نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ تیر ۱۶, جمعه

فعال عرب ایرانی پیش از اجرای حکم اعدام

پیام چهار فعال عرب ایرانی پیش از اجرای حکم اعدام

خبرگزاری هرانا - فعالان محلی یک فیلم ویدیوئی از ۴ زندانی سیاسی عرب که اخیرا در اهواز اعدام شدند بر روی یوتیوب منتشر کردند.
به گزارش العربیه، در این فیلم طه، عباس و عبدالرحمن حیدری که سه برادر بودند و دوست آنها علی شریفی از سازمان های حقوق بشری و بویژه احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل خواسته بودند برای توقف حکم اعدام آنها تلاش کنند اما قبل از منتشر شدن پیام حکم آنها اجرا شد.

این فیلم که در محل بازداشت آنها ضبط شده و توسط فعالان محلی به بیرون درز کرده است چهار فعال اهوازی را در کنار هم نشان می دهد؛ ابتدا علی شریفی پیام خود را می خواند و سپس طه حیدری نیز پیام مشابهی می فرستد.
آنها در این پیام تاکید کردند به صورت مسالمت آمیز علیه تبعیض و سیاست هایی که نظام علیه مردم عرب به کار می گیرد تظاهرات کرده بودند اما با حکم محاربه خدا و پیامبر و فساد فی الارض مواجه شدند. 
علی شریفی تاکید کرد به همراه دوستانش در تظاهرات مسالمت آمیز ۱۵ آوریل ۲۰۰۵ شرکت کرده بود و پس از آن هر ساله در سالگرد این حادثه شرکت می کرد. 
شریفی گفت: «نیروهای امنیتی با سلاح گرم، گازهای سمی و اشک آور به ما حمله کردند. با چشم خود شاهد کشته و زخمی شدن چند تن از جمله یونس و یوسف شموسی بودم.» 
او گفت: ما مخالف تروریسم و خشونت از هر طرفی که باشد هستیم. ما حقوق ملت خود را به شکل مسالمت آمیز و از طریق برگزاری تظاهرات پیگیری کردیم. ما بی گناه هستیم و اتهام محاربه با خدا و پیامبر و فساد فی الارض و حکم اعدام در دادگاهی غیرعادلانه بر ما تحمیل شد.»
شریفی افزود: «مطالبات ما مسالمت آمیز بود و خواستار رسیدن به حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ملت خود بودیم اما به اعدام محکوم شدیم.»
این فعال سیاسی در پایان گفت: «ما از مرگ نمی ترسیم و به هر چه خدا بخواهد قانع هستیم.»
طه حیدری دیگر فعال سیاسی اعدام شده نیز در پیام خود گفت:» من از ساکنان منطقه ملاشیه در اهواز هستم و دو فرزند دارم. در ۲۰ آوریل ۲۰۱۱ بازداشت شدم و سه ماه را در زندان اطلاعات سپری کردم. در سلول های تاریک در حالی که چشم بند بر روی چشمانم بود متحمل شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی شدم. «
قیام پابرهنگان
او گفت: «به همراه برادرانم و دوستانم در انتفاضه ۱۵ آوریل که قیام گرسنگان، پابرهنه گان و مظلومان بود، شرکت کردیم. ما علیه فارسی سازی منطقه و تبعیض قیام کردیم و هنگامیکه تجمع مسالمت آمیز برگزار کرده بودیم توسط نیروهای رژیم بازداشت شدیم.»
او افزود: «من و برادرانم و دوستانم تهدید شدیم در صورتی که از همکاری واعتراف به هر چه بر ما دیکته شده سرباز زنیم با مرگ روبه رو خواهیم شد.»
حیدری افزود: «با حضور احمدی نماینده دادستانی شکنجه شدیم و او ما را به اعدام تهدید کرد سپس شعبه ۴ دادگاه انقلاب به ریاست مرتضی کیاستی ما را به اعدام محکوم کرد.»
تبعیض و گسترش فقر
او به نمایندگی از دوستانش گفت: «ما ساکن یک محله بسیار فقیری هستیم که دهها هزار نفردر آن زندگی می کنند. در حالی که بزرگترین شرکت صنایع فولاد ایران در مقابل ما قرار دارد اغلب کارگران آن از خارج از اهواز استخدام می شوند. با این وجود محله ما از بالاترین سطح فقر، بیکاری، گسترش مواد مخدر و پایین ترین سطح رفاه مدنی، اجتماعی و بهداشتی رنج می برد.»
وی گفت:» نصیب ما از چاه های نفت و گاز چیزی جز دود نیست. رژیم همچنین مسیر آب رودخانه های منطقه را به سمت مناطق فارس نشین منحرف کرد و به این ترتیب کشاورزی منطقه نابود شد. شرکت های استعماری نیشکر نیز بقیه زمین ها و آب ها را تصاحب کردند. «
گفتنی است خبر اعدام این چهار فعال در ۱۸ ژوئن گذشته به خانواده های آنها در اهواز ابلاغ شد. 
اتحادیه اروپا، بریتانیا، آلمان و همچنین سازمان های حقوق بشری مختلف از جمله سازمان عفو جهانی و دیده بان حقوق بشر اجرای این حکم را محکوم کرده بودند. http://hra-news.org

هیچ نظری موجود نیست: