نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

آتش سوزی در چادر زلزله‌زدگان افزایش یافته است /

آتش سوزی در چادر زلزله‌زدگان افزایش یافته است / کمک‌های خارج از کشور به دست زلزله‌زدگان نرسید
نماینده مردم ورزقان در مجلس نهم با بیان این‌که آتش سوزی در چادر زلزله زدگان افزایش یافته است، گفت: طی این مدت در منطقه ورزقان ۳۵ چادر طعمه حریق شده است. الله وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت زلزله‌زگان به وعده دولتمردان اشاره کرد و گفت: در همان نخستین روزها پس از حادثه زلزله مسئولانی که برای بازدید به منطقه آمده بودند، وعده دادند در عرض ۲ ماه مردم زلزله زده را اسکان می‌دهند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس نهم با بیان این‌که شهر ورزقان خسارت زیادی دیده و تقریباً تمام زیرساخت‌ها از بین رفته است، گفت: با توجه به این‌که سیستم آب رسانی، برق، جاده‌ها همه از بین رفته نمی توان انتظار داشت در طول مدت ۲ ماه تمام این مشکلات رفع شود.
وی با بیان این‌که هر زلزله شامل ۳ مرحله اقدامات می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس اسکان اضطراری، اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم در مناطق زلزله زده صورت گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با بیان این‌که نزدیک بودن فصل سرما را از خیلی وقت پیش به مسئولان هشدار داده بودیم، تصریح کرد: علی رغم گذشت ۲ ماه نه تنها اسکان موقت صورت نگرفته بلکه هنوز زلزله‌زدگان در چادرها زندگی می‌ کنند.
به گفته دهقانی سرمای خشن مناطق کوهستانی شرایط را برای زلزله زدگان سخت‌تر کرده است.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیش از ۳۰ هزار واحد مسکومی خراب شده است، گفت: در برآوردهای اولیه اعلام شد که در ابتدا ۱۳ هزار واحد در فاز دوم ۱۱ هزار واحد مسکونی و در فاز سوم ۸ هزار واحد مسکونی ساخته شده که البته در نهایت تحویل ۵ هزار واحد مسکونی مطرح شد.
وی ادامه داد: ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در این مدت کوتاه باقی مانده و تحویل آن تا ‌آخر آبان ماه به نظر جای تردید دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با اعلام این که شهر ورزقان ۱۰۰ درصد ویران شده و مردم در چادرها زندگی می‌ کنند، به وظیفه بنیاد مسکن برای اسکان موقت زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: طبق قانون ستاد مدیریت بحران بنیاد مسکن موظف است نسبت به اسکان دائم زلزله‌زده‌ها در منطقه اقدام کند.
 روستاهای زلزله زده ای که فراموش شدند
دهقانی با اعلام این مطلب که مجموع اقدامات صورت گرفته پاسخگوی نیاز منطقه نیست، هنوز روستاهایی وجود دارند که برای برآورد خسارت و بازسازی آنها مراجعه نشده است.
وی درباره صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که تردد کامیون‌ها و تریلی‌های حمل مصالح به دلیل عدم کشش جاده‌های منطقه امکان‌پذیر نیست، گفت: با این نوع حرف‌ها تنها خودشان را زیر سئوال می‌برند؛ این نشان می‌دهد که در طی این سال‌ها هیچ اقدامی برای بهبود جاده‌های روستایی و شهرهای دورافتاده از سوی دولت‌ها انجام نگرفته است.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بعید به نظر می‌رسد با این اوضاع بتوانند تا سال آینده نیز واحدهای مسکونی را تحویل دهند و با یادآوری این مطلب که مرکز زلزله اخیر شهر ورزقان بوده و خسارت زیادی به بار آورده است، مطرح کرد: در حالی که شهر ورزقان به کلی خراب شده فرماندار و استاندار اعلام کرده بودند که میزان خرابی حدود ۲۰ درصد بوده است.
شعله های آتش در کمین چادرنشینان
دهقانی ضمن انتقاد از وضعیت مردم زلزله زده شهر ورزقان، اعلام کرد: مردم در چادرها مجبور هستند برای گرم کردن از هیترهای برقی استفاده کنند لذا به دلیل این‌که شبکه توزیع برق قدرت و توانایی لازم را ندارد سیم‌ها بر اثر حرارت گرم و آتش می‌گیرد که در نهایت موجب آتش سوزی در چاردها شده است.
وی با بیان این‌ مطلب که چندی پیش در منطقه هریس خانمی در آتش سوخت، گفت: طی این مدت در شهر ورزقان ۳۰ تا ۳۵ چادر مردم زلزله زده آتش گرفته است.
نماینده مردم شهرورزقان در ادامه اظهار داشت: از وزارت نیرو خواسته‌ایم تا نسبت به تأمین زیرساخت‌ها در این منطقه اقدام کند تا بیش از این جان مردم تهدید نشود.
کمک‌های خارج از کشور به دست زلزله‌زدگان نرسید
 وی درباره کمک‌های سازمان‌های بشردوستانه و خارج از کشور نیز اعلام کرد: طی این مدتی که در منطقه رفت و آمد داشتیم ندیده‌ام کمک‌های خارجی به دست مردم برسید.
پرداخت یک میلیون تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان اسیر عملکرد گزینشی شد
دهقانی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در مناطق زلزله زده‌ گفت: دولت در شهر ورزقان اقدام خاصی انجام نداده است حتی قرار بود یک میلیون تومان کمک بلاعوض به همه زلزله زدگان پرداخت شود که متأسفانه در این زمینه نیز گزینشی و سلیقه‌ای عمل شده است.
وی افزود: در این طرح هدف آنها تنها کسانی است که خانه‌های آنها صد در صد خراب شده است اما در این میان افرادی نیز هستند که خانه‌هایشان خسارت دیده اما پولی برای تعمیر ندارند.  

هیچ نظری موجود نیست: