نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

دی: نوزاد 5 ماهه قربانی اعتياد پدر و مادر/دختر 10 ساله قربانی ديگر شيشه/قتل کودک يک ساله به خاطر شکستن پايپ/قتل عام خانوادگی...
همزمان با افزايش مصرف شيشه در ايران شاهد رشد نگران کننده قتلهايی هستيم که از سوی اين دسته از معتادان رخ می دهد. جنايتهايی که اغلب قربانيان آن از اعضای خانواده به خصوص فرزندان هستند و به طرزی هولناک رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده قتل نوزاد 5 ماهه به دست پدرش چهارمين پرونده قتل فرزندان به دست پدران شيشه ای است که در آذر ماه رسانه ای می شود. مردانی که بر اثر توهم شيشه دست به جنايتی هولناک می زنند. جنايت هايی که مجازات قصاص ندارد و قاتل فقط به پرداخت ديه و زندان محکوم می شود.

قتل کودک يک ساله به خاطر شکستن پايپ

نخستين پرونده 13 آذر ماه امسال رسانه ای شد. در اين جنايت که در شيراز رخ داده بود. مردی به خاطر شکستن پايپ از سوی کودک يک ساله اش او را به قتل رساند. مرد جنايتکار پس از دستگيری گفت : روز حادثه در حال مصرف مواد مخدر بودم که امير پايپ مرا شکست. عصبانی شده و ضربه ای به او زدم. امير همينطور گريه می کرد. گريه هايش عصبانيت مرا بيشتر کرد. در يک لحظه کنترلم را از دست داده و او را خفه کردم. قضات شعبه دوم دادگاه کيفری استان فارس پس از محاکمه مرد جنايتکار او را به 10 سال زندان محکوم کردند.

قتل عام خانوادگی

دومين جنايت صبح روز 20آذر خبرساز شد. در اين جنايت مرد شيشه ای در اقدامی هولناک همسر و دو فرزندش را در شهرستان بهشهر از پا درآورد. او که به شدت تحت تاثير توهم اين ماده مخدر بود در بازجويی ها گفت: همسر و فرزندانم را به شکل شيطان ديده و ابتدا صديقه را ساعت 7 صبح خفه کردم. بعد هم با چاقو چند ضربه به بدنش وارد کردم. دو پسر خود را نيز به شکل شيطان ديده و آنها را نيز خفه کردم. صدای از من می خواست که اين جنايت را انجام دهم.

دختر 10 ساله قربانی ديگر شيشه

سومين قربانی شيشه دختر 10 ساله ای به نام درسا است. پدر شيشه ای پس از مصرف موادمخدر و در حالی که حالت عادی نداشت دخترک را از طبقه سوم ساختمان به پائين پرت کرد.او پس از دستگيری گفت : چند ماه قبل همسرم به دليل اينکه من به ماده مخدر شيشه اعتياد داشتم طلاق گرفت دادگاه نيز حضانت درسا را به من سپرد. چندی قبل با زن جوانی آشنا شده و او را به صيغه خود درآوردم، درسا از اين موضوع ناراحت بود و اجازه نمی داد اين زن به خانه ما بيايد شب حادثه بر سر اين موضوع با هم درگير شديم بخاطر مصرف ماده مخدر شيشه حالت عادی نداشتم در يک لحظه عصبانی شده و دخترم را از پنجره به بيرون پرت کردم.

نوزاد 5 ماهه قربانی اعتياد پدر و مادر

در آخرين پرونده اين ماه که ديروز جلسه محاکمه اش برگزار شد ، مرد شيشه ای نوزاد پنج ماه خود را نيمه های شب خفه کرد.او درباره انگيزه اش تاکنون انگيزه مشخصی را اعلام نکرده است.

14 جنايت شيشه ای در 55 روز

دکتر مجيد ابهري، آسيب شناس نيز در اين رابطه معتقد است: با تغيير الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی در کشور متاسفانه شاهد هستيم ناتوی فرهنگی تمام ظرفيت سخت افزاری و نرم افزاری خود را در گسترش توليد و مصرف ماده مخدر شيشه در کشور گذاشته است. افزايش تعداد آشپزخانه‌های توليد ماده مخدر شيشه و راه اندازی کارگاه‌های توليد در مرزهای شرقی و همچنين نسيه دادن پيش‌سازها به توليدکنندگان داخلی از سوی موساد و سازمان سيا باعث شده قيمت هر کيلو ماده مخدر شيشه از 90 ميليون تومان در سال 89 به 30 ميليون تومان کاهش پيدا کرده است. همچنين با توجه به اين که اکثر مصرف کنندگان نوجوانان و جوانان هستند سلول‌های مغزی آنها به مواد شيميايی حساس‌تر بوده و سريعتر دچار حالت توهم مي‌شوند.

وی با اشاره به آماری تکان دهنده افزود: طی 55 روز 14 فقره قتل از سوی معتادين به شيشه در کشور رخ داده است که در 11 مورد آن معتادين بستگان درجه يک خود مانند همسر، پدر، مادر و يا فرزند را به قتل رسانده‌اند.

2 دی 1391   

هیچ نظری موجود نیست: