نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

اسفند.تجاوز به دو زن و شرکت 20-15 سرباز در جنايت اخير افغانستان

اسفند.تجاوز به دو زن و شرکت 20-15 سرباز در جنايت اخير افغانستان
آفتاب: حميدزی لالی و شکيبا هاشمی دو تن از اعضای اين کميته حقيقت ياب روز شنبه (۲۷ اسفند، ۱۷ مارس) در نشست عمومی پارلمان افغانستان گفتند نيروهای نظامی امريکايی پيش از آغاز اين جنايت، به دو زن افغان تجاوز کردند.

اعضای کميته حقيقت ياب همچنين از دخالت ۱۵ تا ۲۰ نيروی نظامی امريکايی در اين جنايت خبر دادند.

اين در حالی است که واشنگتن ادعا مي‌کند گروهبان «رابرت بيلز» ۳۸ ساله که اخيرا وارد امريکا شده است، تنها نيروی نظامی مسئول اين کشتار است.

در حالي‌ که مقامات امريکا و ناتو اصرار دارند فقط يک نظامی عامل کشتار اخير غيرنظاميان افغان در قندهار بوده، شاهدان محلی از مشارکت چندين سرباز در قتل عام قندهار خبر داده‌اند.

حامد کرزی رئيس جمهور افغانستان روز جمعه از امريکا به خاطر همکاری نکردن با کميته حقيقت ياب افغان انتقاد کرده و گفته بود مدت‌هاست نيروهای خارجی مستقر در افغانستان در کشتار غيرنظاميان افغان نقش دارند.

کرزی که اين سخنان را در ديدار با خانواده‌های قربانيان اين جنايت نظامی آمريکايی مطرح مي‌کرد، گفت که خانواده‌های روستاييان تصويری که از اين جنايت ارائه داده‌اند بسيار متفاوت با سناريويی است که مقامات نظامی آمريکا به تصوير کشانده‌اند. خويشاوندان قربانيان اين جنايت تاکيد دارند که غير ممکن است که يک نظامی به تنهايی بتواند ۹ کودک، ۴ مرد و ۳ زن را در سه خانه در دو روستا در نزديکی يک پايگاه نظامی آمريکا در جنوب افغانستان بکشد.

به گزارش پرس تي‌وي،در تاريخ ۱۱ مارس گروهی از سربازان امريکايی پس از جستجوی خانه به خانه در سه روستای منطقه پنجوايی قندهار، دست‌کم ۱۶ غيرنظامی افغان را که بيشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، به قتل رساندند. در اين حمله همچنين چندين غيرنظامی افغان زخمی شدند.

28 اسفند 1390  

هیچ نظری موجود نیست: