نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

تعطیلی صدها کوره آجرپزی استان؛ هزاران نفر بیکار؛ ثمره گرانی سوخت + عکس

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۹:۲۵ بعد از ظهر

تعطیلی صدها کوره آجرپزی استان؛ هزاران نفر بیکار؛ ثمره گرانی سوخت + عکس

به ما می گویند بیایید مرغداری و دامداری راه اندازی کنید ! من به مسئولان می گویم بیایید کشاورزی و گاوداری کنید ! …  تمام مردم این منطقه شغل پدری خود را ادامه داده اند و بسیاری بیش از سی سال تجربه این کار را دارند … بجای این پیشنهادهای بی پشتوانه شغل ما را به ما بازگردانید ! شما مسئولین مسئول بیکاری ما هستید .

Optimized-آجرپزی3
به گزارش کرمانشاه پست هزاران کارگر کوره های آجرپزی استان کرمانشاه و بخصوص شهرستان کنگاور بیکار شده اند . خبرها از بیکاری بیش از ۵۰۰۰ کارگر حکایت دارد . این موج گسترده و کم سابقه بیکاری در نتیجه تعطیلی صدها کوره آجرپزی سنتی طی دو سال اخیر است .
کوره داران و کارگران بیکار ، آغاز هدفمند شدن یارانه ها و افزایش قیمت سوخت را عامل اصلی وضعیت ناامیدکننده خود عنوان کرده اند .
بنابراین گزارش یارانه سوخت به کوره های سنتی تعلق نمی گیرد و موج بیکاری روستاهای گودین، شورچه، قارلق، کوچه، طاهرآباد، حسین آباد و … را فراگرفته است .
Optimized-آجرپزی4
این همه در حالی است که هر کوره آجرپزی دهها شغل ایجاد کرده بود . اهمیت اشتغال توسط این کوره ها آنجاست که از سایر استان ها منجمله کردستان، خرم آباد و شهرستان های تابعه برای یافتن شغل راهی این نقطه می شدند ولی اکنون نه از آنها خبری است و نه خبر از لقمه نانی برای خود .
Optimized-آجرپزی-کنگاور
اهالی منطقه در گفتگو با کرمانشاه پست می گویند : مسئولین به اینجا مراجعه نمی کنند . در حالی که برخی کارگران دچار مشکلات جسمی شده اند . یکی از کارگران می گوید : نفت گران شد ، کار از ما گرفته شد .
پدری پیر در حالی که به دوربین کرمانشاه پست خیره شده بود با چشمانی اشک بار گفت : ایمان از خانه ها دارد می رود . درباره آینده فرزندانم دیگر امیدی ندارم . از کجای این درد بگویم . از گسترش مواد مخدر منطقه در همین دوسالش یا دزدی در حال افزایشش !
Optimized-آجرپزی-2
حسین از جوانان و اهالی یکی از روستاها با صدای بلند می گوید : در همین مدت کوتاه ۱۶ ترانس برق به سرقت رفته است . همه بیکار شده ایم . جوانان به موادمخدر روی آورده اند . مگر انسان گرسنه چکار باید بکند ؟!
امیر می گوید: به ما می گویند بیایید مرغداری و دامداری راه اندازی کنید ! من به مسئولان می گویم بیایید کشاورزی و گاوداری کنید ! وی افزود : تمام مردم این منطقه شغل پدری خود را ادامه داده اند و بسیاری بیش از سی سال تجربه این کار را دارند حالا چرا باید با نظر مسئولین شغل انتخاب کنند ؟ بجای این پیشنهادهای بی پشتوانه شغل ما را به ما بازگردانید ! شما مسئولین مسئول بیکاری ما هستید .
یکی از کوره داران می گوید : مسئولین مردم را دور می زنند . درخواست طرح های جایگزین می کنند در حالی که از حل مشکل اوقاف زمین های اینجا عاجزند . به ما می گویند ۶۰۰ میلیون واریز کنید تا سند زمین ها آماده شود . ما همین جا می گوییم : برای نان شبمان محتاجیم !
Optimized-آجرپزی5
یکی دیگر از اهالی ادامه داد : جناب آقای زمانی می گوید مشکل اوقاف ۴۰ درصد اهالی حل شده است . به ما بگویید کجاست؟ آقای نماینده بیش از دو ماه است که تلفن ارباب رجوع را پاسخ نمی دهد !
یکی از کوره داران که بخشی از بدنش در حین کار دچار مشکل شده است به کرمانشاه پست گفت : این وضعیت جسمی من است ! به ما وام نفت کوره داده اند نه یارانه سوخت ! این کجایش عدالت است ؟!
Optimized-آجرپزی6
اکثر مصاحبه شوندگان می گویند بارها به فرمانداری و استانداری نامه نگاری شده تا مشکل هزاران بیکار و تعطیلی صدها کوره آجرپزی حل شود اما هر بار به در بسته خورده اند . جواب قانع کننده نیافته اند . وضعیت بیمه بیکاری آنها نیز نامعلوم است . هر چند مسئولین مربوطه از طرح گازکشی کوره ها استقبال می کنند اما مردم و کوره داران اذعان دارند هر ایستگاه گازکشی هزینه های دهها میلیونی در بردارد که آنها از پرداخت آن عاجزند .
این گزارش می افزاید مهاجرت در میان بیکاران منطقه بشدت افزایش یافته است . برخی تا جنوب رفته اند شاید در بندرعباس یا جایی دیگر نانی بدست آورده و به گفته خودشان شرمنده زن و بچه نشوند .
لازم بذکر است تمام تلاش های کرمانشاه پست برای یافتن پاسخ از سوی متولیان مسئول تا کنون بی نتیجه بوده و سیدجواد زمانی نماینده حوزه کنگاور به هیچیک از تماس ها و درخواست های ما پاسخ نداد .

هیچ نظری موجود نیست: