نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ آذر ۲۲, چهارشنبه

  در 10 آبان 91، به گزارش ایلنا، حمله کنندگان به بند بانوان که شامل حدود ۲۰زن از نيروهای گارد يگان حفاظت زندان اوين بودند با ورود به حريم خصوصی و شخصی زندانيان سياسی باعث بر هم زدن نظم و سلب آسايش آنان شده و پس از يورش به بند سياسی بانوان، زندانيان را به شکل توهين آميزی بازرسی بدنی کردند. در پی يورش نيروهای گارد، تعدادی زندانيان اين بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.
     ۹نفر از زندانيان سياسی زن از جمله بهاره هدايت، نازنين ديهيمي، ژيلا بنی يعقوب، شيوا نظرآهاري، مهسا امرآبادي، حکيمه شکري، ژيلا کرم زاده مکوندي، نسيم سلطان بيگی و راحله ذکايی در اعتراض به اين اقدام ماموران حفاظت -اطلاعات زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
در 10 آبان 91، به گزارش هرانا، هشت تن از زندانيان محبوس در زندان قزلحصار که به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند، روز شنبه از اين زندان به اوين منتقل و بامداد روز يک شنبه اعدام شدند
در 11 آبان به گزارش ایلنا، پس از اعتصاب غذای ۹ زندانی سياسی بند زنان اوين در اعتراض به هتک حرمت و تعرض در بند زنان و بازرسی غير معمول، ۳۳ بانوی محبوس در اين بند نامه‌ای را خطاب به رييس زندان اوين نوشتند. در بخشی از اين نامه با اشاره به رفتار توهين آميز و بازرسی بدنی ای که مصداق آزار جنسی بوده، آمده است: چيزی که قابل گذشت نيست رفتار وحشيانه بعضی از ماموران در بازرسی بدنی است که دور از شان و مصداق بارز تعرض و هتک حرمت به شمار مي‌آيد و قلم از بيان صريح آن شرم دارد. باتوجه به انواع دوربين‌های امنيتی و سختگيری در رفت آمد‌ها و نقل و انتقال وسايل و غيره و با توجه به وجود ابزار الکترونيکی مناسب که مي‌توانست برای بازرسی بدنی بکار رود و يا دست کم محترمانه باشد بر ما معلوم نيست که چرا چنين رفتار توهين آميزی صورت گرفته است
اسامی امضا کنندگان: فائزه هاشمي، محبوبه کرمي، نسيم سلطان بيگي، مهسا امرآبادي، راحله ذکايي، منيژه نجم عراقي، نسرين ستوده، لوا خانجاني، شيوا نظرآهاري، لادن مستوفی مآب، ژيلا بنی يعقوب، ميترا زحمتي، مهوش شهرياري، حکيمه شکري، ژيلا کرم‌زاده، شبنم مددزاده، کفايت ملک محمدي، مريم اکبری منفرد، کبری بنا‌زاده، نازنين ديهمي، فاران حسامي، فريبا کمال آبادي، بهناز ذاکري، مطهره بهرامي، نگاره حائري، صديقه مرادي، صغری غلام‌نژاد، ريحانه حاج ابراهيم دباغ، نوشين خادم، مريم جليلي، بهاره هدايت، محبوبه منصوری و بسمه الجبوری
در 16 آبان 91، به گزارش کلمه، پلیس امنیت به خانواده ستار بهشتی، که روز هفتم آبان ماه بازداشت شده بود اطلاع دادند که این جوان ۳۵ ساله جان خود را از دست داده و روز آینده برای دریافت پیکرش مراجعه کنند. 
     به گفته شاهدان عینی از زندان اوین در ملاقات با خانواده هایشان وی در بازجویی ها به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و آثار کبودی و شکنجه بر تن و صورت و سر این زندانی سیاسی مشهود بوده است
     زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین که ستار بهشتی یک شب را در آنجا سپری کرده بود روایت کرده بودند که بدن این جوان زیر ضرب و شتم له شده بود و یک جای سالم در بدنش نبود. 
در 17 آبان 91، به گزارش ایسنا، حکم اعدام 10 نفر از متهمان قاچاق عمده مواد مخدر به اجرا گذارده شد. بنا به پرونده متشکله از این محکومان صدها کیلو مواد مخدر از انواع مختلف کشف شده بود. 
در 17 آبان  91، به گزارش مهر،  سه قاچاقچی مواد مخدر در شیراز در ملاءعام به دار آویخته شدند
در 17 آبان 91، به گزارش مهر، یک مقام قضایی حکم پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا را به دلیل فعالیت غیر قانونی صادر کرد.
در 17 آبان 91، خانواده ستار بهشتی در گفت و گو با خبرنگار کلمه گفته اند، ماموران امنیتی تهدیدشان کرده اند که حق ندارند در زمان تغسیل جنازه او حضور داشته باشند. ماموران گفته اند که خودشان کار شستشوی جنازه را انجام خواهند داد. ستار بهشتی، وبلاگ نویس بازداشتی هفدهم آبان ماه در گورستان رباط کریم دفن شد.
در 19 آبان 91، به گزارش ایرنا، دیوان عالی کشور حکم ده سال حبس در تبعید سید ضیا نبوی را تایید کرد. ضیا نبوی از ابتدای بازداشت، بدون استفاده از حق مرخصی دوران محکومیت خود را در تبعید، زندان کارون اهواز، سپری می کند. وی  در دادگاهی به ریاست پیرعباسی به 15 سال زندان (۱۰سال حبس در تبعید در شهرستان ایذه) و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که اینک به تایید دیوان عالی کشور نیز رسید. این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش یافت.
21 آبان 91، به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، 35 زندانی  در زندان وکیل آباد مشهد که در میان آنها حداقل 4 تن از اتباع افغانستان می باشند، اعدام شدند.
در 22 آبان 91، به گزارش ایسنا، دادستانی شهرستان جویبار از اجرای حکم مجازات شلاق در ملاء عام برای افرادی خبر داد که متهم به مزاحمت برای بانوان و دختران بوده است.
  در 22 آبان 91، اﮊه ای، «دادستان کل» گفته است: 2 نکته از سخنان اژه ای در مورد جان باختن ستار بهشتی: 1 - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دروغ گفته است و آثار کبودی در 5 قسمت از بدن ستار وجود داشته 2 -زتدانبانان موقعی که میخواستند به ستار بهشتی ناهار بدهند متوجه شدند او مرده است!
فردی به نام شهرام محسنی، از افراد لیبرتی، خودش را آتش می زند و توسط دوستانش نجات می یابد. پشت و پاهایش سوخته است. عراقیها او را در بیمارستان بستری کرده اند. دکترها می گویند امید بهبودیش هست چون از نصف کمتر سوخته است. علت خود سوزی او اینست که نمی خواهد در بند فرقه رجوی بماند. صلیب سرخ که اصلا مطلقا دور مجاهدین را خط کشیده و تمام وظایف بین المللی اش در این رابطه مخصوصا در رابطه با ایجاد ارتباط بین افراد و خانواده ها حتی در حد رساندن یک نامه هم که وظیفۀ کلاسیک صلیب سرخ است را تعطیل کرده است. رئیس قدیم و جدید دفتر صلیب سرخ در عراق صراحتا می گوید آنها نمی گذارند هیچ کاری را ما انجام بدهیم
   تلویزیون الشرقیه عراق به نقل از فالح فیاض مشاور امنیتی حکومت عراق که طی مراسمی رسمی پایگاه اشرف را تحویل گرفت، آورده است که افراد مجاهدین خلق طی چند هفته آینده اخراج خواهند شد. از قرار مقصودش 80 نفر باقی مانده که در کمپ اشرف باقی مانده اند می باشد.
شماره ۸۱۵ از ۲۹ تا ۱۲ آذر ۱۳۹۱

هیچ نظری موجود نیست: