نسرین ستوده در نامه اش اظهار امیدواری کرده که مجازات های خانوادگی از سیاست های تهدید و فشار حذف گردد. این وکیل حقوق بشر همچنین از تمام مردم و فعالان حقوق بشری و مدنی که با ابراز نگرانی های و حمایت هایشان او را امیدوار کردند تشکر کرده است.
نسرین ستوده، وکیل زندانی که پس از ۴۹ روز اعتصاب غذا با رفع ممنوع الخروجی دختر ۱۲ ساله اش در تاریخ ۱۴ آذر ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد، نامه ای را با عنوان ” آیا مجازات خانوادگی اتفاقی است؟” خطاب به مردم و فعالان حقوق بشر نوشته است. در این نامه که امروز در صفحه فیس بوک رضا خندان، همسر این وکیل حقوق بشری منتشر شده است، خانم ستوده دلایلی که وادار به اعتصاب غذای طولانی مدت شده را توضیح داده و اظهار امیدواری کرده است که مجازات های خانوداگی از سیاست های تهدید و فشار حذف گردد.
نسرین ستوده با طرح این پرسش که “چرا حاضر نبودم به اعتصابم پایان دهم؟” نوشته است:«ابتدا همسرم را تحت تعقیب قرار دادند، سپس پرونده‌ی جدیدی برای او تشکیل دادند. بعد از بازداشت خانواده و کودکانم، هرچند، چند ساعته، مجددا پرونده‌ی جدیدی برای دختر ۱۲ ساله‌ام تشکیل دادند و سپس در اقدامی عجولانه او را به مجازات ممنوع الخروجی رساندند. دختر من مثل هر کودکی و نه بیشتر از کودکان دیگر، حق دارد در این سنین فراغ از ترس و تهدید مجازات، زندگی کند. پیش از این افتخار دفاع از بسیاری از کودکان سرزمین‌ام را داشته‌ام. مجازات کودکان مطلقا ممنوع است چه رسد به مجازات‌های سیاسی به خاطر والدین‌شان.»
نسرین ستوده در ادامه نامه اش اشاره کرده که البته مجازات های خانوادگی تنها شامل او و خانواده اش نبوده است:« از بین ۳۶ زنی که در بند زندانیان سیاسی تحمل حبس می‌نمایند، بستگان درجه یک ۱۳ تن از آنان یا در زندان و یا تحت تعقیب‌اند و این رقم بیش از یک سوم زنان زندانی سیاسی را تشکیل می‌دهد. در این میان هستند کسانی که بیش از یک عضو خانواده‌شان در زندان یا تحت تعقیب‌اند. من در اعتراض به مجازات‌های خانوادگی که مجازات خانواده‌ من نیز یکی از نمونه‌های آن بوده است، دست به اعتصاب غدا زدم.»
نسرین ستوده در نامه اش اظهار امیدواری کرده که مجازات های خانوادگی از سیاست های تهدید و فشار حذف گردد. این وکیل حقوق بشر همچنین از تمام مردم و فعالان حقوق بشری و مدنی که با ابراز نگرانی های و حمایت هایشان او را امیدوار کردند تشکر کرده است.
نسرین ستوده، ۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش داد. او در تاریخ ۲۶ مهرماه امسال در اعتراض به شرایطش و ممنوع الخروجی مهرآوه، دختر ۱۲ ساله اش دست به اعتصاب غذای (تر) زد و پس از ۴۹ روز در تاریخ ۱۴ آذر ماه اعتصابش را شکست.