نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

"مُدل روسی و سوری" اعتراض، مُدل ولایی فرار


منصور امان
یکی از رهبران راست سُنتی، آقای مُحمدرضا باهُنر، خبر داده است که فراکسیون نظامی – امنیتی دولت در پی انحلال انتخابات مجلس نُهم مُلاها است. در حالی که تاکنون از خرید رای، پخش پول و تقلُب به عُنوان نقشه های "جریان انحرافی" برای "تسخیر مجلس" سُخن گفته می شد، اینک برای نخستین بار احتمال بر هم زده شدن نمایش انتخاباتی و لغو آن در این چارچوب مطرح می گردد.






نایب رییس مجلس مُلاها در نشست تشکُل انتخاباتی راست سُنتی موسوم به "جبهه مُتحد اُصولگرایان" در کرمان تشریح کرد: "این مجموعه (جریان انحرافی) دو هدف را دنبال می‌کند که یا انتخابات منحل شود و یا خودشان تعداد نماینده زیادی را به مجلس بفرستند و اگر هیچ کدام از این دو را نتوانستند، مانند فتنه 88 کل انتخابات را زیر سووال ببرند."






ایده "منحل کردن انتخابات" اگر چه جالب توجه است اما انتساب آن به "جریان انحرافی" بیشتر یک آدرس غلط برای گُمراه کردن نگاه ها از علت واقعی بیم و نگرانیهایی است که حجم آن با هر چه نزدیک تر شدن هنگام رونمایی از "چالش امنیتی" افزایش می یابد.






این ارزیابی را هُشدارهای سرکرده سپاه پاسداران پیرامون وضعیت وخیم "نظام" در تهران تایید می کند. آقای مُحمد علی جعفری روز گُذشته (شنبه) با اشاره به اینکه "دُشمنان برای ایجاد تهدیدات امنیتی در تهران حساب ویژه ای باز کرده اند"، اعتراف کرد: "وضع تهران از نظر فرهنگی و سیاسی وضع خوبی نیست."






او این نگرانیها را در مراسم مُعرفی سرکرده جدید سپاه ضد شورش تهران بیان می کرد. پاسدار حُسن همدانی، سرکرده پیشین نیروی مزبور، هفته گذشته به طور ناگهانی از کار برکنار شد؛ اقدامی که با توجُه به گُفته های آقای جعفری، ارتباط مُستقیمی به "خوب نبودن وضع تهران" دارد.






همزمان، مُعاون پاسدار جعفری، آقای حمیدرضا مُقدم فر نیز که روی همین خط هماهنگ شده، بیم "نظام" از روی صحنه بردن نمایش انتخابات را توصیف می کرد، از وجود "مُدل سوری و روسی" برای "ایجاد ناامنی و بر هم زدن اوضاع اجتماعی" در جریان انتخابات خبر داد. او توضیح داد: "در فتنه 88 مدل سوریه‌ای در تهران به کار گرفته شد و این بار آنان می‌گویند، از مدل روسیه‌ای استفاده کنیم؛ مدلی که اعتراضات را از استانها به مرکز کشور بکشاند، یعنی از شهرستانها و استانها شروع کرده و به مرکز منتقل شود و چالش در آن تبدیل به تظاهرات شود."






سرکردگان بازوی سرکوب "نظام" در حالی نگرانی خود از اعتراضهای گُسترده اجتماعی به خیمه شب بازی انتخابات را بیان داشته اند که حُکومت تا چانه در باتلاق یک درگیری درونی نیز فرو رفته و تلاشها برای تقسیم قُدرت، فقط یک جنگ آشکار بر سر آن را دامن زده است.






سُخنان آقای باهُنر نشان می دهد که آیت الله خامنه ای و شُرکای راست سُنتی او در توان خود برای شانه دادن زیر این بار به تردید دُچار شده اند. آنها در همان حال که مشغول تدارُکات جنگی علیه مردُم و چیدن دسیسه علیه رُقبا هستند، به در پُشتی برای فرار از مهلکه نیز چشم دوخته اند.

هیچ نظری موجود نیست: