نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

خلاصه ای از مهمترین نکات مندرج در گزارش پنتاگون در خصوص وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (1)


قسمت اول؛ سازمان مجاهدین خلق ایران اصلی ترین خطر برای حکومت جمهوری اسلامیقسمت اول؛
  • وزارت اطلاعات ایران شامل شاخه ای به نام  اداره ی «نفاق» می باشد که وظیفه ی تولید اخبار و شایعات دروغ در خصوص «دشمنان» نظام را برعهده دارد.
  • وزارت اطلاعات ایران معمولا عهده دار فعالیتهای درون کشوری می باشد و نیروی قدس شاخه ای است که وظیفه ی بمبگذاری و خرابکاری، ترور و جاسوسی در خارج از مرزهای کشور را بر عهده دارد.
وظایف نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی عبارتند از:
  • جمع آوری، تحلیل، ساخت و طبقه بندی کردن اطلاعات امنیتی درون و برون کشوری
  • کشف و خنثی سازی عملیات های اطلاعاتی و یا تخریبی بر ضد نظام جمهوری اسلامی
  • حفاظت اطلاعات و…
  • آموزش و کمک به دیگر سازمانهای مربوطه برای محافظت اطلاعاتی
این گزارش همچنین فاش می سازد که در اوایل انقلاب سال 57 در ایران، جمهوری اسلامی برای بهره برداری از تجربیات نیروهای اطلاعاتی ساواک به برخی از کارکنان با تجربه ی این سازمان عفو می دهد تا بتواند برای تشکیل خود از کمک آنها بهره گیرد.
هرچند فعالیتهای اطلاعاتی-تروریستی جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای کشور بر عهده ی شاخه ی «نیروهای قدس» می باشد، اما وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های برون مرزی زیر نیز نقش ایفا می کند.
  • نفوذ میان گروهای اپوزسیون
  • ساخت و تاسیس گروهکهای تروریستی (این بخش در حیطه ی کاری نیروهای قدس نیز می باشد)
  • شناسایی خطرات خارجی، از جمله آن دسته که مربوط به برنامه های اتمی رژیم جمهوری اسلامی می باشند.
  • انتشار اخبار، شایعات و اطلاعات دروغ
  • دستیابی به تکنولوژی برای نیروهای رزمی جمهوری اسلامی
در بخش دیگری، این گزارش به نقش کلیدی سعید حجاریان در بنیان نهادن وزارت اطلاعات و تشریح مقام و فعالیتهای سعید امامی (که یکی از افراد مشهوری است که پروژه ی قتل عام مخالفین نظام معروف به «قتلهای زنجیره» ای را بر عهده داشت) و سعید پور محمدی می پردازد.
دو شخص به نام های ان سینگلتن و مسعود خدابنده
به کار گیری یک مهره ی بریتانیایی –ان سینگلتن- و شوهر ایرانی وی –مسعود خدابنده- نمونه ی بارزی از چگونگی تلاش وزارت اطلاعات برای اجبار افراد غیر ایرانی به همکاری با این وزارت خانه می باشد.
خانم سینگلتن در اواخر دهه ی هشتاد میلادی با سازمان مجاهدین خلق ایران همکاری داشته است. در آن زمان مسعود خدابنده و برادرش ابراهیم، هردو از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بوده اند. در سال 96 میلادی، مسعود خدابنده تصمیم به ترک سازمان مجاهدین خلق ایران میگیرد و مدتی بعد با ان سینگلتن ازدواج می کند.
به سرعت پس از ازدواج این دو تن وزارت اطلاعات ایران با تهدید به مصادره ی خانه ی بزرگ مادر مسعود خدابنده از مسعود می خواهد تا با وزارت اطلاعات همکاری کند.
در سال 2002، سینگلتن تصمیم می گیرد تا با این وزارت همکاری نماید. او پس از آموزش دیدن در تهران به انگلستان بر میگردد و سایت ایران اینترلینک را در زمستان همان سال بمنظور پیشبرد اهداف وزارت اطلاعات ایران راه اندازی می کند.
پس از سفرهای متعددی که وی به ایران و سنگاپور –جایی که سینگلتن با فرماندهان خود در ارتباط بوده است- می کند، سازمان مجاهدین خلق به وی و شوهرش مشکوک می گردد.
این گزارش با پرده برداری از روابط نزدیک وزارت اطلاعات ایران و نیروهای سوریه فاش می سازد که در سال 2004 ابراهیم، برادر مسعود خدابنده توسط نیروهای سوریه دستگیر و به ایران فرستاده می شود.
در این گزارش همچنین آمده است که پس از آنکه احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری نظام اسلامی حاکم بر ایران می رسد، وزارت اطلاعات رژیم ایران با دریافت بودجه ی قابل توجه ای به گسترش خود پرداخته و نه تنها نیروهای جهاد در عراق و افغانستان را به خدمت می گیرد، بلکه جاسوسان متعددی را برای بنیان نهادن تشکیلات تزریق اطلاعات دروغ استخدام می کند.
این گزارش فاش ساخته است که نحوه ی استخدام غیر ایرانی های ساکن در کشور های مختلف به این شکل است که افراد خارجی دارای پتانسیل برای چنین کارهایی شناسایی شده و پس از آنکه پاسخی مثبت از سوی آنها دریافت می شود، از طریق سفارت ایران در آن کشور کارهای لازمه و مصاحبه های اولیه انجام گرفته و وی پس از گذر کردن از این مراحل به ایران اعزام می شود تا بتواند رسما استخدام شده و آموزشهای لازم را فراگیرد.
پایان قسمت اول

هیچ نظری موجود نیست: