نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

بیانیه وزارت امور خارجه پیرامون حذف سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی

بیانیه وزارت امور خارجه پیرامون حذف سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی

وزارت امور خارجه

۲۸ سپتامبر ۲۰١۲

وزارت امور خارجه ایالات متحده

دفتر سخنگو

یادداشت رسانه ای

حذف سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی

وزیر امور خارجه ایالات متحده، بنا بر مفاد قانونی، و بر اساس قانون مهاجرت و ملیت تصمیم گرفته است که سازمان مجاهدین خلق (MEK) و حامیان این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی مشخص شده در ایالات متحده (FTO) خارج سازد، و این سازمان را بر اساس فرمان اجرایی ١۳۲۲۴ به عنوان گروه مشخص شده تروریستی جهانی از این فهرست خارج می سازد. این اقدامات از امروز به اجرا در می آید. دارایی ها و سود حاصل از آن در ایالات متحده یا دارایی هایی مرتبط با آنان که در مالکیت شهروندان آمریکا باشد دیگر مسدود نخواهد شد، و نهادهای فعال در ایالات متحده می توانند بدون نیاز به مجوز به انجام مبادلات بازرگانی با این سازمان بپردازند.
با وجود اقدامات صورت گرفته امروز، وزارت امور خارجه سابقه فعالیت های گذشته این گروه را از یاد نمی برد، فعالیت هایی که به کشته شدن شهروندان آمریکایی در ایران در دهه ۷۰ میلادی انجامید و نیز حمله به خاک ایالات متحده در سال ١۹۹۲ . وزارت امور خارجه همچنین نگرانی های جدی را درباره MEK به عنوان یک سازمان دارد، به ویژه با توجه به اتهاماتی که در زمینه بدرفتاری با اعضای خود داشته است.
تصمیم امروز وزیر امور خارجه با توجه به اعلام علنی سازمان مجاهدین خلق در کنار گذاردن خشونت، عدم ارتکاب اعمال تروریستی در بیش از ١۰ سال گذشته، و همکاری این گروه در تخلیه مسالمت آمیز اردوگاه اشرف، پایگاه سنتی شبه نظامی آن، اتخاذ شد.
ایالات متحده همواره خواست انسانی خود را در پیدا کردن راه حلی مطمئن، ایمن، درباره اردوگاه اشرف، و نیز حمایت از تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان ملل برای انتقال ساکنان واجد شرایط اشرف به خارج از عراق ابراز داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: