند. وی همچنین اطلاعاتی نیز پیرامون راکتور اتمی مخفی سوریه در اختیار اسرائیل گذاشت. گفتنی است که هواپیماهای جنگی اسرائیل ظاهراً بر مبنای این اطلاعات، راکتور اتمی مخفی سوریه را در سال ۲۰۰۷ بمباران کردند.
این گزارش همچنین به نقش مهم روسیه در تربیت نیروهای اطلاعاتی-امنیتی جمهوری اسلامی اشاره کرده و آلمان و سفارت ایران در این کشور را به عنوان یکی از اصلی ترین مقرهای جاسوسی ایران در اروپا معرفی می کند.
در قسمت های پایانی این تحقیق چند ده صفحه ای به تاریخچه ی فعالیت های تروریستی این وزارت خانه اشاره شده است. عملیات ترور رهبران کرد در رستورانی به نام میکونس در برلین و محکوم شدن عده ای از سران نظام جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه ای، هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولایتی و همچنین فلاحیان از جمله مواردی است که مورد توجه این تحقیق قرار گرفته است.
پایان.

هیچ نظری موجود نیست: