نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

رکود جدید؛ دلار۱۹۰۰ تومان، سکه ۹۰۰ هزار تومان

رکود جدید؛ دلار۱۹۰۰ تومان، سکه ۹۰۰ هزار تومان


در حالی که بانک ها قیمت هر سکه بهار آزادی را ۷۷۰ هزار تومان اعلام کرده بودند، امروز سکه به قیمت ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.
به گزارش کلمه، وبسایت مثقال با اعلام این نرخ، قیمت دلار امریکا را تا ساعت شش بعد از ظهر امروز ۱۹۰۰ تومان اعلام کرد.این در حالی است که امروز دلار ۱۸۰۰ خریداری می شد.
سیاستهای ناپایدار بانک مرکزی التهاب و هیجان را در بازار را تشدید کرده است و عدم کنترل نقدینگی موجود در بازار، هم اکنون به چالشی بزرگ برای تیم اقتصادی دولت مبدل شده است.
بانک مرکزی بالاخره با سیاست جدید پیش فروش سکه با بهای ۵۴۶ هزار تومان با تحویل ۴ ماه که از روز ۲۹ آذر ماه آغاز شده بود، تا حدی توانست بساط صف های خرید سکه نقدی را از پشت درب شعب بانکها برچیند.
اما بر خلاف انتظار بانک مرکزی استقبال چندانی از این طرح صورت نگرفت، طرحی که در صورت موفقیت شاید می توانست به طور غیر مستقیم بازار ارز را نیز تحت کنترل در آورد.
در همین حال سایت طلا گزارش داد با عدم موفقیت طرح پیش فروش سکه ها، سرمایه ها از این بازار به سمت بازار ارز روانه شد، بطوریکه در هفته گذشته، بازار ارز با فعالیتهای هیجانی دو کانال قیمتی ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ تومان را پشت سر گذاشت و تا مرز ۱۸۰۰ تومان پیش رفت و این امر سبب حضور فعال دلالان در حاشیه خیابان و بازار شد.
بانک مرکزی در سیاستی جدید و انفعالی با ممنوعیت فروش ارز و اعلام جرم بودن معامله و نگهداری دلار توسط افراد و مراجع غیر قانونی و اعلام دستوری نرخ ۱۴۰۰ تومانی برای دلار، هجوم دوباره نقدینگی و فعالیتهای هیجانی را از بازار ارز به بازار سکه روانه کرد و بازار سکه دوباره داغ شد.
گفتنی است در حال حاضر طلا در بازارهای جهان بالاترین قیمت خود را تجربه می کند و علت افزایش قیمت سکه نیز در همین ارتباط است. آخرین قیمت طلا در بازارهای جهانی ۱۶۶۶ دلار است.

هیچ نظری موجود نیست: